Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
A D&AD az egyik legjelentősebb, ha nem egyenesen a legjelentősebb nemzetközi reklámfesztivál. Itt az egyes kategóriákban sárga ceruzákkal díjazzák a legjobb reklámokat, és olyan tiszteletben tartják őket az ügynökségek, mint a managing director céges parkolóhelyét. De még ennél is nagyobb respektje van a fekkete ceruzának, amellyel az igazán átütő, "groundbreaking" ötleteket jutalmazzák. Ebből sokszor egyet sem adnak ki egy évben, ezért elnyerése talán a Szent Grál megszerzésének jelentőségéhez fogható. Ezért kapta fel mindenki a fejét arra, hogy a múlt héten lezajlott fesztiválon 4 Black Pencilt is kiosztottak, amelyek közül kettőt a Droga5 ügynökség zsebelt be. Ezek odaítélésénél nincsenek kategóriák, itt magát az ötletet, annak eredetiségét, újszerűségét díjazzák. Nézzük hát, mi volt az a 4 alkotás, amit a zsűri méltónak talált erre a címre.
Az egyik számomra is meglepő. Ez az Obama választási kampányban egy híres-hírhedt amerikai komikusnő, Sarah Silverman főszereplésével készült The Great Schlep című vírusfilm, amelyben a korábbi szavazáson döntő fontosságú Florida államban élő idős, zsidó származású lakosokat akarták rávenni arra, hogy Obamára szavazzanak. A filmmel azonban nem közvetlenül őket, hanem tőlük távol élő fiatal rokonaikat, főleg az unokáikat célozták meg azt kérve tőlük, magyarázzák el nekik, miért fontos, hogy Barackra adják a voksukat.
A másik cerkát már jobban értem. A Million elnevezésű kampány keretében, amelyet Drogáék a New York-i pedagóiai szervezettel együttműködve találtak ki, konkrétan egymillió mobiltelefont osztottak ki a diákoknak, hogy ezzel ösztönözzék őket a jobb teljesítményre. Minél jobban tanultak, minél jobb jegyeket kaptak, annál több ingyenes percet vagy sms-t kaphattak a tanároktól, akik kétheti lebontásban osztották el a rendelkezésükre álló jutalmazási keretet a gyerekek között. Azt nem tudom, hogy ez az út az üdvözítő-e, de egy Black Pencilre most jó volt.
A harmadik ceruzát az angol fontot redizájnoló Matt Dent kapta tényleg nagyon szép és eredeti terveiért. A negyedik ceruza odaítélését sem kell különösebben magyarázni, elég csak megnézni a német Art+Com ügynökség kinetikus szobornak nevezett alkotását, amelyet a BMW múzeumban helyeztek el. A plafonról belógó, ütemesen mozgó fém golyók olyan látványt nyújtanak, amit még így videón is jó nézni, hát ha még az ember élőben figyelheti. Nektek melyik jön be a legjobban?
forrás: guardian
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.