Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Alkoholszonda egy csipszes zacskóban?

Sajnos nálunk a Frito-Lay nem forgalmazza a Tostitos tortilla csipszet, de ettől még nekünk is érdekes a cég legújabb akciója, amivel igyekeznek meghekkelni egy kicsit a közelgő Super Bowl-t. A Goodby Silverstein & Partners ötlete abból indult ki, hogy az amerikai foci ünnepén a szurkolók vagy örömükben vagy bánatukban fognak elég rendesen besörözni a stadionban. Sörhöz igencsak jólesik valami harapnivaló, de a csipsznek sok más cuccal kell versenyeznie. Hogy a szurkolóknak eggyel több okuk legyen éppen Tostitost venni, egy különleges funkcióval ruházták fel a zacskókat.

A stadion közelében árult csipszekre egy alkolholszondát szereltek, ami a leheletükben lévő kis mennyiségű alkoholt is kimutatja. Hogy ezzel ne legyen még vége a csodának, a zacskóban lévő plusz kiegészítő azt is lehetővé teszi, hogy egy Ubert rendeljen magának az ember, aminek viteldíjából 10 dollárt a Tostitos áll. Nem lepődnék meg, ha szétszednék a környék csipszautomatáit a győzelemittas pats szurkolók vagy a bánatukban lógó orral hazainduló atlantaiak (hiszen nyilván Bradyék győznek majd).

Címkék: csomagolás chips

Lehet megható reklámot készíteni egy Xbox-ról? Bizony, hogy lehet.

Ha a videojátékokról, konzolokról beszélünk, a legritkább esetben kerül szóba, hogy a stresszlevezetésen, kikapcsolódáson kívül valami másfajta élményt is adhatnak nekünk. Az pedig, hogy ez az élmény spirituális legyen, szinte nevetségesen hangzik. Pedig egy konzol nagyon sok mindent jelenthet az embernek. Erre példa egy amerikai srác kisfilmje vagy reklámja, amelyet teljesen egyedül, a Microsoft tudta és segítsége nélkül forgatott, és ami konkrétan jobb, de biztosan megkapóbb és hitelesebb szinte bármelyik hivatalos szpotnál.

A filmművészeti akadémián végzett srác önerőből forgatott le egy filmet, aminek alapötletét egy YouTube videóhoz fűzött hozzászólásból merítette. A komment szerzője arról mesélt, hogy korán elveszítette az édesapját, akivel rengeteget játszottak együtt egy első generációs Xbox-on. Sokáig nem vette elő a gépet, de amikor egyszer összeszedte a bátorságát, és újra játszani kezdett, valami egészen furcsa dolog történt. nem mesélem tovább, nézzétek meg a filmet, amit azóta a gamer közösség hangosan ünnepel és a milliós nézettsége mellett már a Microsoft is elismer. 

via: adweek.com

[brief.blog rovat:] Vienna Life: Pont

Feltételezett ügyfél: Vienna Life

Feltételezett levél az ügynökségnek:

Lieber Heinz!

Lenne nekünk egy kampaign in Ungarn, gondoltam tudnäl küldeni valami ötlet. Nem kell nagy wasistdas, Ungarn nem kompliziert. Szerencse az üzenet sem kompliziert: most vagyunk rebranding mäsodik phase, szeretnenk tudatositani pontossäg (és azt is, hogy egy Wiener eletbiztosito vagyunk, magyar ember nem beszel angol, keretik leforditani).

Holnap estig tudnätok küldeni valamit? Este Apfelstrudel Party lesz a Grabenben, át tudnám bezselni a dolgot a Regionalsdirektorral.

Servus,

Josef

Az ügynökség feltételezett válasza:

Lieber Josef!

Ezennel küldöm az anyag! Remélem magától értődik minden. Azon gondolkodtunk, hogy lehetne a pontosságot leginkább lényegretörően kifejezni. Aztán felkiáltottunk: hát pontokkal!!! No de hova kerüljenek azok a pontok? Elvégre nem akartunk pöttyös plakátot, mivel egy híres Quarkriegel brandnek ez a sajátossága. Így jött az idea, hogy tegyük szavak közé – az meg, hogy a szavak legyenek a név fordításai, könnyebben adódott, mint egy Gösser, ha Schnitzelt rendel az ember.

Reménykedem, hogy nektek is tetszeni fog, gemütlicher abendet kívánok a Regionalsdirektor úrral!

Servus,
Heinz

Címkék: reklám biztosító köztér brief österreich

2015.10.14. 11:51 chimie 2 hozzászólás

Végre egy jó hazai reklámverseny!

hip.jpgMúlt hét szerdán rendezeték meg a Hipnózis reklámversenyt, ami a második legnagyobb hazai fesztivál. Sokan persze már azt is megkérdőjelezik, hogy egyre is minek van szükség, hiszen itt semmi más nem történik, minthogy a közepes vagy annál gyengébb hazai reklámszakma tömjénezi magát. Ez a poszt nem erről akar szólni, nem akarok ezzel a vélekedéssel vitába szálln. Már csak azért sem, mert szerintem teljes félreértésről van szó, mert ezeken a versenyeknek épp az a célja, hogy a rangjára emelje a kreativitást, és a reflektorfényt a kevés igazán jó kampányra irányítsa, és azokat példaként mutassa be. Én is azért írok a Hipnózisról, mert szeretném a pozitívumokat kiemelni, és hozzájárulni ahhoz, hogy jövőre még jobb legyen. 

A díjátadó gála helyszíne a Tesla volt, ami szerintem kifejezetten jó választásnak bizonyult. Korábban furcsa módon a hazai versenyek velejárója volt, hogy mindenki a büfé előtt összpontosult, bent, a nagyteremben zajló ceremóniára pedig csak azok mentek be, akik az adott kategóriában érintettek voltak. Az Arany Penge ezt úgy oldotta meg, hogy a díjátadó idejére bezárta az italpultot, a Hipnózis pedig úgy, hogy egy olyan helyet választott, amiben van színpad, de nem egy hagyományos nézőtéren, hanem a hely központi helyén, vagyis aki bejött, az ott volt, és részese volt az etének, ha akarta, ha nem.

A másik pozitívum a profi körítés és lebonyolítás volt, gördülékenyen ment az egész (dicséret érte a Kreatív csapatának, akik idén az Epicával való együttműködésnek is hála nagyon összekapták magukat), talán csak az elején volt egy kis zökkenő, amikor a zsűrielnök szerette volna összefoglalni a gondolatait a zsűrizésről és a beérkezett anyagokról. Sajnos nem volt igazán jól hallható Nagy Bálint beszéde, és ő is azt hiszem túlizgulta a dolgot, de valahogy mindenki inkább csak azt várta, hogy pontot tegyen a beszéd végére. Pedig annak fényében, hogy milyen munkát választott a zsűri az év kreatív termékének, utólag igencsak kíváncsi lettem volna a mondanivalójára, mert a választás bizony sok kérdést felvet.

A harmadik pozitívum, a verseny lényege, maguk a reklámok voltak. Jó volt nézni, hogy a bemutatott, kategóriagyőztes anyagok között több nemzetközi szinten is kiemelkedő munka született. Az is jó érzés volt, hogy a közönség szemmel láthatóan és füllel hallhatóan örült ezeknek a kiemelkedő teljesítményeknek, valahogy olyan érzésem volt, mintha a szakmai féltékenység csillapodófélben lenne, és mindenkiből előbújt volna egy kis közös büszkeség. Mintha megértették volna, hogy ez, amit látunk, a hazai reklámszakma közösen elért teljesítménye, és annak is lehet örülni, hogy ha egy adott kampányt ugyan nem mi találtunk ki, de mégiscsak a mi kicsit savanyú, kicsit sárga reklámszakmánk termelte ki.

Kifejezetten erős kampány volt a DDB a Nyitottak vagyunk alapítványnak készített "Love Songs" elnevezésű kampánya, amiben ismert szerelmes dalokban cserélték ki a nő neveket férfi nevekre, így állva ki a homoszexuálisok elfogadásáért. Már akkor elismerően biccentettem, amikor a Y&R és  Lego Store közös kampányát, a Margitszigetre megépített Lego mellszobrokat megláttam, és a most látott anyag is meggyőzött arról, hogy még sok díjat nyerhet ez a munka. Büszkén láttam az én ügynökségem, az ACG a nők elleni erőszak ellenes kampányát, a Nekem is fájt, amihez szintén sok reményem fűződik még. A Greeenromm Herosz állatotthonnak készült vírusfilmje nem csak a ciukiság overload miatt működik, a Café unicefes kampánya és a Kirowski Vörös Keresztnek készített intsa ötlete is figyelelemre méltó.

Jó volt újra végignézni az Operaháznak készült imidzsfilmet, amiben újra és újra lehet izgalmas részleteket felfedezni, és mindig arra késztet, hogy megint elmenjek egy előadásra. Mind ötletben, mind kivitelesézben erős volt a Tesco mobilalkalmazásnak és a Tesco Rubik-kocka promóciójának készült film. Itt jegyezném meg, hogy év ügyfele díjat nem adtak át, de én biztosan nekik adtam volna, annyi jó és sokrétű kampány (film, mobil app, digitál kampány), amit a Tesco készített, pláne abban az iprágban, ahol árzabálók verekednek a kicsi árakkal, miközben Badár Sándor bárgyú mosollyal bíztatja a nagy piros gombot megnyomó Mautner Zsófit, duplán elismerésre méltó. Az év ügnyöksége címet megszerző DDB (ezúton is gratulálok nekik) Volksagenes kampányai is jól sikerültk, bár a kuponos ötlet nekem már elsőre is amolyan "Mátyás kirány okos lány" ötletnek tűnt (van is benne újszerűség, meg láttam már érzetem is van tőle egyszerre), és a mekis kampányok között is voltak kiemelkedő darabok. Az egyetlen igazi hiányérzetem viszont éppen ezekhez kapcsolódik. Szeretem az ötletet, szép, kerek munka, gyönyörű kivitelezéssel, de azt igazából még most sem értem, miért a Meki filmjei lettek az év kreatv terméke, én biztosan nem ezt küldtem volna egy nagy nemzetközi megmérettetésre. De ez az én megítélésem, nem kell vele foglalkozni, és nem is szeretném, ha negatív lenne a poszt kicsengése. Mert a lényeg, hogy jó volt ott lenne, jó volt azt érezni, hogy reklámos vagyok, köszi mindenkinek, aki ehhez bármilyen módon is hozzájárult! Előre a végtelenbe és tovább! (A posztba csak néhány munkát tettem be, a többit megtaláljátok a Kreatív online-on)

 

Címkék: hipnózis hungarikum reklámsverseny

Vadássz sárkányra most az HBO Trónok harca játékában!

Az HBO minden évben készül valami kis meglepetéssel a Trónok harca szezonnyitó napjára. Idén sincs ez másképp. Ma 11 órakor  egy twitteres sárkányvadászatot indítanak el, ami egészen a premier pillanatáig tart. A lényeg, hogy a khaleesi egyik sárkányát, a bárányokat előszeretettel elraboló Drogont kell magunkhoz csalogatni, és elkapni. A csalogatáshoz a Giphy gifes gyűjtőoldalon kalakított Drogon csaliboltból választhatunk gifeket, amiket posztolnunk kell majd a #CatchDrogon hashtaggel. Ezután már csak annyi dolgunk van, hogy figyeljük, ráharap-e a bestia. Ezt úgy fogjuk észrvenni, hogy  a nevünket említve posztol majd valamit Drogon (azaz a Trónok harca csapat). Ha ezt gyorsan észrevesszük, és retweeeteljük, akkor sanszunk van nyerni, a jutalmak pedig különféle extra kontentektől a Trónok harca ajándékokig terjedhetnek.  A buli persze az, hogy a gifek helyett akár egy barátunkat is posztolhatjuk csaliként, bízva abban, hogy a sárkány majd arra rabol rá, mint Habony a vitrinre, de a főnökünkről, Áder Jánosról vagy éppen Gyurcsányról kitett fotóval is csalogathatjuk Drogont. Jó vadászatot mindenkinek!

 

 

Címkék: sorozat tévé online twitter

Ébresztő! Holnap kezdődik a SmartMobil 2015 konferencia!

screen_shot_2015-04-06_at_17_58_21.png

Azoknak, akik a kommunikációval kapcsolatos területen dolgoznak, egész biztosan nem kell bemutatni a SmartMobil konferenciát, amely évről-évre egy nívós előadókkal és programokkal telezsúfolt rendezvényen hozta össze a szakma legjobbjait. De azok se bánkódjanak, akiknek nem mond semmit az SM név, mert idén végre időben kapcsolhatnak és még gyorsan szabaddá tehetik magukat szerdára és csütörtökre. Igen, két napra, mert idén már két teljes napot és négy termet is megtöltenek az előadók, akik között jónéhány igazi nagyágyút is találunk. 

Csak ízelítőként érdemes megemlíteni például Clyde McKendrick (a Possible digitális ügynökség nemzetközi Chief Strategy Officere), Ganna Yevtushenko (  Head of Business development, CEE, PayPal), Houlin Zhao (az ENSZ infokommunikációs szervezetének főtitkára), vagy éppen Kevin Jackson nevét, aki a Gravity R&D Global Sales Directora.

Hazai előadók is lesznek bőven, olyan érdekes figurákkal, mint Meskó Bertalan, aki az egyik legrégebbi index blog, a mediq.blog.hu szerzőjeként hívta fel magára először a figyelmet, Karotta, a CEMP kreatívigazgatója, vagy Francsics Ádám is, aki a ClipDis alkalmazás egyik gazdája, amely épp most ért el egy komoly nemzetközi sikert azzal, hogy bekerült a FB Messenger beépített alkalmazásai közé.

A konferencia április 8-án reggel kilenckor indul és másnap estig tart majd a Várkert Bazárban, jegyek még éppen hogy, de kaphatóak, érdemes még most gyorsan kattintani és regisztrálni az SM2015 honlapján, ahol a programról és más témákról is bőven találtok még infót. Ott találkozunk!

Címkék: konferencia smartmedia

2015.04.07. 11:48 reklámbuzi Szólj hozzá!

Sebekkel a családon belüli erőszak ellen

nekeisfaj_odett.pngDöbbenetes szám, de tény, hogy Magyarországon minden 5. nő válik valamilyen családon belüli bántalmazás áldozatává. Az is tény, hogy napi szinten olvashatunk olyan hírt a sajtóban, amely egyértelműen nyomatékosítja: a problémáról beszélni kell, és mindenkinek ki kell állni azokért, akik sok esetben nem tudnak, nem mernek kiállni magukért. 

A most indult, Nekem is fáj! kampány célja, hogy elősegítse a témáról való nyílt beszédet és lehetőséget adjon azoknak is az ügy melletti kiállásra, akik személyesen nem éltek át hasonló inzultust, de fontosnak tartják ezt az ügyet és ezzel is szeretnék bátorítani az érintetteket. Mindezt olyan lemosható tetoválások segítségével tehetik meg, amelyek foltokat és sérüléseket ábrázolnak. Ezeket feltéve posztolhatnak magukról egy megdöbbentő képet, ami jelzi, hogy amikor egy nőt bántanak, ők is megtámadva érzik magukat, és a sérüléseik nekik is fájnak. 

A kampány indulásakor többek között Odett, Bakos Piroska és Szegedi Kata is vállalta hogy egy különleges portréfotózás során lila foltokkal és horzsolásokkal az arcukon állnak a kamerák elé, egyben az ügy mögé, ezzel is arra buzdítva mindenkit: vásároljon ő is tetoválást és álljon ki a bántalmazott nőkért. A nőnapi indulás óta további ismert arcok csatlakoztak a kezdeményezéshez, például Csobot Adél, Kulcsár Edyna, Lola, Mádai Viven, Metzker Viki, Sarka Kata, Tóth Gabi is lefotózta magát sokkoló ideiglenes sebekkel és használta a #nekemisfáj hashtaget. 

De a A Nekem is fáj! támogatói nem csak a fotóikkal segítenek, hiszen a jótékonysági kampány célja nemcsak a figyelemfelkeltés, hanem egy nagyobb összeg összegyűjtése is. A többek között a Mono art&design, Insitu, Printa, Kontakt, wonderLAB és NON+ boltokban, illetve a TATZ webshopjában megvásárolható lemosható tetoválások teljes árával ugyanis az Ökumenikus Segélyszervezet bántalmazott családokat befogadó menedékházát támogatják. További részletekért és a csatlakozáshoz szükséges tetoválásokért nézzétek meg a kampány honlapját: nekemsifaj.hu 

 

screen_shot_2015-03-09_at_11_43_04.png

screen_shot_2015-03-09_at_11_40_17.png

screen_shot_2015-03-09_at_11_32_47.pngtatz.jpg

Címkék: nonprofit látvány nekemisfaj

[brief.blog rovat:] KHB: Csontot a kutyának

imag1290_1.jpg

Feltételezett ügyfél: KHB Bank

Feltételezett levél az ügynökségnek:

Sziasztok!

Végre megjöttek a friss, ropogós kutatási adatok, szóval kezdődhet a munka! Nagyjából az derült ki, hogy az emberek a bankokat számító sunyi szennyládának tartják (csatolom azért a teljes anyagokat, de ez a lényeg), akik megjátsszák magukat, miközben csak az emberek pénzére hajtanak.

Mivel holnap már leadás van, gyorsan átbeszéltük a Vezetőséggel, hogy hogyan kellene reagálnunk ebben a helyzetben, és a HITELESSÉG jött ki kulcsfogalomnak. Tehát: mi felvállaljuk, amik vagyunk, nem mézesmázoskodunk, mert az úgyis annyira átlátszó. A pénzre hajtunk, minden más lényegtelen. Ha kell a pénz, jöjjön az ügyfél, ha nem, akkor jónapot.

Ennek fényében kéne az új betéti akciót kommunikálni. Elég ha egy javaslatot küldtök, tekintettel a határidőre
Köszi,
E.

Az ügynökség feltételezett válasza:

Szia Era!

Csodálatos érzés volt annyi kamu után végre egy őszinte kampányon pörögni, köszönjük!
Volt is ezernyi ötlet, legtovább a "kutyák" és a "férgek" irány tartotta magát.
Végül az előbbi mellett döntöttünk, bár a vizuál, ahogy egy csomó féreg eszi a nagy 5% feliratot, talán
jobban kitűnt volna a médiazajból.

De térjünk inkább a koncepcióra: csatolva a layout, remélem túl sok magyarázatot nem igényel. A kutya személyesíti meg az ügyfelet, és egyben utal a Bank immár felvállalt attitűdjére vele szemben. Megdobjuk egy nagy csonttal (a kiemelkedő kamatra utalva), hogy ne ugasson - Zoli még egy kis pitit is belevitt a képbe, ez a munkabér jóváírás opcióra utalna.

Még nem érezzük tejesen, mennyire gondoltátok belemenősnek az új platformot, ezért szlogennel kapcsolatban több javaslatunk is van. Keménység szerinti sorrendben találod a javaslatokat a csatolt doksiban ( ezért az "Erre rá fog harapni" az első és a "Lábhoz! – ekkora kamatért muszáj váltani"- az utolsó javaslat, ez nem az ügynökségi preferenciát tükrözi). 

Remélem, szerintetek is "vau" lett az anyag - várjuk a visszajelzéseket!

Zsolt

Címkék: magyar kutya bank őszinte brief

2015.01.30. 12:00 chimie 2 hozzászólás

Világvége még nem volt ennyire vicces!

Az idei Super Bowl szünetében sem maradnak szuper reklámok nélkül az amerikai nézők. Két filmről (óriásmellek és életnagyságú Pac-Man) márt írtam a napokban, de eddig ez a szpot a kedvencem. A reklámfilm nagy részét adó, a  világvége eljövetelének legutolsó pillanatait bemutató jelenetsor is nagyon erősre sikeredett, és tele van újranézésre ösztönző gegekkel, de az igazi csavar a szpot végén jön, és engem komoly röhögésre késztetett. Márcsak azért is, mert egy kicsit magamra ismertem a film végkövetkeztetésében, és gyorsan le is csekkoltam, hogy hány százalékon állok. Aki nem akarja, hogy lelőjem a poént, az most nézze meg a filmet, és csak utána csekkolja le a telefontöltőket gyártó mophie oldalát. Szerintem isteni!!!!

Címkék: humor

2015.01.30. 10:15 reklámbuzi Szólj hozzá!

Játszanál életnagyságú, valódi Pac-Mant?

A Bud Light már tavaly is egy nagy, spontán őrület köré szervezte a Super Bowl filmjét, amiben egy "átlagos" sörbarátnak kínálták fel a lehetőséget, hogy bízza rá magát a véletlenre, és vágjon bele egy nagy kalandba, aminek a vége egy Schwarzeneggerrel átpingpongozott és a One republiccal átbulizott éjszaka lett. Idei Super Bowl filmjükben  is ezt a koreográfiát használták, de ezúttal valami egészen őrült dolog várt a vállalkozókedvű főhősre. Egy hatalmas pénzérme bedobása után feltárul előtte egy titkos helyszín, ahol több napon keresztül egy óriási, életnagyságú, valódi pac man játékot építettek meg. ennek a közepébe lökték a srácot, ahol a szörnyecskék elől menekülve össze kellett gyűjteni a pályán lévő pontokat. A film szemmel láthatóan megrendezett, de ez sem érdekel különösebben, mert a valódi Pac Man pálya mindent visz. A fél XBOX-omat odaadnám, ha kipróbálhatnám egy menetre. Kegyetlen jó lehet!

pacman.jpg

Címkék: sör pia látvány Super Bowl

Super Bowl reklám óriásmellekkel

Most, hogy nyakunkon a Super Bowl, természetesen idén is már hetekkel a nagy esemény előtt elkezdtek szivárogni az NFL döntőjének szünetére készült reklámok. Ezek közül az egyik legemlékezetesebb a Carl's Junior étteremlánc reklámja. Na nem a mély gondolatok vagy a sosem látott kreativitás miatt, hanem Charlotte McKinney igencsak dús kebleinek köszönhetően. Ekkora mellek tényleg ritkán tűnnek fel reklámban, különösen olyanok, amik (elvileg) természetesek. Merthogy a reklámfilm a Carl's Junior természetes alapanyagokból készülő hamburgereit hirdeti, amit a mi Charlotte-unk is azért választ (a csillagászati gázsi mellett persze), mert ahogy azt eredeti mellei is bizonyítják, ő a természetességre esküszik. Azért a szpot nem csak ennyiből áll, a hímsoviniszta, nyálcsorgató felvételek mellett elszórtan képi ötleteket is tartalmaz, de tény, hogy kicsi a valószínűsége, hogy találkuozunk majd vele a nagy nemzetközi reklámfesztiválokon. Mellfetisisztáknak viszont kötelező!

Címkék: humor kaja szex Super Bowl

A Tesco egy bannerben szól vissza

Aki most a Tesco oldalára látogat, azt egy meglepő hirdetés fogadja a nyitó oldalon. A banner szövege igazából normál helyzetben teljesen ártalmatlan és semmitmondó lenne, az adott politikai környezetben viszont, amikor a kormány nyíltan ki akarja véreztetni az áruházláncot, akár provokatívnak is tekinthető. Pedig a bannerben csupán amellett tesznek hitet, hogy hosszú távon terveznek az országban és arról biztosítanak mindenkit (beleértve a vásárlóktól a beszállítókig mindenkit), hogy nem olyan könnyű őket megijeszteni. Meglátjuk, mi lesz a hatása.

screen_shot_2015-01-12_at_11_26_34.png

Itt vannak a Doritos Super Bowl reklámjai

Most, hogy az utolsó tűlevelek is lehullanak a fenyőfákról, a figyelmünk az űbercuki karácsonyi reklámokról, az idén félpercenként 4,5 millió dollárba kerülő Super Bowl szopotokra terelődik. Az NFL döntőjének szüneteiben játszott reklámoknak nem csak a listaára ennyire elrugaszkodott: a márkák előszeretettel engedik hosszú pórázra a kreatívok képzelőerejét, amit rendszerint horribilis produkciós költségek szoktak követni. (Ezt pont tavaly figurázta ki a Newcastle Brown Ale)

A Doritos ezzel ellentétben már kilencedik éve hirdet versenyt a lelkes közönség számára, hogy mindenki készítse el a saját agydurrantó Doritos reklámját. Ezután az előszűrt legjobb pályaműveket előzékenyen az internet népe elé vetik, hogy válasszák ki ők, melyik szpot menjen a Big Game szünetében. Reklámdemokrácia, ugye. Ha ez nem lenne elég motiváció a nevezéshez, a nyertest meg szokták dobni 1 millával amerikai dollárban (ha már úgyis megspórolták a büdzsét, de idén még erre is rá tudtak fejelni egy álommelóval a Dreamworks filmstúdiónál.

A reklámodat a fogyasztókra bízni nem mindig jó ötlet, erről itt írtunk bővebben, de a Doritos Crash The Super Bowl versenyében egy két kínos darab mellett, egész ötletesek is vannak, (plusz egy arcátlan nyúlás is, a szegény ember Drama Queen-je, ami egy bosszantóan gagyi remake-je a 2010 Young Directors Award szpotnak.) A Doritos kézműves reklámjai egészen annyira szoktak tetszeni a közönségnek, hogy már három évben is megnyerték a Super Bowl Ad Meter legkedveltebb reklámja címet.

Hogy melyik szpot melyik kategóriába esik, döntsétek el ti: az idei tíz legjobbra itt szavazhattok egészen január 28-ig!

 

Címkék: film humor elmebaj reklámszavazás doritos Super Bowl

2015.01.08. 09:00 foltin Szólj hozzá!

Egy karácsonyfa, amire az egész ország büszke lehet!

A Hello Wood csapata tavalya múltkori, több száz szánkóból épített karácsonyfa után idén is egy különleges alkotással rukkolt elő az ünnepekre. Az idei karácsonyra az Ökumenikus Segélyszervezettel karöltve találtak ki egy rendkívül látványos és egyúttal komoly üzenetet hordozó megoldást. Az Erzsébet téren, a Design Terminal előtt emeltek egy 11 méter magas és 4,5 méter széles fenyőt, ami mintegy 5000 darab tüzifából áll. A hasábokat úgy rakták egymásra szépen, körkörösen, hogy azok egy gyönyörű, fenyő alakot formázzanak, és egy igazán egyedi látványossággal lepjék meg az arra járókat. A dolog ráadásul nem öncélú, hiszen a tüzifát január elején az ökumenikusok segítségével eljuttatják majd rászoruló családokhoz, addig pedig mindenkinek felhívják a figyelmét az adakozás, jótékonykodás fontosságára. Az éjszaka színes fénnyel megvilágított fa itthon valahogy kevesebb publicitást kapott, a nemzetközi design fórumokon viszont nagy sikert aratott. 

karifa1.jpg

tovább »

Címkék: nonprofit karácsony hungarikum látvány köztér

Az eddigi legvisszatetszőbb szlogenpályázat

Többen hívták fel a figyelmemet a Culevit, daganatos betegek részére kifejlesztett táplálékkiegészítő szer ünnepi kampányára, azzal, hogy az végtelenül visszataszító számukra. Én is megnéztem magamnak a szóban forgó kampányt, és hát mit mondjak, leesett az állam. Az év végére időzített, ünnepi kampányban a Culevit ugyanis egy szlogeníró pályázatot hirdetett, amiben azt ígértik, hogy a Culevit segít... na mit? Meggyógyulni? Nem. Milliomossá válni! Jessz. Szép mi? 

Amikor egy cég valamilyen célból szlogeníró pályázatot hirdet, szinte minden esetben olcsó, népbutító marketingfogásról beszélhetünk. A crowdsourcing kedvelt és sok területen jól használható technika, de amikor egy márka legfőbb üzenetéről beszélünk, azt nem a fogyasztónak, hanem magának a márkának illetve a mögötte álló cégnek kell meghatároznia. Ha ezt nem teszi meg, akkor nyilvánvaló, hogy csupán egy olcsó reklámfogás a szlogeníró pályázat (mint amilyen a BKV által kiírt verseny is volt néhány éve), ezért magára valamit is adó márka nem szervez ilyet. 

Különösen nem, ha egy olyan termékről van szó, min a Culevit, aminek a legfontosabb dolga az lenne, hogy empátiát mutasson a betegek felé. Ehelyett mit csinál? Teleplakátolja az országot azzal az ígérettel, hogy hipp-hopp milliomost csinál bárkiből, aki elég kétségbeesett ahhoz, hogy egy ilyen pályázaton elinduljon. Sokat elmond a kezdeményezésről, hogy bár a fődíjat egy zsüri ítéli oda, kiosztanak egy közönségdíjat is, amelynek online szavazásán a "Mert én az életet választom" javaslat vezet per pillanat, de jól áll az "Egyszerűen nagyszerű!" (mellesleg a Skoda hivatalos hazai szlogenje) verzió is 1800 szavazattal, és van még esélye a "A szó elszáll, az írás marad, a Culevittel mindent szabad! Legyen fitt, és erős, a Culeviit a természetes felelős! 16 éve Önökkel, Önökért!" javaslatnak és a "A Culevit segít, hitet s hidat épít ne edd hát saját magadat, a Culevittel kézen fogva járd be hosszú utadat." szlogennek is. Szurkolok! 

Reklámosként sokszor érzem magam kellemetlenül a hazai kampányokat látva, de a Culevit rendhagyó, ráadásul ünnepi promóciójától konkrétan ökölbe szorult a kezem, és ezúton kérek elnézést mindenkitől az alkotók helyett. Ettől függetlenül kívánok nekik sok sikert, mert ha a termékük valóban segít a gyógyulásban, ez a minimum, de kérem őket, hogy a jövőben inkább valami értelmes aktivitásra áldozzák az értékes marketingbüdzsét, ami építi és nem rombolja a márkába vetett bizalmat. 

screen_shot_2014-12-14_at_12_28_14.png

 

 

 

Címkék: hazai elmebaj patika

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása