Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Ahogy láthattátok, mostanában elég kevés szó esett a blogon hazai reklámokról és egyáltalán, a hazai reklámszakmával kapcsolatos dolgokról. Pedig ez a téma volt az, ami az addictot igazán érdekessé tette. Ezért úgy határoztam, hogy egy kicsit visszanyúlok a kezdetekhez, és újraélesztem a reklámszemle rovatot, amiben az aktuális hazai reklámokról kérdezlek majd benneteket. A cél, hogy beszéljünk a friss kampányokról, hogy elmondjátok, ti milyennek látjátok a szpotokat. Fontos, hogy nem a hangulatkeltés a célom, sőt, épp ellenkezőleg, azt akarom elősegíteni, hogy legyen valami fórum, ahol ezekről a reklámokról pro és kontra beszélngetni lehet. Fontos és értékes visszajelzés, hogy miképp csapódik le egy-egy reklám, milyen érzéseket kelt bennetek, és remélem, ti sem feszültséglevezetésre használjátok majd ezt a rovatot (olyan kommentnek nem sok értelme van, amiben kifejtitek, hogy minden reklámot utáltok, így közte az épp szóban forgót is). Kétféleképpen értékelhettek, Az is elég, ha 1 és 5 között egy osztályzatot adtok a szpotnak, ami természetesen nem túl szakmai értékelés, de mégis mutat egy képet arról, hogy fogadtátok az adott reklámot, a kommentekben pedig a véleményeteket is kifejthetitek, ahol árnyalhatjátok a képet
Elsőként a nagy port kavaró Jófogás.hu kampányt dobnám be az állóvízbe. Ennek a története ott kezdődik, ahol az új ügynökség átvette a márka kommunikációját. Régebben egyéni sztorikra épülő, amolyan félig testimonial, félig imidzs szpotokkal kommunikált a márka (érdekesség, hogy mostanában pont a versenytárs, az Apród csinál ilyesmit kihízott kisautóval és a ruhához varrt sállal). A váltást követően azonban az awareness-építés lett a jelszó, ehhez pedig egy olyan kampányt indított el a márka, amiben egy narancssárga, éneklő kesztyűbáb lett a központi figura. A Kontroll csoport klasszikus számának átiratát úgy tűnik, nagyon sokan megkedvelték, aminek köszönhetően Zsozsó sün ismertsége (ezzel egyúttal gondolom a márkáé is) gyorsan megnőtt. Igen ám, de nem elég a figyelmet felkelteni, egy ehhez hasonló kampánystratégiának mindig ott a veszélye, hogy valójában nem a márka, hanem csupán az adott platform és annak azonosítói lesznek ismertek és kedveltek.
Talán épp ennek elkerülése motiválta az új kampányban látható változásokat, ahol Zsozsó főszereplőből mellékszereplővé válik, és átengedi a placcot a felhasználóknak. A dalt sem a sün, hanem maguk a felhasználók éneklik, és most már a másik oldal, vagyis a vevők is hagsúlyosan megjelennek. Érdekes próbálkozás volt a megjegyezhető karakterek szerepeltetése, a sólymos amerikai focicsapat-fogatlan bácsi, útépítők és a cosplayes He-Man párosok megragadnak az ember fejében. Nekem még mindig fura egy kicsit ez a világ, és sajnálom, hogy mind a Jófogás mind a nagy ellenlábas Apród.hu megmarad a credential kampány szintjén, tehát elsősorban magát a szolgáltatást magyarázza (érted, arra való a netes apróhirdetés oldal, hogy eladj dolgokat, vagy éppen vegyél), és nem pedig egy jól megfogható márkaüzenettel próbálja megkülönbözteti a versenytársaktól. Ettől függetlenül a célt szerintem eléri a szpot, kíváncsi vagyok, ti mit gondoltok róla. Szavazzatok 1-től ötig, lássuk, mennyire szeretitek Zsozsót és barátait.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.