Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Milyen reklámban bíznak az emberek?

A közelmúltban publikálta a Nielsen kutatóintézet a legfrissebb, a reklámok iránti bizalmat, illetve inkább bizalmatlanságot vizsgáló, 50 ország 25 000 internetezőjén végzett kutatásának eredményét. A kutatás nem meglepő módon arra az eredményre jutott, hogy az emberek jobban hisznek az ismerőseiktől származó információknak és ajánlásoknak, mint a hagyományos reklámoknak. Ezt azért különösebb kutatás nélkül is meg lehetett volna jósolni, azonban az arányok és az évek során kirajzolódó tendenciák tartogatnak meglepetéseket. Az például, hogy az egyes márkák hivatalos szájtjait ugyanolyan hiteles információforrásnak tekintik, mint a más felhasználók által a fórumokban vagy blogokban kifejtett véleményeit, azért eléggé furcsa. A fizetett cikkek sem maradtak le sokkal a listán, egy nagyobb ugrás csak a tévéreklámok esetében látható, amelyekben még mindig jobban bíznak a fogyasztók, mint a sajtóhirdetésekben vagy az óriásplakátokban. Számomra meglepő a bannerek ennyire negatív megítélése, a megkérdezettek alig egyharmada tartotta őket megbízhatónak, és csak a mobiltelefonokra érkező szöveges üzeneteket értékelték kevesebbre. Akit érdekel a téma, a Nilesen blogjában további érdekességekre bukkanhat.

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr201408663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.09.28. 10:06:59

igen furcsa, hogy a sima TV reklámban 62% bízik még.Többen, mint a plakáthirdetésben.
A bannereken és nagyon csodálkozom...

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.09.28. 10:11:19

és még a magazinok is milyen magasan vannak...
kár, hogy a prcikkekről nincs ilyen.
egyik nap nekiálltam megszámolni, hogy hány reklám (burkolt vagy burkolatlan)van a wellnessmagazinban. le se írom, mennyi jött ki...
ez már nem reklámzaj.ez reklámok közé rejtett olvasói levelek és fogyitippek tömkelege...

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.09.28. 13:29:57

abszolút nem meglepő főleg az első 5 nem, erről papolnak már mióta a szakmában (bár a szponzorációról nem gondoltam volna)

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.09.28. 15:41:42

@SueSue: a Szonda Ipsos is végez hasonló, a reklámokkal kapcsolatos attitűd/bizalom-felméréseket. S ott rendre a szponzoráció ilyen jól szerepel.

Image-transzfer, meg inkább emotív szinten hat - ezt mutatja ez az eredmény is:)

Bár más kutatások, melyek meg a hatékonyságot állítják a fókuszba, meg pont ennek mondanak ellent.

Marketing Akadémia, Európa vezető marketing-intézménye megbízásából az Ipsos MORI készített felmérést az uralkodó trendekről:

- a marketingesek 24%-a szerint a legjobban a CRM térül meg;
- A második legjobban megtérülő befektetésnek pedig a PR bizonyult (12%);
- A reklám egyértelműen a legrosszabbul megtérülő befektetés a válaszadók szerint;
- A második legrosszabb megtérülést a szponzoráció jelenti - a válaszadók 11%-a látja így;

Chalabre (törölt) 2009.09.28. 15:47:15

- Hát, az első helyezett fölényes győzelme gondolom senkit nem lepett meg.

DE VALÓJÁBAN KÉPES EGY MÁRKA PUSZTÁN A SZÁJHAGYOMÁNY ÚTJÁNAK HATÉKONYSÁGÁBÓL MEGÉLNI, MINT RÉGEN? VAGY MANAPSÁG A REKLÁMOZÁS TERÉN IS ELSŐSORBAN A TÖBB LÁBON ÁLLÁSSAL LEHET ÉRVÉNYESÜLNI?

"Az például, hogy az egyes márkák hivatalos szájtjait ugyanolyan hiteles információforrásnak tekintik, mint a más felhasználók által a fórumokban vagy blogokban kifejtett véleményeit, azért eléggé furcsa. " - Nekem nem...

- A fórumokban sorakozó véleményeket valahogy mindig kérdőjelesen fogadtam el, hisz oda bárki írhat, akár az adott márka képviselői is minden jót anonim... Ki tudja???

- A saját site-ok rengeteg mindent elárulnak ízlésről, igényességről, precízségről, felhasználóbarát-e a tartalom vagy időrabló zsákutcákba visz, lózungokkal teli, nem egyenes stb... Ahogy egy emberre mondhatnak sokan rosszat, de ha lesz hozzá közelebbről szerencsém, akkor inkább szeretném magam eldönteni, hogy milyen számomra, nem pedig az orromnál fogva, előítéletekkel sújtva vezettetni. Ami másoknak szimpatikus, vagy épp nem megnyerő, az nem biztos, hogy nekünk is az... A saját érzékeimnek jobban hiszek, mint másokénak... A site-ok sokszor az első benyomást adhatják a saját ítéletünk alapján első forrásból.

- A fizetett cikkeket a hétköznapi (nem médiaközeli helyen dolgozók) simán szerkesztői, újságírói tartalomnak nézik, mintha ők javasolnák, mert jót akarnak az olvasónak, őket szolgálják, és nekik bevált, őket meggyőzte, így miért is ne adnák tovább. Szinte félig-meddig ismerősi ajánlásnak tűnnek... Akiktől rendszeresen olvasunk, szinte ismerjük őket. És itt nem pénz által motivált meggyőződésből való ajánlásra gondolnak legtöbben. A szakmai jelölésekkel nem foglalkoznak, nem is értik, nincs közölve hozzájuk a kód.

"a tévéreklámok"-ban "még mindig jobban bíznak a fogyasztók, mint a sajtóhirdetésekben vagy az óriásplakátokban." A TV nem csak vizuálisan győzköd, és nem csak állóképekben...

- A bannerek sokszor nem érdemi infót takarnak. Rabolják az időnk. Félrevezethetők lehetnek. Miattuk néha elveszítjük akár a fonalat, ha letérünk az ösvényről. Én is mindezért utálom őket.

- A legjobban engem is a szponzoráció előkelő helyezése lepett meg. Ugyanis ezek csak rendkívüli esetben fognak meg. Például az egyik kutyaeledel gyártó a menhelyi kuyák élelmezéséért, valamelyik joghurt a gyerekétkeztetésért stb... Minden más nem szociális vonatkozású rólam lepereg. Például olimpiai bajnokok, kevésbé elesettek szponzorációja...

TI HOGY ÁLLTOK A SZPONZORÁCIÓ HATÁSÁVAL?

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.09.28. 15:58:06

@Chalabre:

Oly sokat írhatnék erről a témáról!!!:)

Sajnos a szponzorációt - mint alternatív komm eszközt - nem tekintik "versenyképesnek" a tradicionális kommunikációs eszközökkel szemben..

Főként a recesszió idején sok cég nem foglalkozik multifunkcionális márkaépítéssel, ahol a médiamix szerves része lehetne a szp. is.

Azért fejlődünk itthon is:
Már vannak "best practice" jellegű szponzorációs kampányok (lásd fesztiválmegjelenések, Sziget, Balaton Sound), ahol a puszta szp.jogvásárláson túl a cégek addicionális erőforrásokat, s kreatív energiákat mozgósítanak a nagyobb hatékonyság érdekében. KREATÍV AKTIVÁCIÓ!!!!!!

Fontos lenne a jövőben a szp. stratégiai kommunikációs eszközként kezelése, a közönség nagyobb bevonása (ne csak passzív kommunikációs felületekben gondolkozzunk), hanem keltsük életre a márkát a szp. kampányban. Költsenek a cégek a szp. aktivitás során a kreatív aktivációra, illetve különítsenek el összeget a szp. hatás mérésére (tracking kutatások, médiaérték vizsgálatok, image-profil felmérés, stb.).

De hát erre egy kicsit még várni kell, vagy lehet hogy nem is olyan sokat...:)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.09.28. 20:22:33

@Bery: tök jó amiket írsz, csak énnekem mindig az a bajom, hogy ha minden márkát és minden terméket életrekeltenek, aktív és kreatív lesz, akkor az utcák egy nagy agresszív játszótérre fognak hasonlítani, és minden nagyon pörgős lesz és szép, de ettől csak a zaj lenne még nagyobb és nagyobb.
Megszünhetne minden uncsi mosóporreklám, és minden szar kóstoltatás, de ha minden izgalmas és aktív lenne, akkor meg ülne az ember a tv előtt, és "hűűű , ááááááááá, jaaaaaaaaaaj , jééééééééé" és oda lenne 'szögezve' mint ahogy azt sok cégnél elvárják...Meg menne az ember a városban, és minden órásplakát előtt döbbenten töltene 3percet a kreatív csodálásával,vagy az interaktív játék(amik itt is voltak) játszásával, és az emberek nem dolgoznának, és mindenhonnan elkésnének,mert olyan jók lennének és olyan hihetőek a reklámok, hogy nem lenne idejük semmi másra, csak vásárolni...

huh de hosszú lett szóval értitek:)

Ígyis tök nehéz választani ebben a hatalmas zajban (az egyéni problémákat,döntési tényezőket is mérlegelve) nem hogy még akkor, ha minden márka kommunikációja tökéletes lenne.

Kell néha egy kis szar meg rizs:)

jasztreb 2009.09.28. 21:52:35

szt gondolom, túl messzemenő következtetéseket akartok levonni egy olyan kutatásból, amely pusztán az emberek önbevallására épül. csak hogy helyén tudjátok kezelni: múlt héten találkoztam egy olyan adattal, hogy a hazai lakosság 84%-a rendszeres napilapolvasónak tartja magát. hát igen, közismert, hogy az 5 millió eladott napilap országa vagyunk. muhahaha.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.09.28. 21:54:19

egy újságot többen is elolvashatnak. szerintem ez is benne van. meg az összes metróban sudokut megfejtő, garfieldot elolvasó is:)

jasztreb 2009.09.28. 21:59:37

@Kontárblog: igen, de a 84%-hoz igen sok embernek kellene elolvasnia ugyanazt a blikket. de lehet h napilapnak minősül az elvett szórólap, meg a tenyérolvasgatás is.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.09.28. 22:00:35

@jasztreb: jaja a handthru a napilapok esetében azért nem torzítana ennyire :)
max a magazinoknál

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.09.28. 22:04:29

A Pepsi nem pöcsöl. A Ceo ma bejelentette: egy darabig jegelik a kóla reklámozását worldwide, és az így megspórolt 1,3 milliárd dolcsit jótékony célra, valamint a legkevesebbet kereső munkatársak bónuszaira költik.
A márkastratégák helyében felgyújtanám a könyvtáramat. És ez még csak az első brandfecske...

www.theonion.com/content/news/pepsi_to_cease_advertising

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.09.28. 22:05:02

@jasztreb: ja, lehet hogy minden nap olvas újságot. minden nap ugyanazt:) hétfőn szerez egy metrót, minden nap olvas belőle egy kicsit.

az egyetemen amugy tök sok metro csak szét van szórva az asztalokon, mindenki beleolvas egy kicsit, hozzárak a sudokuhoz, rejtvényhez:)

elolvassa a főcímet mikor a zebránál áll az újságos mellett.vagy a bódé oldalán a friss híreket.

amugy meg az ilyen önbevallásos teszteknél mindenki egészségesen étkezik és iszonyat kulturált színházbajáró,miközben tvelőtt döglő zsírgép nemzet vagyunk:)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.09.28. 22:06:35

@korn: azért az az örökké kicsit hosszú időnek tűnik nekem.

hmm de nagyon jótékony lett hirtelen. imázsjavítás. ezentúl ilyen prcikkekre költenek:)

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.09.28. 22:09:50

@Kontárblog: ahogy én is írtam, egy időre felfüggesztik, ez nem örökre, nem?

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.09.28. 22:21:06

korn
De ugye azt tudod, hogy a The Onion egy szatírikus magazin? Vagyis az egész csak poén.
en.wikipedia.org/wiki/The_Onion

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.09.28. 23:12:58

@korn: 'of all time' áll a plakáton.
én erre gondoltam

ez olyan választási kampányigéret szagú:)

Remy 2009.09.29. 08:21:24

Kontár
Reklámbuzi is írta, hogy a Pepsi-kampány kamu!!!! Az Onion egy szatírikus online magazin, ahol ilyen álhíreket gyártanak folyamatosan. Nézzétek meg, és kiderül.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.09.29. 12:41:49

@Kontárblog: hát igen. ha nem lennének rossz megoldások, akkor mi alapján mondanánk valamire, hogy jó.

Én azért hiszek az ötletes, inspiratív aktivitások erejében:)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.09.29. 16:16:05

@Bery: egyetértek

énis hiszek, csak ha minden reklám hiperszuper tutijó, akkor nem lesz túl idilli?nem lesz túl sűrű az élet tőle, ha tele lenne az utca promókkal? egyik flashmobról a másikra rohannánk.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása