Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ha a betűtípus beszélni tudna

Amikor a vicces hangú ismerősötöktől kaptok emailt, ti is az ő nevetséges hangján szoktátok elolvasni a levelet? Fejhangon, cincogva, erős akcentussal vagy esetleg rajzfilmhőshangon? Én minden alkalommal, miközben éppen próbálom visszafojtani a kitörő nevetést. Ha nem a megfelelő betűtípussal írsz, ugyanennyire nevetséges hatást kelthetsz. A Comic Sans ugye, az egyik legnagyobb betűtípusbűnözés, amit elkövethetünk, de egy graffitis tipó is elég furán hat egy gyászjelentésben.

Az Uniball pont ezt próbálja dramatizálni a Ha a betűtípusok beszélni tudnának kampányában. A szpotokban olyan helyzeteket mutatnak, amikor a rosszul választott tipók miatt az üzeneteink nevetségessé válnak. Például amikor viktoriánus tipóval írod a sittes haverodnak, hogy ki fogod szabadítani, nem biztos hogy rádbízza majd az életét. Ugyanígy, a gyereknek sem a legjobb választás, ha egy gospel kórus mondja el, hogy elcserélték a kórházban.Az ötlet egyszerű és remekül működik a filmekben.

Címkék: humor tipográfia

2013.05.17. 08:55 foltin 20 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr595303438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imurai 2013.05.17. 16:54:20

A pappy is dead a legdurvább, azt kellett volna kiraknod

Dr_utcai_arcos 2013.05.17. 17:43:18

jáááááááááááááááááááááááááááááááj

is 2013.05.17. 17:58:08

amikor az esküvői meghívómhoz betértem egy boltba, ott is valami vastag, sötét gót betűtípust ajánlottak, aminek gyásztáviraton a helye. mondtam ez már micsoda? válasz: ez? ez nagyon népszerű, sokan ezt kérik. no comment...

is 2013.05.17. 18:00:19

ja, a Broadway, az nem gospel. hanem musical.

francia sakk 2013.05.17. 18:50:55

Komoly kutatások is folytak az elmúlt években azzal kapcsolatban, hogy mely betűtípussal írt szövegből a leghatékonyabb tanulni. A győztes betűtípus: Comic Sans...

Rodolfo63 2013.05.17. 19:42:02

nem értem a reklámot, hogy mit akar elérni

károly szántana 2013.05.17. 20:01:30

@Rodolfo63: azt, hogy inkább írd kézzel (használva az ő tollukat), mint egy, nem az adott szöveghez passzoló betűtípussal kinyomtatva

Rodolfo63 2013.05.17. 20:13:39

@károly szántana: jaaaaa, akkor túlkombináltam, azt hittem valami spéci toll, ami bescanneli az írást, aztán hanggá alakítja, vagy valami ilyesmi :)

igazi hős 2013.05.17. 21:11:17

Japán cég vicces (mármint nem csak japánok szerint vicces) reklámot csinál? Bámulatos hol tart ma már a tudomány.

atko 2013.05.17. 21:12:56

Minden levelet egyszerű szövegben olvasok.
Sértésnek veszem a formázott e-mailt.
A dokumentum és a nyomtatott levél az más.

ne vada 2013.05.17. 22:22:01

@atko: Szintén. A fenti reklámokban szereplő három betűtípus simán olvashatatlan...

Kemencés Szittya Buci 2013.05.17. 23:00:26

Nem tudom, mi a baj a Comic Sans-szal. Nekem a Skype arra van beállítva, kellemes betűtípus, nem bántja a szemet, szinte nyugtató hatása van.
Persze egy határozatot nyilván nem írnék ilyen bötűtípussal, de még talán egy weboldalnál sem a legszerencsésebb. De azért ne kívánjuk már a pokolba. :)

OkoskaTo:rp 2013.05.17. 23:01:16

@atko: "Egyszerű szöveg"... Karakteres konzolon? Vagy Courier New-val megjelenítve? Igény--, dizájn--

beszóló 2013.05.17. 23:05:28

Szerintem jó dolog, ha a szöveghez és a szöveghordozóhoz illő betűtípust választunk.
Kár, hogy erre nálunk nincs meg a kultúra és az igény.
Igaz, kevés betűtípust ismerünk és alkalmazunk.
Az a betűcsalád pedig, amely nem olvasható, az egyszerűen szakmailag hibás. A betűtervezés is szakma, úgy tudom, honfitársaink között van egy-két menő.

chocco channel 2013.05.17. 23:07:37

En 6 eve hasznaltam utoljara Comic sans-ot, azota sem tudom elolvasni az akkori e-mailjeimet, azaz csak baromi nehezen:-)))

fapisztolybolt · http://fapisztoly.hu 2013.05.17. 23:44:26

Azt hittem csak én szoktam a fejemben annak az embernek a hangján olvasni aki írta :)

fapisztolybolt · http://fapisztoly.hu 2013.05.17. 23:47:36

@Kemencés Szittya Buci: A Comic Sans szerintem is kellemes betűtípus.

OkoskaTo:rp 2013.05.18. 07:09:52

@fapisztolybolt: A szandálhoz fehér frottírzokni is kellemes, civilizált ember mégsem hordja.

atko 2013.05.20. 15:32:51

@OkoskaTo:rp:
Kmail levelezőn. Alapból a HTML formázás sincs megengedve biztonsági okokból.
nimbus sans fontot használok e-mail olvasásra.
Nem tudom elég igényes vagyok e ahhoz a magaslathoz, ahol egy olyan intelligens, és tájékozott ember lakozik mint te.
----------

Másoknak bővebben:
www.math.bme.hu/~pts/pts_diploma_final.pdf

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása