Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vatera Vera reklámbosszúja

"Tisztelt vera1974! Vera vagy V(at)era ? egy netes aukciós oldalon a fő dolog a bizalom. Kérdezem én hogy bizzak a Vatera-ban amikor ilyet látok? Pontosan mit látok, azt tudjuk? 1.Szánalmas reklámfogás? 2. Egy gyagyás túk bosszúja ? 3. Esetleg egy olyan személy, aki bevallottan más tulajdonával kereskedik itt a Vaterán? Várom a válaszokat,egy hamarosan csak "volt" Vaterás! Ui.: Hol kell (lehet) itt kiregelni?"

Egy ismerősöm hívta fel a figyelmemet erre a kampányra, mondván egész jó kis média hack, még a Subba is beszívta. Ezt hallva azért annyira nem csodálkoztam, csak azután, hogy a levélben szereplő linkre kattintottam. A Vatera oldalára jutottam, ahol a sztori szerint egy lány bosszút esküdött a férjének, akit egy ausztráliai híradós bejelentkezés buktatott le a barátnőjével együtt. A sztori szerint Vera úgy akar bosszút állni, hogy egyesével eladogatja a fickó tárgyait a vaterán, hogy utána utazzon.

Az ötlet nem rossz, sőt, kifejezetten üdítő a nagy magyar reklámszürkeségben, viszont nekem elsőre ordított az egészről, hogy reklám. Gondolom itt azért az lett volna a cél, hogy egy ideig bizonytalanságban tartsa az embereket afelől, vajon komoly-e ez az egész, vagy csak egy ügyes reklámfogás, viszont annyi dologgal buktatták le magukat már az elején, hogy azt tényleg csak a felületes olvasó vehette be. Már eleve az oldal profi kivitelezése gyanút kelt, de az még lehetett volna a képzeletbeli lány munkája. Viszont az október 26-ától figyeljék az aukciókat kitétel annyira bántóan cseszi szét az egészet, hogy nem érti az ember, miért nem tudtak ezen változtatni. Azonnali bosszú, de azért várok két hetet. Kár érte, még akkor is, ha nagyjából érteni vélem, hogy 26-áig fel akarták pörgetni az érdeklődét, nehogy 1 forintért kelljen már odaadnia a kétszázas Konát. Ezzel viszont a játékosság, a poén, vagyis éppen a reklámötlet lényege veszett oda.

Emellett az egész felvetett bennem egy kérdést. Azt, amire a bejegyzés elején is olvasható, az egyik termék kommentjei között olvasható hozzászóló is piszkálgat. Vagyis okos dolog-e egy aukciós szájtnak kamuaukciót indítania, ahol megpróbálják az emberekkel elhitetni, hogy nem ők állnak az egész mögött, miközben de. Okos dolog-e Verának még most is úgy válaszolngatnia a beérkező kommentekre, mintha nem derült volna ki, hogy az egész csak egy reklámfogás, konokul kötve az ebet a karóhoz, hogy márpedig ő valós személy. Nem veszélyes-e az emberek bizalmával játszani, hiszen, ha a sztori "igaz", akkor az a tanulsága, hogy esetleg olyan dolgokat is árulhatnak ott, amelyek tulajdonjoga tisztázatlan. Akkor viszont mi a garancia, hogy Berci nem egy kétajtós szekrény, aki a kis koalájától elbúcsúzva hazajön majd, és megtudva, hogy mi történt a derekamat letöri a 20 000 forintért megvett Kona biciklije miatt. Ti mit gondoltok  minderről? Nektek hogy tetszik a kampány? Szeretitek, mert végre valami újszerűt látunk, vagy már most felzabáltatnátok Verát és Bercit a kengurukkal?

Update: Többen a szememre vetették, hogy túl kritikus vagyok a Vera kampánnyal. Igazuk van, el kell ismernem, hogy a poszt túlságosan szőrszálhasogatóra sikeredett, és  arányaiban sokkal többet foglalkoztam a kampány bizalmi aspektusával, mint amennyire indokolt volt. A további félreértések elkerülése végett leszögezném, hogy a Vera kampány nekem is tetszik. Pláne az, ahogy az egészet kiterjesztették, a facebookon és a twitteren is élővé tették, ahogy az újabb és újabb jól átgondolt akciókkal az egész netet beterítették. Profi, jó munka.

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (3/5)

Címkék: online

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr851459047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chalabre (törölt) 2009.10.19. 11:41:14

Gondolom Vera feleség révén a közös tulajdont értékesiti. A férj meg szégyellje magát, elvégre beleköpött a levesbe, nehogymááá neki álljon feljebb mindezekután :-). Elvégre nem az ingatlant adja el a neje, hanem az ingóságokat, amely értékét nem biztos, hogy elveri egyedül, lehet, hogy megkapja majd az értékét, ha muszáj, az nem derül ki.

Ki az, aki a reklámblokkban nem gondolja, hogz reklámot lát? Ennyire azért nem naivak az emberek, főleg azok, akik hajlandóak online adni-venni, vaterázni. Vagy én lennék túl naiv?

Chalabre (törölt) 2009.10.19. 11:45:35

Nekem elsőre bejött, pusztán azért, mert kilógott a sorból. Nem a szokásos reklám volt. Már ennek örülök.

Én nem ismerek tahó, agressziv matematikust. Szóval nem félnék, hogy megjelenik a bringáért. Max tesz egy ajánlatot :-)!

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.10.19. 11:47:04

hát, sztem azért ez a dolog nem ennyire bonyolult,

- Vera valóban fitkív személy (hmm, azért láttunk már ilyet a reklámtörténelemben Emesétől, Ernőn át a Nesquik nyusziig), ráadásul elég hamar kiderült, h a Vatera áll mögötte

- itt nem a létezőség a kérdés, hanem a stílus + a szórakoztatási faktor és a márkázottság aránya (mennyire nézzük el neki a reklámosságát, én speciel nagyon :)

- aki követi Verát a facebook-on és a twitteren az még több árnyalatot megismerhet az ő reklámszemélyiségéből, motivációiról (zárójelben: végre egy okos, magyar példa social media használatra)

- nem mondom, h minden részletében tökéletes kampány, (én például nem értem, miért akar Berci után menni a zséből), de sztem messze kiemelkedik a hazai mezőnyből

- ja, és nincs hozzá közöm, (sajnos:(

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.10.19. 11:56:15

Chalabre
Korn

Örülök, hogy nektek is tetszik. De azért nem ennyire egyszerű a képlet, mert nagyon sokan nem a reklámok között értesültek erről, hanem a netről (twitter, facebook, iwiw, vagy éppen vaterás keresés), ahol nyoma sem volt annak, hogy ez egy vatera kampány. Ne reklámos fejjel gondolkozzatok, egy átlagember nem keres mindenben reklámüzenetet. Nézzétek meg a kommenteket, eltelt jónéhány nap, mire a többségnek leesett a dolog. Nem akarom itt bonyolítani a képet, de szerintem érdekes aspektusa az is a kampánynak, hogy mennyire szánák ezt média hacknek (szerintem az elején mindenképpen), és számoltak-e az ebből eredő esetlegesen vegyes reakciókkal.

Ja, és nekem sincs hozzá közöm, sőt Clusóéknak kifejezetten szorítok.

Chalabre (törölt) 2009.10.19. 12:00:06

Valóban akadtak már hasonló megszemélyesitések a reklámtörténelemben még kis hazánkban is. "Emesétől, Ernőn át a Nesquik nyusziig"... Azonban azoknak egytől-egyig nem sok köze volt a valósághoz, olyan eltúlzottak voltak, én csak legyintettem rájuk.

Vatera Vera viszont úgy ahogy van akár létező személy is lehetne. Épp ezért jó. Van valós alapja. És megmosolyogtat. Igy könnyebb együttéreznem akár Verával, akár Bercivel.

Chalabre (törölt) 2009.10.19. 12:09:12

Reklámbuzi!

Értelek. De a kampány előbb indult a közösségi site-okon, mint a tévében? Ha nem, hanem párhuzamosan, akkor nincs különösebb baj. Ha viszont igen, akkor valóban lehet becsapós, de ha kiderül is, hogy nem valós, még jobban megjegyzed, mintha kezdetektől reklámnak kezeled. Hiszen reklámként nem kapott volna akkora figyelmet. Érthető a Vatera szándéka. Nem ez lenne a lényege a reklámnak? A figyelemfelkeltés és a fejekben maradás? Persze pozitivan, ami fontos. Ők megkockáztatták. Én már évek óta nem hiszek el mindent az iwiw-en. Annyi kamulap van. Aki ezzel nem számol, annak csak jót tesz egy ilyen pofon, mivel ez nem kárositja személy szerint. Viszont óvatosságra inti a többi átverővel szemben.

Én már hálás vagyok azoknak, akik felnyitják a szemem. Persze korábban, büszke huszas éveimben kemény sérelemnek fogtam volna fel. A vatera bevállalta.

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.10.19. 12:12:14

@reklámbuzi: valóban, minden újszerű, szokatlan kampányt szétfikáznak a neten az elején,

de sztem az ausztrál ösztöndíjas, Stanfordot megjárt műgyűjtő matematikus, és a titkárságvezető megcsalt csaj vszeg annak a célcsoportnak szól elsődlegesen, aki érti és elnézi a tréfát (csak a Facebookon 750 követője van eddig)...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.10.19. 12:15:41

a szakíts ha bírsz szakitshabirsz.blog.hu/2009/10/19/bubuskazik_ahogy_o_a_szexet_nevezni_szokta is beszopta, nem csak a Subba

vagy.....

a szakíts ha bírsz is pont annyi zsét kap érte, mint a Subba.

hé, vaterások!!! a férje régi autóskártyáit nem adja el a csaj? egy kis pénzmagért én is kiteszem a posztot

Chalabre (törölt) 2009.10.19. 12:24:17

Na, egész jól kidolgozott, átfogó ez a reklámkampány. Egyre jobban tetszik.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.19. 12:38:44

nekem az egészben az nem kerek, hogy ki gondolja azt, hogy Bercike él szépen kinn, mint Marci hevesen.
Senki se szól neki, hogy hé b'meg az asszony árverezi a motyód?Az asszony egyszercsak beállít sodrófával a kezében, és jól tarkónveregeti?

kontar.blog.hu/2009/10/17/update_gerilla_vagy_szivas
mostmár megy a kampány online mindenhol, (én az indexen lőttem) de állítólag tvben is van...

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.19. 12:39:17

@Chalabre: hát azért ezt kidolgozottnak nem nevezném.

fck 2009.10.19. 12:44:18

Nekem az a kedvencem amikor a tvspot végén félrehúzza(k) a kamerát, hogy kiférjenek a logók:)

A netesekkel vigyázni kellene. A szakítóson jól jöhetett volna ki a sztori - a kommenteket olvasva nem jött ki jól - ha nem várnak vele ennyit, hanem mondjuk ott kezdenek. Azt ne mondja senki, hogy az jó, hogy ott nem pozitívan kommenteli 90% a posztot.

Tényleg kicsit gerillábra kellett volna venni a gerillát, az viszont érdekelne, hogy ÜF nyomására lett profi jellege a gerillának, vagy így is volt tervezve. Eleinte szimpi volt, az ötlet is tetszett, de mióta a csapból is ez folyik, és mint olvasom, még mindig ragaszkodnak a magánszemély által kivitelezett verzióhoz, így már ellenszenves. Ne akarjanak átbaszni a palánkon.

Szabó Patrícia 2009.10.19. 12:46:28

Nekem ez kifejezetten bejön. Szemben Ernővel és Terkával, ezt valamiért megszerettem, talán a karakter miatt, talán azért, mert van benne valami termék felé is egyértelműen releváns ötlet a jópofaságon túl. Emellett egész széles körben találkoztam vele, itt is, ott is, amott is, és legutoljára a tévében, de végig értettem, és nem szoptam be, mint pl. a hülye Subba.

Nyilván reklám, de talán nem is ez a fő kérdés.

Ez a két hét múlva kezdek bosszútállni először a Bujtás Attila blogján merült fel, mint hiba, (legalábbis nekem), de én nem tartom hibának. Kezdhette volna azonnal is, hogy kevésbé legyen rekámszagú, de még így is egy üdítő foltocska a sok izzadságszagú erőlködés között. Egy nő agya meg elég fura egy dolog, még azt is el tudom hinni, hogy két hét múlva kezdi a valóságban is, és tényleg a matekzseni után akar menni, ti még nem láttatok ilyet? Pedig van :))

fck 2009.10.19. 12:48:40

@fck: javítom magam, Kontárblogon látom, már úgy szerepelt, hogy beismerték a reklámot. Viszont akkor RB, már nem állja meg a helyét a posztban sem, a még most is szöveg, én ezen húztam fel magam.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.10.19. 12:55:51

Korn
A 750 követő az tényleg fasza.

Ha szerintetek nem gond a bizalmi kérdés, illetve nincs is ilyen, akkor én elfogadom. Meggyőzhető vagyok.

yvette00 2009.10.19. 13:57:15

nem lenne rossz, csak engem meg ez a csaj emlékeztet arra, akivel anno engem csaltak meg... szóval nem tetszik..:D

neuilly 2009.10.19. 13:58:11

@Kontárblog:

Én azt hallottam, hogy nem terveztek semmilyen médiahacket. A tv kampány együtt indult az internettel, csak ezt az elején többen látták, ezért hitték, hogy igazi a csaj. A vaterát is meglepte, hogy ilyen vírusjelleget öltött a kampány, az informátorom szerint sima kampánynak indult, nem akartak senkit átverni a csajjal...

Chalabre (törölt) 2009.10.19. 14:11:32

@reklámbuzi:

Én itt továbbra sem érzem hangsúlyosabban a bizalom kérdésének feszegetését, mint más reklámok esetén. Aki bevette és valós személyeknek képzeli Bercit és Verát, és október végétől egy kenguruföldi ösztöndijas matematikus cuccait kivánja megvásárolni a vaterán, az sem csalódik, hiszen tudtommal a vatera eladók személye nem ismert, nem kell bemutatkozniuk és nem is szabad ezt elvárni tőlük. És nem lett jelölve, hogy milyen féltett, kedvenc cuccokról van szó. Amik épp október végétől elérhetők lesznek a vaterán. Mi is itt a probléma? Ez nagyobb átverés lenne, mint mondjuk a fehéritő fogkrémeké stb? Számomra egyáltalán nem.

Winston007 2009.10.19. 14:14:00

Sziasztok,

szerintem jo reklam, vicces es tenyleg uditoen hat. Mondjuk a koncepcio alapjan azt hittem ez is Laboros , de aztan kiderult olyan nagyot azert nem tevedtem:)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.10.19. 14:25:10

Chalabre
Akkor nem nézted meg a vatera oldalát, ott tételesen fenn van minden cucc a méregdrága Konától a Crumpler táskáig. A bizalom-nem bizalom kérdése pedig ott vetődhet fel, hogy egy aukciós szájtnál az emberekben mindig ott van a kisördög, hogy azt kapják-e a pénzükért, amit a képen láttak, vagy hogy azé-e a meghirdetett tárgy, aki eladta. (zárójeles megjegyzésem: Az Emesével való összehasonlítás ott nem állja meg a helyét, hogy Emesét egy bank vezette be, a reklám végén nagy logóval, felvállalva, hogy ez csak egy játék, Verát viszont először úgy dobták a köztudatba, mint a herceglami herceget, vagyis nem lehetett tudni, hogy ki csinálta, de még az sem, hogy reklám). De nem akarok ezen tovább rugózni, ez csak egy sidetrack volt a részemről, ami egyre messzebb visz a lényegtől. Vagyis alapvetően jó ez a kampány, sőt nagyszerű, csak felvetett bennem egy-két kérdést.

miezitt (törölt) 2009.10.19. 15:13:32

@reklámbuzi: En speciel ezzel nem ertek egyet, mivel tobb csatornan is (vatera, tv, kozossegi oldalak) ugyanazon a napon talalkozhattunk eloszor a kampannyal. Az mas kerdes, hogy velszeg logisztikai okokbol az iwiw hamarabb indult, de a kampany elejeig mas ismerose nem volt a csajnak, mint (gondolom) a kampanyban resztvevo kollegak. De ez rendjen is van igy.
Amugy en elegge birom az egeszet, szerintem vicces a csaj, emesevel es a FB-on 8 ismerossel rendelkezo szanalmasernovel osszehasonlitani oktondisag.

Chalabre (törölt) 2009.10.19. 15:29:27

@reklámbuzi:

"fenn van minden cucc a méregdrága Konától a Crumpler táskáig"... Ha licitálható cuccok, akkor mi a probléma??? Te kifejezetten a hűtlen Berciét akarod? Másé nem jó? Bercink nem Michael Jackson, akinek az agyonkérődzött rágója is vagyont érne, többletértéke lenne.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.10.19. 15:35:30

Chalabre
Igen, nekem csak a Berci biciklije jó, mert szolidaritásom jeleként le akarom hajítani a Hármashatár-hegyről. Ha nem az övé, akkor mi értelme lenne?:))

Chalabre (törölt) 2009.10.19. 15:39:34

@reklámbuzi:

"Emesét egy bank vezette be, a reklám végén nagy logóval, felvállalva, hogy ez csak egy játék, Verát viszont először úgy dobták a köztudatba, mint a herceglami herceget, vagyis nem lehetett tudni, hogy ki csinálta, de még az sem, hogy reklám"

Én csak a tévében találkoztam vele és egyből a reklám végén nagy logóval ott állt a vatera neve. Szóval ennélfogva előbb-utóbb mindenkinek ki kell, hogy derüljön, hogy Vatera Vera reklámszemélyiség, még a facebook-okosoknak is... Téged csak az "utóbb" zavar. Engem meg nem a mai világban. Orson Welles vagy fél évszázaddal korábban verte át az embereket. Az tényleg durva átverés volt, mert félelmet, riadalmat, pánikot keltett emberek millióiban. Vatera Vera hol van ehhez képest? Sehol...

Szerintem... Űgy tűnik mintha Téged megtévesztett volna Verocska és ez rosszul esett hiúságodnak... Manapság az ilyen szintű átverések sajnos hétköznapiak.

Dr Keynes 2009.10.19. 15:57:02

Alapvetően jó a kampány szerintem. Aki aggódik, bizalmatlankodik, az valószínűleg eleve aggódik és bizalmatlankodik: hogyan is bízhatna meg egy ismeretlenben, egy látatlan termékben? Aligha lesz emiatt Vatera-elhagyás.
Szóval én szeretem Vatera Verát. Amúgy én is úgy tudom, hogy a készítőket meglepte, milyen sokan voltak, akik élő személyként néztek Verára és anyázták, vigasztalták, kikezdtek vele, tanácsot adtak neki. De emiatt működik igazán.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.10.19. 16:03:34

Chalabre
Kedves feltételezés:)))
De mint a posztban is írtam, hozzám már eleve úgy jutott el a híre, hogy valaki e-mailben elküldte a subbás bejegyzést azzal az üzenettel, hogy lám, hogy beszívta az index.

Szóval nem magamból indultam ki, hanem elsősorban a vaterás kommentekből, amik között nem egy jött olyan emberektől, akik azt hitték, hogy valódi (értsd nem vaterás) hirdetést látnak. A kérdésem arra vonatkozott, hogy bennük jól vagy rosszul csapódott le, amikor megtudták az igazat.

Te azt mondod, hogy végeredményben mindegy, sőt olyannyira az, hogy magának a kérdésnek sincs értelme. Elfogadom, már csak azért is, mert szinte mindenki egyetért veled. Vagyis megkaptam a választ a kérdésemre. Kör bezárult, ennél ne ragozzul már tovább. Mármint ezt a kérdést, a reklámot nyugodtan!

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.10.19. 16:45:20

@reklámbuzi: egyébként engem is meglepett, h mennyien nem értik a kampányt, és értjük, h Te is csak erre a "para" jelenségre próbáltál rávilágítani

sztem biztosan lesznek szép számmal olyanok is, akik például felháborodnak majd azon, h Marge Simpson levetkőzött a novemberi Playboy-nak :) pedig egész jól néz ki

celebglitz.com/37339/Celebrity-Gossip/marge-simpson-playboy-pictures.aspx

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.10.19. 17:13:18

Korn
Ha most azt mondod, hogy Marge Simpson sem valós személy, én kárt teszek magamban!

tygger 2009.10.19. 20:09:02

az ötlet jó, a kampány kivitelezése nem. biztos az zavar, hogy engem nehéz átverni, de valahogy rühellem az egészet. a vatera, mint aukciós site, eleve egy vicc a felhasználóival együtt.

eaposztrof · http://blog.eaposztrof.com 2009.10.19. 20:12:16

ezzel a reklámmal egyetlen dolog hibádzik: nem a magyar közösségnek tervezték.

gondolok itt arra, h a magyar közösség inkább rágódik azon h valós vagy nem valós, blog-postol róla, panaszkodik, mindenkit besároz, stb..

a reklámszakmának örülnie kellene h végre valami történik a magyar reklámpiacon.. a felhasználónak meg örülnie h végre egy reklám ami hozzá szól..

steindani · http://bit.blog.hu 2009.10.19. 22:21:38

Én a Sciennetes kenguruval zabáltatnám fel őket...

venuswoman · http://sorozatdara.blog.hu 2009.10.19. 23:33:10

én tv-ben láttam verát, és amikor elkezdte h a férjem megcsalt blablabla eladom a cuccait, akk nem tűnt nagy számnak, aztán a végére mikor összeállt h akkor ez egy vatera reklám, akkor már tetszett.

G_P 2009.10.20. 09:59:46

Üdv!

Az én véleményem pedig itt található:

urbanikum.blog.hu/

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2009.10.20. 11:05:19

Maga az 5let véleményem szerint igen tetszetős, de engem valahogy mégis bosszant az egész:
- próbálna 'nem reklámnak' tűnni de egyáltalán nem sikerül nekik -> így inkább negatív visszhangja lesz

Gergely István · http://www.istvanovics.hu 2009.10.20. 11:11:16

Olvasom a kommenteket és meglep, hogy van akinek nem tetszik. Tudom, hogy nem szabad magamból kiindulni, nekem is leesett, hogy ez reklám és az is eszembejutott, hogy valószínű, hogy akinek nincsen gerilla vagy vírus marketinges tapasztalata az nyílván hihetett benne... de ez a kampány egy igazi felüdülés. Igazi nyugati szellem. Semmi átverést nem érzek benne, hiszen Te döntheted el, hogy megveszed azt a biciklit vagy nem érdekel. Szart biztosan nem adnak el... még a bizalmam is nagyobb, mert ha rájövök, akkor tudom, hogy nem egy személy hanem egy cég áll mögötte, aki nem fogja veszélyeztetni a hírnevét egy gyenge termékkel... ami sajnos megeshet igazi személy esetében. Ráadásul még interaktív kommunikációt is kialakítanak a felhasználókkal... játék az egész. Jobb mint a 15mp-s beküldhető pepsi reklám filmek... ami a közvetlen kommunikációt illeti. Nagy gratula a készítőknek... Nálam a Mikulásos pepsi vírus videó mellett szerepel. Az is egy felüdülés volt, hogy nem csak vízkőreklám létezik magyarországon.

Gergely István · http://www.istvanovics.hu 2009.10.20. 11:30:04

OFF: az igazi átverés, amit a napokban tapasztaltam, hogy a T-mobilnál akkor derült ki, hogy a barátnőm iphonejára 75.000 Ft lebeszélhető előleget kell fizetni, mikor már ott voltunk az ügyfélszolgálaton ( eljött ezért a munkahelyéről, hogy meg tudjuk kötni a szerződést ). Jól el volt rejte az a kis apróbetüs rész... és mindezt több éves ügyfelektől kérték.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2009.10.20. 11:31:28

engem is érdekelne, hogy pénzt kapott-e érte a subba meg a szakítós blog. bár gondolom nem fog kiderülni. RB-ra nem gyanakszom :)

szerintem a kampány inkább sikeresnek mondható, mint nem - valahol azt olvastam, hogy rekord-forgalmat generált a vaterán.
más kérdés, hogy a gyakorlatilag monopolhelyzetbe kerülő vatera miért kampányol így nagy hirtelen. remélem tudnak valamit, amit én nem :)

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.10.20. 11:51:59

Vera twitterén olvastam tegnap:

"@Rolikn A történet sajnos valós, a Vatera meg jófej. A férjem nem tud semmiről, de minden legális, mondhatni "le van papírozva"

Most mi van?
A:
Ez most tényleg egy valós szitu, és a Vatera jókor volt jó helyen jó időben, jó ötlettel, és akkor tényleg nagyon kemény dolog a kampány.

B:
Ha nem igaz, akkor meg nagyon meredek ilyet állítani. Akkor inkább ne válaszoljon.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.10.20. 11:59:02

Mindenesetre jó lett a kampány, nem kis Buzz-t generálva. (Bár egy-két marketinges kolléga nem nagyon volt képbe vele), illetve tuti durván mérhető a hatása.

És még a termékekből is van bevétel: Olcsóbban lehet ugyanazt a Vaterán mástól megvenni :)

Szabó Patrícia 2009.10.20. 12:05:38

@chimie:

szerintem azt tudják, hogy van, aki nem annyira tud róluk, hiába a monopol. illetve nem járt még ott az emberek - szerintem - nagyobb része. nekem bejön ez a kampány, bárki bármit is mond, egyszer majd túl sok lesz a különféle karakterekre felépített reklámokból valszeg, de addig is...

Anibell 2009.10.20. 22:35:09

Tudom, hogy a bizalom kérdést már lezártnak tekinted, de erről még nem volt szó:"...esetleg olyan dolgokat is árulhatnak ott, amelyek tulajdonjoga tisztázatlan."

Igen, árulhatnak lopott cuccokat a Vaterán, ahogyan az ecseri piacon is. A használt cuccok eredetét igazolni szinte lehetetlen, de vicces is lenne, ha a Vatera arra kényszerítené az eladókat, hogy mondják meg honnan van egy régebbi könyv, egy váza, vagy egy koszlott korcsolya, vagy akármilyen használt holmi... A könyvtár kiárusításán, vagy évekkel ezelőtt antikváriumban vettem, a pincében találtam, öreganyám adta, örököltem, kaptam... Na tisztázott a tulajdonjog? :)
Amúgy lopott holmit árulni sokkal rizikósabb a Vaterán, mint bárhol máshol: az eladói regisztrációhoz élő bankszámla kell, ráadásul a tranzakciókat tárolják.

daev1 2009.10.21. 13:04:27

A PTK szerint aki kereskedelmi forgalomban ellenszolgáltatással, jóhiszeműen szerez, az akkor is tulajdonjogot szerez, ha az eladó nem volt tulajdonos.
Más kérdés, hogy a tulajdonos ezt visszavásárolhatja egy éven belül.
Mondjuk itt a jóhiszeműség nem áll meg 100%-osan.
De most jut eszembe, hogy a Berci vagy ki a csajszi férje, szóval eladhatja a közös vagyonukat. Nem hiszem, hogy a bringa külön, vagy ági vagyon lenne.

Salinas 2009.10.22. 11:26:07

Nem kicsit ellent mondanak ezek az aukciók a józan észnek... Egy PS2-t 29900 HUFért lehet már kapni újonnan! Akkor ki a fasznak kell Bercikéjé 35000-ért?
Ez nem a herendi porcelán! :) Minden sarkon hozzád vágnak egy PS2-t egy 20-asért!
Szerintem maga a licitálás is le van szervezve! Beépített licitálók felsrófolják az árat a csillagos égbe és így Verácskának sem kell a civilekkel találkozni!
A reklámra megy ki az egész. Szerintem fölösleges licitálni, úgyis lesz egy kamu user, aki ráígér!!!

kisJack 2009.10.22. 16:56:56

sziasztok!

Megtaláltam az emlegetett Berci srácot! :)))))

www.youtube.com/watch?v=gQl-56fmA5I

nekem tetszik! :D

freddo 2009.10.23. 07:51:53

@kisJack: Ha a depo.hu csinálja ezt tudatosan, grat az ötlethez és a lehetőség felismeréséhez. Igen kár a kivitelezésért, ami nem úgy gyatra ahogy azt a készítők valszeg szándékolták.

Bocskov Jordán 2009.10.23. 21:34:00

Hogy jó-e a reklám? Ha már ekkora debate van körülötte szakmai körökben is, akkor biztosan elérte a célját...

Hogy etikus-e? Persze hogy nem. De a webes aukció üzleti szabályzatát minden felhasználó (eladó és vevő is)szükség szerüen elfogadja...

lizzzzzzz 2009.10.26. 10:52:07

Szerintem jó reklám lett, ekkora hírverést körülbelül Emese kapott még régebben. ő is kultikus lett mondhatni, mindenki tudta , hogy ki az.
Mostanában ráállt minden reklám arra, hogy irritáló személyiségeket hozzanak létre, mert ha már elkezded őket utálni, akkor is megjegyzed, hogy melyik céghez köthető.
(ellentét: Régen a bamboocha reklám nálam pl rossz hatást váltott ki, azért nem ittam Fantát, mert utáltam a reklámot.)
Szerencsére itt nincs szó idegesítő személyiségről, Csak egy elég jól eltalált reklámkampányról, ami szerintem becsülendő.
Biztos jó pénzt kapnak a vaterás reklám managerek :D

simahomlok 2009.10.26. 11:04:48

Végülis,amióta van ez a reklám,azóta beszélnek róla.Akárhogy is nézzük.Ez szerintem egy bizonyos siker!
Ha már a példáknál járunk.Nekem régebben tetszett a sport szeletes reklám is.Mindig ,ha kijött valami új reklám tőle,a suliban arról beszéltünk,hogy ez megint mekkora jó...

betonacel 2009.10.26. 11:40:50

Én ezt az egészet a Barátok közthöz tudnám hasonlítani a legjobban, egyetlen mondatban: Annyira szar hogy már jó.
Akinek legalább annyi esze van mint egy bolhának, az rögtön rájön hogy reklám az egész, és utána már csak azért nézi mert tök vicces.

brékes 2009.10.26. 12:24:59

@betonacel: Nekem is ez jutott eszembe, annyira idegesítő, hogy már-már muszály szeretni. :) Emese lassan elbújhat mellette. Ezért egyébként fel is lehetne jelenteni a csajt, mármint ha igaz lenne a történet.

simahomlok 2009.10.26. 12:26:48

Igen!Simán fellehetne érte jelenteni!
Pont azon gondolkoztam,ha én ilyen helyzetbe kerülnék,akkor mit is tennék pontosan.Mégis csak a személyes dolgaimról lenne szó.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.26. 12:37:52

@betonacel: szerintem Emese sokkal szarabb volt ennél.

'annyira szar, hogy már jó' -még mindig jobb, mintha 'annyira szar, hogy az már szar'lenne:)

lizzzzzzz 2009.10.26. 13:10:17

emese persze, hogy idegesítőbb volt, de mindkettő elérte a célját, mert még most is szóba kerül, pedig nem megy már a tv-ben.

BaLaTiN 2009.10.26. 13:31:52

simahomlok

A feleségedet fel tudnád jelenteni?

Persze hogy reklám, ez szerintem mindenkinek leesett:)
Amúgy meg Emese még megy a tv-ben "Na de anyu,Sütőhitel?"

simahomlok 2009.10.26. 13:42:45

@BaLaTiN:
Tegyük fel!megcsalod a feleséged.
OK:mert nem szereted!
Miért?-mert olyan a stílusa!
MIkor hazaérsz külföldről,aezt a stílust alá is támasztja azzal,hogy eladja mindened.
Igen!Iylen helyzetben én lehet perelnék;)

brékes 2009.10.26. 13:43:35

@simahomlok: Lehet Verának az a célja, hogy amikor Bertalan meglátja, hogy eladják a cuccokat, hazajöjjön és dühöngjön...

simahomlok 2009.10.26. 13:52:13

@brékes: Igen!Lehetséges:)Szerintem egy ilyentől mindenki dühös lenne.

BaLaTiN 2009.10.26. 13:53:05

@simahomlok:

Hát én még most is úgy vagyok vele hogy nem tudnám beperelni azt a nőt aki pl.: 15 évig a feleségem volt és én csaltam meg.

betonacel 2009.10.26. 14:01:03

Valaki nem tudja az itteniek közül, hogy az árult cuccok tényleg használtak, vagy csak a történet miatt vannak használtnak feltüntetve?

brékes 2009.10.26. 16:32:31

Szerintem használtak a cuccok, elvileg Berci használta őket! :)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.10.26. 23:29:22

Az előző, csöppet kínos Vatera Manó kampány fényében még fényesebben tündököl Vera.
blog.vatera.hu/?p=220/2009/10/07/a-zold-vatera-mano-titka/

Sunamary 2009.10.28. 10:42:00

@reklámbuzi: igen, elég sok helyen lehet hallani róla

freeplay21 2009.10.28. 10:50:18

a Vatera Manóra már nem emlékszem, de még Vera előtt volt egy vatera verspályázat, szerintem szintén csillagos5. verset írni egy adok-veszek oldalról. valami óda féleség nyert, ráadásul a karafiáth olvasta fel a legjobbakat

stuncenpudli 2009.10.28. 11:41:56

jajjjj könyörgöm, ugye nem hiszi el senkisem, hogy ez igaz...? Már a videó is bűzlik, deha jobban utánna olvastok akkor könnyen kideríthitek, hogy ez csak egy jol kitalált reklám fogás... Kicsit szemét, merthát elhiteti az emberekkel, de engem specc nem érdekel, mert ez legalább figyelem felkeltő és olcsón adják a cuccokat...

freeplay21 2009.10.28. 13:38:39

a szemét az, hogy a Mercit még mindig nem tették fel, pedig én fenem rá a fogam rendesen

szosziagi 2009.10.28. 14:08:08

@freeplay21: szerintem utolsó nap 23.59kor fogja feltenni...

freeplay21 2009.10.28. 14:24:19

@szosziagi: és egyre többen értesülnek az olcsó cuccokról, úgyhogy nincs sok esély. mindig ez van, ha a neten találok valami jót, azt biztos, hogy más is megtalálja..

stuncenpudli 2009.10.28. 14:32:56

pláne ha reklámozzák is arról nem is beszélve, hogyha az egész kamu, akkor lehet a sorsolás is olyan lesz, hogy ahogy megnyitják már a vaterán belül valaki meg is kapja.... ez ilyen a világ ilyen...

Sunamary 2009.10.28. 15:50:59

És állítólag a Merci 20 ezer lesz csak!

PancsMancs 2009.10.28. 16:47:42

hát azt igen erősen kétlem hogy csak 20 ropi legyen a mercédesz

miezitt (törölt) 2009.10.28. 16:52:35

@stuncenpudli: Ezt hivjak rosszindulatu feltetelezesnek, ugye?

Ampersand · http://www.matyusimre.extra.hu 2009.10.28. 18:23:39

Kicsit emlékeztet arra a 2007-es amerikai reklámkampányra, amiben a megcsalt feleség bosszúból pokollá tette a férje életét - hatalmas reklámplakátokon üzent a pasasnak, összekarcolta a BMW-jét, és hasonlók. Ráadásul minderről blogot vezetett (itt: thatgirlemily.blogspot.com/). A végén persze kiderült, hogy valami magándetektíves showt (Parco P.I.)vezettek fel vele.
Amúgy tényleg üdítő színfolt.

xingi 2009.11.02. 11:44:13

Még ha valós személy is berci, nem tudja letörni senkinek sem a derekát aki megveszi a biciklijét egy nevetséges összegért, mivel nem tudja meg a vásárló adatait ;)

topipi 2009.11.02. 12:31:19

Hát igen attól nem kell félni hogy valaki megüti a bokáját:) Bár mondjuk lehet nem mernék megjelenni a mercivel egy ideig:)

galkriszti24 2009.11.02. 14:11:24

A házasságnak van egy egy nagy előnye minden közös szerzemény lesz amúgy meg a felelőség nem a vásárló nyakába van hanem az eladójéba szerintem:)

Kissmelike88 2009.11.02. 15:02:27

Nem igazán vagyok otthon az online aukciókban, de szerintem a személyiségi jogokat ebben az esetben is törvény védi. Amúgy is, ha licitálsz és nyersz a termék a te tulajdonod lesz és ezellen Berci se tud semmit tenni.

topipi 2009.11.02. 15:17:33

Pontosan, a vatera szabályzata az ezekre az aukciókra is vonatkozik.

stuncenpudli 2009.11.03. 09:15:36

éééééss feltette a mercit is, hát nem éppen mai darab, még ezen is spórolnak :S Azt hittem 20 ezer lesz és 50 lett :S Bár ettől még nem bánnám ha az enyém lenne :D

galkriszti24 2009.11.03. 09:24:45

@stuncenpudli: hát ez a merci 50ért simán jó szerintem..jó lenne megkapni, elég jól néz ki:D szegény berci:D:D

stuncenpudli 2009.11.03. 13:11:37

Azt azért remélem, vágod, hogy ez kamu, tehát semmi berci, semmi válás, csak reklám ;)

volante · http://volante.blog.hu 2009.11.03. 22:53:38

@betonacel: a 37 éves Merci szerintem csak a fedősztori kedvéért van használtként feltüntetve. :)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.11.04. 10:50:04

Többen a szememre vetették, hogy túl kritikus vagyok a Vera kampánnyal. Igazuk van, el kell ismernem, hogy a poszt túlságosan szőrszálhasogatóra sikeredett, és arányaiban sokkal többet foglalkoztam a kampány bizalmi aspektusával, mint kellett volna. De ennek nem a féltékenység, inkább csak az átgondolatlanság volt az oka. A további félreértések elkerülése végett leszögezném, hogy a Vera kampány nekem is tetszik. Pláne az, ahogy az egészet kiterjesztették, a facebookon és a twitteren is élővé tették, ahogy az újabb és újabb jól átgondolt akciókkal az egész netet beterítették. Profi, jó munka.

szeszkópé 2009.11.04. 14:52:51

@reklámbuzi:
Valamilyen problémát mindenképpen fel kellett vetni ahhoz, hogy beinduljon a beszélgetés. Ráadásul ez egy teljesen adekvát kérdés volt. Szóval semmi baj nincs a poszttal, úgyhogy sztem updételni is fölösleges volt!

Vicces, hogy itt a kommentekben többen is azon filóznak, h. vajon a való életben lehetne-e perelni Vatera Verát. Ezek szerint az emberek akkor is bele tudják magukat élni a reklám által vázolt szituációba, ha tudatában vannak annak, hogy ez egyébként csak egy fikciós történet.

A reklám készítői tehát nagyon beletaláltak, hiszen több síkon is értelmezhető a hirdetés, és és minden síkon hordoz olyan üzenetet, ami foglalkoztatja az embereket:
- Van, aki azért beszél Verácskáról, mert elhiszi a történetét, és nincs tudatában annak, hogy ez csak egy reklám
- Van, aki azért, mert - bár tudja, hogy ez nem egy valós szituáció, ámde mégis - bele tudja magát képzelni hasonló élethelyzetbe
- Van, aki azért, mert zavarja, hogy "a sok idióta hogyan szophatja be Vatera Vera sztoriját, amikor tök nyilvánvaló, hogy kamu az egész!" (Ezek az emberek azért szólalnak fel - néha egész indulatosan -, mert fel akarják világosítani a "tudatlanokat" az "igazságról".)
- És végül van, aki azért beszél a reklámról, mert arra próbál rájönni, hogy a többiek miért beszélnek róla olyan sokat.

Aztán a végén mindenki megy a Vaterára Obama-könyvet vásárolni!:)

digitime 2009.11.09. 13:01:18

Nos az egész reklám jóságáról, rosszságáról csak annyit, hogy csak ezen az oldalon posttal, kommentekkel együtt 50X van leírva a vatera neve. Jó reklám...? :-)

pudibundo 2009.11.10. 16:37:47

Ki ez a csajszi a reklámban?
Civil vagy színész vagy "színész"?
Remélem nemsoká rá is lehet licitálni :)

Mac911 2009.11.11. 06:41:03

A csaj a Szegedi Nemzeti Színház színésze, valódi neve Gidró Katalin. Nem ismerem - sajnos -, de 10 perc Google használat segített :)

gojszi 2009.11.11. 22:36:06

Most hallottam a tvben V.V. harmadik akcióját. Az első tetszett, a második nem zavart, de ezzel kifújt. Végleg meguntam V. fölényes stílusát, és mostantól utálni fogom.
=)

Chalabre (törölt) 2009.11.11. 22:50:49

Először tetszett, ahogy bemutatkozott dulifulin, sértett önérzetére megoldást találva Verocska. Aztán ugyebár jött az Obama könyv, a veterán Merci és most a gitár a széttárt combjai között. Már annyira nem érdekes. Ráadásul botrányosra sikeredett a Merci elnyerése, mivel az első nyertestől visszavonták, és újra feltették a Vaterára. Ez hatalmas gebasz!

Ettől függetlenül a kampány remekül indult. Fogunk még hivatkozni rá. A ritka jó kampányok közé soroltatik hazai viszonylatokban, ami valljuk be, nem olyan nagy dicsőség.

gojszi 2009.11.12. 00:53:44

Ja, akkor a negyediket hallottam. Tényleg, volt a Merci is...

lászlómiki 2009.11.21. 15:36:32

Szerintem erkölcsi fertő ez az egész kampány tekintve, hogy egy - ilyen nyilvánvalóan - kamu történetet kreáltak az oldal népszerűségének növeléséért.
Ha már erkölcsösség, akkor itt jegyzem meg, hogy Vera nem használta ki az egyik leghatékonyabb pénzkereseti lehetőséget, mellyel 2 nap alatt összejöhetett volna a pénz a repjegyre...:) Így legalább lett volna esély egy valóságos Berci megjelenésére is :)

szacuki 2009.11.22. 18:30:01

Valaki írja meg pls, melyik produkciós cég csinálta a Nokia kampányt. Ha egyből a rendezőt is tudja plusz köszi:

n900.hu/2009/11/04/ki-volt-elobb-vatera-vera-vagy-az-n900

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása