Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Most akkor ki lopott kitől?

A közelmúltban két olyan kampány is született itthon, amelyek felkorbácsolták a kedélyeket. Először a Pepsi mikulásos vírusfilmje, másodszor pedig a Soproni hazafias reklámja kapcsán merült fel a vád, miszerint az alkotók egyszerűen csak leloptak egy már létező nemzetközi kampányt. Nem mondom, hogy ezek az esetek nem gyanúsak, de ilyenkor én mindig óvatosabb szoktam lenni az ítéletalkotásnál, mert számtalan példát láttam már arra, hogy teljesen véletlenül születnek egymáshoz nagyon hasonló megoldások.

Erre példa ez a két hirdetés is, amelynek elemei olyan szinten egyeznek meg, hogy az embernek nehezére esik elhinni, hogy valaki nem lopta az ötletet a másiktól. Pedig nem valószínű, mert a Fedex printeket a brazil DDB jegyzi, mig az Aramex csomagküldő hirdetéseit a dohai FP7 ügynökség készítette, ráadásul az advertolog tanúsága szerint mindkét kampány 2009 márciusában jött ki. Ha nem látom, nem hiszem el. Aki további példákat is nézegetne, annak ajálom figyelmébe az admirror oldalt, ahol évek óta gyűjtik az ehhez hasonló egyezéseket.

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr671008665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.03.18. 09:23:19

Én látom, és nem hiszem el.
;)

Hypofx 2009.03.18. 09:25:28

hat nem tudom, egy melltartot melltartoval lehet reklamozni:)

páva vagyok hagyjatok repülni 2009.03.18. 09:27:07

Jópofa képek. A bejegyzés népnevelő stílusa is tetszett. :) Az állatszervezettan oktatóm jut eszembe Szegedről, neki voltak ilyenjei. Tőle tudom, hogy a gerinctartó izmok védelme érdekében kell evezéssel edzeni.

Gergely István · http://www.istvanovics.hu 2009.03.18. 10:06:30

Mindannyiunkat ugyanazok az értékek vesznek körül és nevelnek. Az agyunk mechanizmusai hasonlóak és hasonló problémák megoldására használjuk a kreativitásunkat, aminek a módszere, a használati mechanizmusa az agyban, a hasonló környezeti hatások miatt, szintén hasonlóan működik. Ezért személyes véleményem szerint, ne lepődjünk meg azon, hogy kettő, három, négy, akár 100 ember is, ugyanarra a kreatív eredményre vagy ötletre jut. Talán ha létezne a földön egy más normák szerint működő, jelenlegi világunktól elzárt társadalom, más értékekkel, termékekkel, kultúrával, akkor valószínű, hogy ritkábban fordulhatna elő, hogy a mi ötletünk meg az övék, fednék egymást. De ebben az esetben az ötleteink, soha nem is találkoznának egymással :)

A vírus kampányról meg a soproni hazafias reklámról, nekem az a véleményem, hogy nem baj, hogy másoltak. A képzőn, magán festőknél, művészeti képzéseket, festő-grafikusi tanfolyamokon, egyaránt, úgy tanítják a diákokat, hogy másolniuk kell a nagyok munkáit. Ez a leghatékonyabb tanulás a diákoknak, és elvonatkoztatva az ügynökségeknek is.

Az az ügynökség, aki másol, véleményem szerint, nem professzionális, de a másolással folyamatos tanulásnak veti alá magát és egy idő után, talán Ő is képes lesz rá, hogy hasonlóan jó ötletek pattanjanak ki a fejéből. Ha valaki nem képes jót alkotni, akkor mindannyian jobban járunk, ha egy másolt ötlettel tömi meg a médiát, amitől talán még fejlődik is az emberek vizuális kommunikációs kúltúrája... Ha makacs módon, mégis megpróbálná a saját ötletét megvalósítani, akkor az emberek soha nem tudnák meg, hogy milyen is lehetett volna egy jó ötlet.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.03.18. 10:18:32

Az Aramex reklámja jobb, mert ott várja a csóka a cuccot.

A Fedexnél meg úgy néz ki, mintha veszekednének rajta :)
Persze lehet, hogy az sokkal gyorsabb !
Igaz így a felső képet nézhetjük úgy is, hogy nem jön ki semmi, mert útközben eltűnt a dobozból a szajré :)

Win Elen 2009.03.18. 10:22:38

@Gergely István:

Azert mas dolog a korporet szinten megjeleno masolas, de minden altalad leirtal egyetertek.

Altalaban mindig vannak olyan teljesen kezenfekvo megoldasok egy uzenet megjelenitesere, amelyek annyira kifejezoek, hogy azonnal erdemes megvalositani, es nem tovabb otletelni. Ilyenkor, pont a kezenfekvosege okan lehet, hogy mar mas ellotte ugyanezt, ez csupan tajekozottsag kerdese. Velem is elofordult, hogy bar nagyon kifejezonek talaltam egy egyszeru otletet mar majdnem a munka lezarasanak fazisaban derult ki, hogy mas megcsinalta.

Ugyanakkor ha a fedexnek keszul egy kreativ, azert ha a kivitelezo nem is de a marketing figyeli a konkurenseket, szoval ez is arnyalhatja a kepet. Kulonbozo profilu cegek hirdeteseiben felfedezheto hasonlosagoknal elhiszem hogy nem lattak, vettek eszre, de azonosakenal ez kevesse hiheto...

borpancsoló 2009.03.18. 10:27:48

Hát nem tudom, szerintem is az van, hogyha két rkelámcégnek ugyan azon paraméterek alapján kell hirdetést kreálni, kb ugyan az lesz az eredmény. Ebben az esetben mik a kiinduló pontok, ami alapján reklámozni kell? CSOMAGküldő szolgálat, ami GYORS és PONTOSAN A CÍMZETTNEK kézbesít. Szerintem látatlanul is ezt hoznám ki belőle én is.

off..A sörreklámos szavazáshoz csak annyit, hogy már vagy fél éve nem lehet látni a Borostyán reklámját, meg tulajdonképpen most a Sopronin kívül nincs is nagyon sörreklám, amit nagyon nyomnának. (Bár lehet csak az a baj, hogy a Cartoon Network-ön a Pindúr Pandúrok szünetében hiába is keresem:DDD) ...on

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.03.18. 10:29:02

A legjobb reklám a "csúszok haza bébibogyó". Meg a "köszönjük emese" népszerűbb formája,a KÖSZÖNJÜK ORBÁN VIKTOR!

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.03.18. 10:33:42

@Gergely István:
Egyetértek a kommented első felével, létezik olyan, hogy két ember, egymástól teljesen függetlenül ugyanarra a végeredményre jut.

De azzal már vitatkoznék, hogy "Az az ügynökség, aki másol, véleményem szerint, nem professzionális, de a másolással folyamatos tanulásnak veti alá magát". Az az ügynökség, aki másol képtelen önállóan minőségit előállítani. Nálunk például tilos hasonlót csinálni, mert mindenki tudja, hogy az nem eredeti. Nem egyszer volt már olyan, hogy meglett a BIG IDEA, de mikor kiderült, hogy volt már hasonló zokszó nélkül elvetettük és kerestünk másikat.

Egyébként a Pepsi vírust teljesen jónak és eredetinek tartom, Dexter-Obama ide, vagy oda. A Sopronival már vannak aggályaim, mert az nyíltan koppintás, eredetiség és plusz nélkül. (Azóta már a Roxy rádiónak és Hagyó Miklósnak is lett hasonló remekműve. :)

nick nolte (törölt) 2009.03.18. 11:13:39

ez mé lopás???

a trombita nem dvd...

:D:D:D::D

Határozott Szándék (törölt) 2009.03.18. 11:38:51

@Gergely István: "Talán ha létezne a földön egy más normák szerint működő, jelenlegi világunktól elzárt társadalom, más értékekkel, termékekkel, kultúrával, akkor valószínű, hogy ritkábban fordulhatna elő..."

Ha vannak ilyenek, akkor mi őket nem látjuk, és ők sem látják a mi szokásainkat-kultúránkat. Legfeljebb egy nagyon torzított kép él bennünk egymársól. Ilyen van pl. Észak-Korea. :)

Gergely István · http://www.istvanovics.hu 2009.03.18. 12:11:52

@ad-renalin:

Re: "De azzal már vitatkoznék, hogy "Az az ügynökség, aki másol, véleményem szerint, nem professzionális, de a másolással folyamatos tanulásnak veti alá magát". Az az ügynökség, aki másol képtelen önállóan minőségit előállítani. Nálunk például tilos hasonlót csinálni, mert mindenki tudja, hogy az nem eredeti. Nem egyszer volt már olyan, hogy meglett a BIG IDEA, de mikor kiderült, hogy volt már hasonló zokszó nélkül elvetettük és kerestünk másikat."

Ezzel a mondatommal a jóindulatot feltételeztem az ügynökségek részéről, hogy jó szándékkal teszik azt amit csinálnak és nem a pénz hajtja őket. Valóban túlidealizáltam, de ideális esetben tanulhatna is belőle. Az más kérdés, hogy van aki sportot űz belőle és esze ágában sincs semmi egyedit összehozni. Véleményem szerint is az a helyes amit Te írtál, hogy azonnal elvetitek azt, ami már megvalósult. Hiszen egy-két ilyen eset megkérdőjelezné az ügynökségetek eredetiségét.

Azt viszont tartom, hogy mi mint média befogadók, akkor is jobban járunk, ha külföldről másolt koncepciókkal szúrják ki a szemünket, minthogy egy impotens ügynökség alkotásait keljen nézegetni nap mint nap.

És itt kiegészíteném amit írtam, hogy ha másol, és színvonalas, jó anyagot másol, akkor azzal ugyan lejáratja magát a szakma előtt, de neveli a társadalmat. Ha eredeti akar lenni és nem sikerül, akkor ugyan eredeti volt és megtette amit tudott, de a társadalmat butítja. Melyik a jobb ? :)

Gergely István · http://www.istvanovics.hu 2009.03.18. 12:15:16

@Határozott Szándék:

Hát igen. Mi nem találkoznánk velük... Ők meg ugyanúgy hasonló vagy megegyező ötletekkel állnának elő a saját kis világukban :)

zala 2009.03.18. 13:34:03

Picasso mondta:
- A jó művész másol, a nagy művész lop.

Chalabre (törölt) 2009.03.18. 17:00:01


Engem, mint befogadó nem érdekel ki lopott kitől. Intézzék el maguk között az ügynökségek. Engem az eredmény érdekel.

Az Obama filmet máig nem láttam, viszont a Pepsi Mikulásos vírusfilmje megnevettetett, és nem érdekel honnan adoptálták, jó volt. Az egyetlen vírusfilm lett, amit ezidáig továbbküldtem, pedig egyáltalán nem vagyok Pepsi fogyasztó, és nem is leszek. Még hasonló ötleteket.

A nagy művészek is sokszor egymástól kapnak ihletet, amelyet továbbvisznek, vagy kihordanak kicsit másképp. Néha jobb lesz, mint az eredeti, néha rosszabb. Számomra ez belefér az alkotói szabadságba.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása