Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Amikor megláttam a tévében az ingatlan.com filmjét, nem tudtam szabadulni a deja vu érzéstől, és akaratlanul is Vatera Vera kalandjai ugrottak be a koncepcióról (ami tekintve, hogy ugyanaz az ügynökség készítette, nem nagy meglepetés). Ez nem feltétlenül baj, hiszen a Vatera kampánya egy kifejezetten jól sikerült húzás volt, minden egyes eleme a helyén volt, az emberek szerették, beszéltek róla, pörgött a látogatószámláló az internetes aukciós oldalon. Ehhez képest az feledékeny ingatlanos koncepciója sok újat hozott, de sok esetben a jól bevált receptet követte. Az alapszisztéma nagyon hasonló. Először is ugyanúgy a nyereményekkel igyekeznek felkelteni a figyelmet, amelyeket a legszemfülesebb felhasználók szerezhetnek meg, csak most nem licitálni, hanem kutatni kell a megadott oldalon.
Itt van aztán a kitalált szereplő, akit ezúttal nem Verának, hanem feledékeny ingatlanosnak hívnak, és ugyanúgy kibeszél a filmből, közvetlenül megszólítva a nézőket. Ilyen esetben nagyon fontos, hogy hihető, érdekes, élő karaktert hozzanak létre. A feledékeny ingatlanos figurája ennek a követelménynek teljes egészében megfelel, látszik, hogy igyekeztek a legapróbb részletekig kidolgozni a karaktert. A film jól szerkesztett, érdekes vágású, és a promóciós üzenet mellett ügyesen csempészi be az ingatlan.com imidzsüzenetét is. A kitalált mechanizmus kifejezetten vicces, bár egy kicsit levon az értékéből, hogy a 3 milliót csak lakásvásárló kaphatja meg, és hogy az ingatlankereső oldalra feltöltött képek számát tekintve majdnem reménytelennek tűnik.
Ezúttal a social média rész még nem tudott annyit hozzátenni a kampányhoz, mint Vera esetében, aminek talán az is az oka, hogy nincs igazán kitalálva a funkciója. Az aktuális nyeremények, vagy ha úgy tetszik elveszett tárgyak bejelentésee az egyetlen téma, de azokat a kampány szájtján amúgy is olvasni lehet. Na nem mintha Vera aukcóra bocsátott mountain bike-jára rálicitáltam volna, de ahhoz végképp nem érzek kedvet, hogy egy fényképezőgép után kutassak a lakások fotóin. Talán érdemes lett volna az idő előrehaladtával tippeket adni az embereknek, hogy budapesti vagy vidéki ingatlanok, esetleg a lakások vagy házak között keresgéljenek. Ezzel a megoldással talán nagyobb kedvet lehetett volna csinálni a felhasználóknak a kutatkodáshoz és a nagyobb facebook aktivitáshoz is.
Ettől függetlenül kerek egész ez a kampány, de talán az utolsóként ugrott még fel a mostanában mindent elárasztani látszó, fiktív karakterek köré szervezett koncepciók vonatára. Szerintem nemcsak én, de a reklámfogyasztók többsége is telítődött már az Emesékkel, Totyákkal, Ernőkkel, állati dokikkal és Dió kutyákkal, nem hiszem, hogy ennél több bőrt le lehetne még húzni erről a techinkáról. Nektek a feledéknye ingatlanos még belefért? Szavazzuk meg, de előtte még mondja meg valaki, hol van az a rohadt táska!
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.