Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Mióta a Mexikói-öbölben lévő egyik tengeri olajfúrótornyuk meghibásodott, és elkezdett a tengerbe ömleni az olaj, a bp gyakorlatilag lenullázta magát. Mindaz az erőfeszítés, amit évek óta az irányba tettek, hogy a bp márkanevet megújítsák, és az emberekkel elhitessék, hogy ők csak kényszerből kereskednek olajjal, és legszívesebben csak virágokat termesztetnének, de legalábbis megújuló energiaforrásokkal kereskednénk, most (olaj)kútba esett. A vállalat teljesen lebénult attól, hogy egyik pillanatról a másikra az ördög szerepében találta magát, és nem tudott mit kezdeni azzal, hogy az addig démonizált Shell vagy Exxon helyet ők váltak a környezetromboló, felelőtlen, profithajhász magatartás jelképeivé. Az olajkitörés elállításáhra tett kísérleteikhez hasonlóan, a válságkommunikációjuk is tökéletes csődöt mondott, nem tudtak megfelelő válaszokat adni a körülöttük felcsapó indulathullámokra. Tüntetések, offline és online proteszt-kezdeményezések sora indult ellenük, amelyekre nem tudtak megfelelő választ adni.
Ezek között voltak említésre méltóak. A Greenpeace például a facebook oldalán indított egy logópályázatot, amelyben arra kérték a felhasználókat, hogy tervezzék meg a bp új, "őszintébb" logóját. A hol bringing pollutionra, hol being pricknek átkeresztelt céghez sorra készültek az ötletes gúnylogók, amelyek mindegyike olajba forgatta a cukimuki-édibédi napraforgós bp logót. Egy másik kifejezetten ötletes social médiára hangolt kezdeményezést a twitteren indították ellenük, ahol bpglobalpr néven valakik a bp nevében kezdtek el twittelni iszonyatos gúnnyal és iróniával. Az időközben 100 000 fősre hízott követőtáboruknak egyik nap arról twitteltek, hogy mindenki nézze meg az öbölben készült fotókat, mert egyszerűen gyönyörűek a szivárványfoltok, a másik nap arról, hogy épp most alkalmazták Dick Chaney volt píárosát, a harmadik nap meg arról, hogy felkérték Lady Gagát az új vállalati jingle megírására, aminek munkálatai olajozottan haladnak. Egy másik, ettől független gerillaakció keretében a bp benzinkutakat matricázta fel valaki 10% tengervizet tartalmaz feliratú matricákkal, innen pedig egy Firefox plugint lehet letölteni, amit telepítve az ladalon talált bp betűkombinációkat csöpögő fekete olajpacákkal húzza ki a böngészőnk.
Ahelyett, hogy az emberek elé álltak volna, és szemlesütve, szégyenkezve, farokbehúzva bocsánatot kértek volna mindazért, amit műveltek és mindazért, amit nem művelnek (nem állítják el az olajömlést), egyrészt némák maradtak, amikor pedig megszólaltak, nem a megfelelő hangnemet és üzenetet választották. A tegnap a Wall Street Journalban megjelent hirdetéseken konkrétan úgy tesznek, mintha az olajkatasztrófához nekik igazából nem sok közük lenne, mégis mindent megtesznek, hogy leküzdjék azt, és faszán helyt állnak. Nem kell itt aggódni emberek, jó kezekben van a dolog, a világ nagy szerencséje, hogy épp a bp-nél következett be ez a katasztrófa, mert ők aztán komolyan veszik, és jól megoldják a problémát. Még ma! Vagy ha nem ma, akkor holnap! Ha nem holnap, akkor a jövő utáni héten, de az év végéig biztosan! Kedves bp, ez így értékelhetetlen. Vastag egyes, leülhet!
via:copyranter
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.