Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Az elmúlt napokban végigszáguldott a teljes interneten a Volvo legújabb reklámfilmje, amelyben a Volvo kamionokkal végrehajtott lehetetlen küldetések közül ezúttal Jean-Claude Van Dammot rántották elő, majd szerelték fel két tolató kamion visszapillantótükrére, hogy ott csinálja meg az ő híres spárgáját. Imádnivaló a reklám, imádják is, amit egyrészt a néhány nap alatt 24 milliósra hízott YouTube nézettségszám és az elképesztő médiafigyelem jelez. Rég nem foglalkoztak ennyit önszántukból és ingyen bármilyen reklámmal a sajtótermékek. Természetesen az egyik visszatérő kérdés -már persze nem azoknál az okosaknál, akik azonnal trükköt látva legyintenek - , hogy na de mégis hogy a fenébe csinálták ezt az egészet.
A témának a Wall Streat Journal járt utána, és ki is derítette az igazságot. A Volvo pr menedzsere, Anders Wilhelmson elmondta, hogy a trükköt Spanyolországban, egy Madridhoz közel eső, lezárt kifutópályán hajtották végre, és nem alkalmaztak hozzá számítógépes animációt. Az egyetlen trükk az volt, hogy a biztonság kedvéért a JCVD-t egy biztosítókötéllel rögzítették, hogy ha menet közben leesne, ne zúzza magát halálra. A kötelet aztán utómunkában kiretusálták a képkockákról, de ezen kívül minden úgy történt, ahogy az a filmben látható (akit érdekel, hogy néz ki, amikor a Volvónak nem sikerül egy live stunt, az nézze meg ezt)
Az egyetlen, hosszú felvételből álló reklámot reggel, napfelkeltekor rögzítették, hogy a fényeknek köszönhetően még epikusabb legyen. Ugyanezen okból mennek a kamionok hátrafelé és nem előre, és ezért nem akartak semmiféle trükköt alkalmazni a forgatásnál. Mint ahogy nem alkalmaztak a korábbi filmjeiknél sem, hiszen a kreatívkoncepciók lényege éppen az olyan, látszólag lehetetlen tesztek végrehajtása, amelyekről korábban már itt az addicton is írtunk.
Akit még jobban érdekel a dolog, annak itt egy ötperces kisfilm a háttérről, nyilatkozó rendezővel, ügyféllel, tesztvezetéssel, Vad Damme-mal, nyilatkozatokkal:
ermészetesen egy ekkora hatású reklámnál elkerülhetetlen, hogy mások is ráugorjanak a témára. Rengeteg mém született már a film alapelemeiből, de egy híres utómunka sítúdió, az Artjail is elkészítette a a saját verzióját mindössze két nap leforgása alatt, hogy bebizonyítsa, ők akár CGI segítségével is meg tudnának oldalni ilyesmit pillanatok alatt. Bárki bármit is gondol a reklámról, az egyszer biztos, hogy bár későn érkezett, ez a 2013-as év egyik, ha nem éppen a legnagyobb durranása. Nem lennék meglepve, ha díjeső hullana majd a nagy fesztiválokon az alkotók nyakába, akikről már csak a tisztesség kedvéért is érdemes tudni, hogy a nem túl ismert, de annál viccesebb nevű svéd, Forsman & Bodenfors.
Nem mellesleg itt egy hazai változat:
Itt pedig egy másik leleplező film, ahol a sofőröket is láthatjuk:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.