Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Végre egy ötletes hazai plakát!

Ezzel a címmel kezdtem el ezt a posztot írni, és szerettem volna valami igazán pozitív, európai értelemben vett előremutató posztot kerekíteni belőle, de aztán valami egy kicsit elrontotta a kedvem. Amikor először megláttam a Müpa plakátját, amivel a most kezdődő,  Liszt munkásságához kapcsolódó koncertsorozatot hirdetik, majdnem örömtáncba kezdtem, hogy végre itthon is látok egy okos és szép tipográfiai megoldásra épülő hirdetést. A zongorabillentyűkből kialakított Liszt felirat épp annyira tűnik csak el, hogy meg kelljen, de azért meg is lehesssen fejteni a betűrejtvényt. Épp ennyi kell ahhoz, hogy bevonjon bennünket ez a játékos megoldás, és ezzel nagyobb hatást gyakoroljon ránk.

Szóval nagyon jól indult a Liszt plakáttal való kapcsolatom, amire először az egészen suta, a Müpa általános szlogenjére épülő, de ettől még nagyon bénácska "Minden tekintetben" sor vetett némi árnyékot. De ezen még túltettem magam, románcunk sokkal inkább egy az facebookon érkező komment miatt szakadt meg, amiben az alábbi, nem is különösebben új, ellenben nagyon könnyen hozzáférhető logó figyelt. Ha nagyon pozitív (vagy naív) akarok lenni, akkor azt mondom, hogy a készítő csupán inspirációt merített ebből, vagy esetleg nem is ismerte az eredetit. Sajnos a végeredményt látva azért ehhez nagyon pozitív hangulatban kell lennem, nálam elfogulatlanabb szemlélők simán rámondják, hogy nyúlás. Kár érte, jobban szerettem volna, ha nem kell levennem a rózsaszín szemüveget.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr712558487

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Liszt! Minden tekintetben. 2011.03.06. 23:13:44

2011-ben ünnepli a világ zenei élete Liszt születésének 200. évfordulóját. A Művészetek Palotája Liszt! Minden tekintetben. címmel januártól decemberig számos hangversenyt rendez, amelyek révén az ezerarcú komponista-világpolgárt mutatja be a közönségn...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

audion 2011.01.04. 17:06:45

a müpának voltak eddig is jó keatívjai, persze valószínű 1-2 dolognak van átfedése... ahogy már majdnem mindennek

TROLLFORGATÓ!!!!!!!!!44négy | problem? · http://akinemmekintosthasznalazbuzi.blog.hu 2011.01.04. 17:25:46

Pont tegnap láttam ezt a Deák téri metróaluljáróban, de a szerelvény érkezéséig rendelkezésre álló 2-3 perc nem volt elég arra, hogy megfejtsem.

thomasmakmusz 2011.01.04. 17:36:41

Nekem autóval piros lámpánál állva kb. egy perc alatt sikerült, tényleg bevont :-)

liebmanndini 2011.01.04. 17:43:00

Szerintem ez egy remek plakát. Ötletes, kreatív, releváns, hatásos...
Vajon reklámbuzi hány ilyen gondolatot vetett papírra vagy rajzolt meg?
Fikázni nagyon könnyű. Reklámot fikázni meg divat.
Csodálatos.

TobbFenyt! 2011.01.04. 17:56:31

A Hungária - Lehel út kereszteződésnél láttam talán, a villamosból. Harmadik odapillantásra állt össze a kép. Először csak azt láttam, hogy a zongorabillentyűk furcsán állnak, aztán félrevezetett a szlogen, s arra gondoltam, hogy majd lesz második felvonása a reklámhadjáratnak, amiből kiderül, mi ez a krixkrax. Végül mégegyszer odapillantottam, betűket keresve és meglett. Ötletes. Gondolkodtam is rajta, hogy vajon az emberek mennyi időt szánnak a megfejtésre. Szerintem sokan elsőre lemondanak róla.

kuki123 2011.01.04. 18:19:39

hát sajnálom , nem tudom mit esztek ezen annyira, de ez valami ótvar szar. De most nem viccelek, ez tényleg kurva szar.

Az átlag ember meglátja azt mondja hogy ez mi?
A reklám célja az üzenet közvetítése. Ez konkrétan mit közvetít ha nem figyel fel a kriksz kraksz billentyűkre szerinted foglakozik vele 1 mp-nél tovább?
Ha esetleg a a T betű teteje is billentyűsre lenen kialakítva azt mondom hogy talán 3-4/10..oszt ennyi. Ez ötletes? hülye vagy baszki?

És ezért valaki fizetést kap? Ezért tanult valaki 5 évig az egyetemen? Szánalom baszki

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2011.01.04. 18:32:03

Nézd meg a mi logónkat. Az, hogy tetszik??? Itt nagyobban: www.ejatekok.com

epres trombozis 2011.01.04. 18:33:47

fél percig néztem, mire kitaláltam, hogy az vagy odaírva: UNI. aztán jött a csalódás :DDD

SereG 2011.01.04. 18:45:57

Az eredeti óriási találmány. A "másolat" pedig a legenyhébben szólva is szánalom. Ha valaki csak ennyire képes, az menjen inkább repro területre, ott nem ciki, sőt előny a (pontos) koppintás.

Kedves Alkotó Kolléga!
Ennek a területnek és szakmának illene nagyobb tisztelettel adózni. Ez egy olyan feladat és kötelesség, ahol minden egyes elkészült munka az utóélete alatt kéretlenül, ám hálásan téged is hivatott "szolgálni". Külalakjában százezrek előtt fejezi ki kreativitásod, lelki világod, gondolataid, léptet előre tapasztalatban és szakmai elismerésben, miközben tartalmilag megteszi azon feladatát is, amiért elkészítetted. Ezt a mesterséget te választottad. Ne alázd meg ilyenekkel, mert az igazságtalan - magaddal szemben is.

_carlos_ 2011.01.04. 19:09:44

Szerintem nagyon jó a plakát, sokkal frappánsabb mint azok a példák, amiket belinkeltetek. Ugye senki nem gondolta komolyan, hogy a zongora billentyűinek variálását egy valaki minden előzmény nélkül kitalálta és az onnantól jogvédett? Hány sakktáblás dizájn van? Ez az ötlet pont olyan régi, amilyen régi a zongora stilizált ábrázolása, de ez -szerintem- egyike a legjobbaknak, amit csináltak.

vi-hu 2011.01.04. 19:56:11

Hát én fél másodpercen belül nagy zeneszerzőnk nevét láttam, a hiba biztosan bennem van. Egyébként szép egyszeerű kreatív dics.

1velemenyezoasokbol 2011.01.04. 20:24:50

Annak ellenére, hogy nem eredeti az ötlet, hogy zongora billentyűkből formáljanak betűket tetszik nekem.
Talán ha fehér helyett narancssárgával lenne a felírat,akkor még szembetűnöbb lenne.
Amit hiányolok, hogy nem jelenik meg a Müpa logója a plakáton.
www.google.ro/images?hl=ro&q=m%C3%BCpa%20log%C3%B3&um=1&ie=UTF8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1003&bih=467
De a logó három színe dominál a plakáton: fehér, fekete, narancssárga egy kis sárgával és víritó zölddel megbolondítva aminek hatására sok tinédzser is felkapja a fejét.
Mindent összevetve, úgy érzem, hogy átjön az üzenete és nem csak az idősebb generáció képviselőit szólítja meg hanem a fiatalokat is.

innovation 2011.01.04. 20:26:17

Az Operaháznak, a MÜPA-nak, olykor a Nemzetinek is vannak jó plakátjai.
Sőt, a hg.hu-n szokott lenni a hét grafikusa c. rovat. Ott is vannak jó megoldások. Csak merni kell! :)

MissSzeszely 2011.01.04. 20:50:46

A plakát nagyon elragadó: letisztult, minimalista és játékos. Emlékezetessé válik, mert bevonja a szemlélőt, az olvasás itt nem egy automatikus folyamat, hanem tudatos dekódolást követel. Az alsó sor valóban rontja az összhatást, funkcióját abban látom, hogy segít beazonosítani a plakát "hovatartozását" azok számára, akik ismerik a Müpa szlogenjét (aki meg nem ismerik, hát pech.) Talán elég lett volna a felső sarokban szereplő szlogen, a jelenleginél picivel nagyob méretben.
@1velemenyezoasokbol: a plakton rajta van a Müpa logója, legfelöl a sárga sáv bal sarkában, csak itt a fotón nem látszik.

A zongorabillentyűzetből való inspiráció eléggé adja magát, tehát azzal nincs is baj. Lásd az addict egy régebbi bejegyzését, a Chopin Év 2010: billentyűzet-zebra asszociáció: addict.blog.hu/2010/09/22/zongoraklaviatura_az_andrassy_uton

Viszont A WM logóhoz mérve ez azért több mint hasonlóság. Annyira más fele is elindulhatott volna a tervező (rettentő kíváncsi vagyok a kilétére)... Talán nem tudott az eredeti logó létezéséről, és tényleg ismét feltaláta a "spanyol viaszt", vagy talán látta már, de megfeledkezett róla. Akárhogy is történt, nem mentesíti a tervezőt. Más tollával ékeskedni nem korrekt dolog.

Napjainkban rengeteg ilyen koppintott-logó történet van...

exter69 · http://sexopoly.tarhely.biz 2011.01.04. 21:59:40

A plakát és az ötlet is tetszik nekem, grat az eredeti ötletgazdának, de gondolom ezt a plakát-ötletet is úgy adta el valaki, hogy teljesen saját ötlet. Remélem nincs igazam. De a jó ötleteket mindig mindenhol másolják, kérdés csak az, hogy mennyire pofátlanul :)

Magam_a_Mondomét! 2011.01.04. 22:12:13

Érdekes én egyetlen másodperc alatt azt láttam benne az óriásplakáton: LISZT. A zongorabillentyűket csak 2 nap múlva vettem észre.

Romanee Conti 2011.01.04. 22:21:44

Nem lenyúlt ötlet, 100%. A baj az hogy a populáció 89% nem látja. Természetesen magán vélemény.

A nép fia 2011.01.04. 22:29:56

5 másodperc volt a szöveg és még 2, hogy lássam a zongora billentyűit is.
Jó plakát! Tényleg! Gratulálok!

Karnamantra 2011.01.04. 22:39:42

Kúl:) Én először a billentyűket láttam meg, aztán, mivel kócosak, gondoltam, hogy el lehet olvasni, - kb 5 mp volt. Jó lenne, ha kitenne magáért az ország a Liszt-évben, nagyobb kincsünk, mint sokan gondolnák...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.01.04. 23:07:03

A zongorabillentyűt megértettem, de hogy oda Liszt lenne írva...

Abszolút nem tetszik, függetlenül attól, hogy nyúlás-e vagy sem.

elChY 2011.01.04. 23:23:58

Az igazán vicces az ha valaki belinkeli magát a betűtípust :]
zongorabillentyű font - 10$
hangulatos plakát - megfizethetetlen :]

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.05. 00:24:01

Ez valami lisztporos pekseget akar reklamozni? Liszt - minden tekintetben??!

LISZT
LETISZTULTAN

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.05. 00:31:42

@exter69: Olyannyira, hogy ha eloadsz egy remek eredeti otletet egy amerikai vezeto reklamceg vezetojenek, akkor az vissza kerdez, hogyha ez annyira jo otletnek tunik akkor masok miert nem csinaltak meg eddig? True story.

mirikrantz 2011.01.05. 01:56:09

Gyanús volt hogy ismerős! Azonnal láttam, hogy Liszt, mondom ez zseniális, végre nem a szerző portréját képesek csak használni! Mellesleg csak tudnak valamit hamár index címlapra is kikerült a blog.hu-n, A reklám akkor jo ha a köz pofázik róla, majdnem mellékes milyen előjellel!

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.01.05. 03:40:39

Az is kár, hogy a Z és a T között nincs fekete billentyű. Ez sajnos csak majdnem sikerült.

torpotroh 2011.01.05. 06:44:11

@SereG: nehogy véletlenül is érdekeljen, hogy az "alkotó" esetleg saját kútfőből pattintotta ki az ötletet, persze, egyből menjünk neki, hulljon a férgese. szép, kerek hozzáállás :)

SereG 2011.01.05. 07:05:52

@torpotroh: hát a mellékelt ábra nem ezt mutatja :)

torpotroh 2011.01.05. 07:08:43

@SereG: a mellékelt ábra azt mutatja, hogy született egy ötlet, aztán megszületett ugyanaz másutt. a történelem zsákszámra tudja produkálni az egybeeséseket, mint arról az antropológia tudománya is helyesen szólott (lásd a nyílhegy különböző helyeken való hellyel-közzel egyidejű feltalálása). lehet, hogy emberünk koppintott, lehet hogy nem, de egyiket sem fogod tudni bizonyítani.

Egyéves Önkéntes 2011.01.05. 08:05:53

Az eredeti zseniális, a koppintott szánalmas.

SereG 2011.01.05. 08:23:47

@torpotroh: A történelem megengedheti magának azt a luxust, hogy ismételje önmagát. Ebben a szakmában viszont, amit én is több, mint 10 éve gyakorlok és tanulok vele majd' minden nap újat, az ilyen ismétlődés az esetek 99%-ában szándékos.
Lehet, hogy a kolléga úr az 1%-ba tartozik, ezt ki-ki döntse el maga. Én az I és T betű alapján közel biztos vagyok benne, hogy nem tartozik oda. A köztes betűk sima ügyek, ennél a kettőnél viszont megakadt - ezért is néz ki (elnézést) hülyén, de a kinézet csak a jéghegy csúcsa.
Nem azt mondom, hogy nem lehet ötletet venni egy korábbi munkából, de a T számomra bizonyítja, hogy meg se próbálta módosítani. a Z-T között ordít az egalizálás hiánya, akár a full grafika, akár csak betű(k) tekintetében.
A koppintás alatti feliratot figyelve pedig erős a gyanúm, hogy a mester a tipográfia alapjait sem tudhatja magáénak. De persze ez már lehet "alkotói" szabadság is.
Egyébként nem is akarok bizonyítani semmit, ha bármi kiderülne és tévedek, természetesen az úriembert itt helyben megkövetem.
Szép napot!

AkarkiJ 2011.01.05. 08:27:23

jópofa, és nem gáz, hogy nyúlták, miután komolyzenét próbálnak vele népszerűsíteni, és egy igencsak gyengén szereplő műfajnak minden jól jön :)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.01.05. 08:32:48

UNT-nek olvastam. És nem vettem észre, hogy zongorabillentyűk. Szóval nem talál be mindenkinél.

Egyéves Önkéntes 2011.01.05. 08:34:24

@Yooha: arról nem is beszélve, hogy az eredetiről egyből zongorabillentyűk ugranak be, erről pedig nem.

Allium sativa 2011.01.05. 08:41:59

1. A plakát jó. Mert odafigyelsz rá, goldolkozol róla, véleményt alkotsz. Dolgoztat, együttműködésre késztet. A hatvanas-hetvenes évek lengyel-magyar plakátgrafikáinak legjobb hagyományait folytatja.
2. A plakát nem tökéletes. De nem is lehet az, sőt az lenne a baj, ha tökéletes lenne: hiszen a tökéletes megalkotása után már nem is lenne értelme tovább kísérletezni, így a plakát, mint olyan, meghalna.
3. A plakát nem lopott: még akkor sem, ha az elkövetkező napokban akár tucatnyi hasonló grafikát ás elő a szorgalmas közönség. Aki szerint ez lopás, az azt is mondja, hogy minden üvegből és betonból épített felhőkarcoló lopás, vagy azt, hogy minden szonett lopeoot, elvégre a szerelemről szól, és betűkkel írták le.

krampam 2011.01.05. 08:53:42

@SereG: "A koppintás alatti feliratot figyelve pedig erős a gyanúm, hogy a mester a tipográfia alapjait sem tudhatja magáénak."

azért ne feledjük a háttérben álló megrendelő "kreatív" utasításait sem! "béluskám, tedd már oda a feliratunkat, az tök jó, meg a joci nője találta ki, hadd örüljön neki!"

egyébként nekem bejött. most hogy így cincáljuk, igen, vannak problémák vele. de örültem neki, amikor felbukkant. és szerintem is simán lehet, hogy nem koppintás (az is hogy igen).

Doryyka 2011.01.05. 08:56:08

Én simán elolvastam, nekem a zongorabill. esett le csak most. Nem vagyunk egyformák:)

SereG 2011.01.05. 09:08:57

@krampam: igen, ez a "bélus-féle" dolog nekem is eszembe jutott, bár ez sok területen így van. Lehet, hogy csak én vagyok olyan szerencsés helyzetben, hogy le tudom beszélni a szarról az "ötletes" megrendelőt, ha az úgy tényleg hibádzik, nem tudom :) Pedig hát Poppertől Baumgartnerig és a köztes skálán sokan javasoltak már saját ötleteket, melyekkel bizony magukat égették volna. A "joci nője" meg fel lett homályosítva, hogy jobban áll neki a tipegés valami plázába, mint otthon a rajzolgatás :)
Amúgy nekem is bejött volna, ha nem tudnék az eredetiről. Ma reggel meg már volt szerencsém "élőbe" is látni :\

@Allium sativa: a 3. pontod ebben a műfajban nem állja meg a helyét, nem releváns. A GM nem fog beperelni, ha otto-motort gyártasz, egy üvegtáblás felhőkarcoló nem lesz szerzői jogvédett, de egy logó lazán.

AkarkiJ 2011.01.05. 09:10:21

egyébként ma láttam (sík felületű) utcai plakáton is, ott jobban átjött, hogy zongorabillentyűk vannak, viszont a liszt felirat egyáltalán nem esett le

és a WM-es plakátot elnézve ez bizony elég erőteljes koppintás, ami a téma miatt szerintem perpill nem akkora probléma

MrTotheee 2011.01.05. 10:38:27

néztem-néztem a plakátot, de csak a cikk elolvasása után jött le, hogy ez mi akar lenni

NIN|JA (törölt) 2011.01.05. 11:10:06

Az, hogy az ötlet nem eredeti nem lenne olyan nagy baj.
Egyrészt lehet, hogy nem most látta az eredetit, hanem 10 éve és megragadt a szürkeállományában, majd úgy tört elő tervezés közben, mintha saját ötlet lenne. Én pozitív vagyok és grafikus lévén el is hiszem, hogy ez történhetett, mert megtörténik.

Inspirációt gyűjteni nem bűn. Mindenki ezt teszi. A technika is ezer éve a természetet másolja, használja a fejlődéshez.
Más kérdés, hogy az amit ispirációként használunk mennyire alkalmazható, alakítható a mi ötletünkre, úgy hogy az önálló és egyedi alkotás legyen.

A probléma pedig ez. Sajnos az látszik, hogy ragaszkodtak ehhez a koncepcióhoz - ami érthető, mert eléggé kézenfelkvő a zongora billentyűkből kialakított tipó - de a T betű miatt megbukott ez az ötlet, és ezért kukázni kellett volna vagy továbbgondolni, hogy az mindenkit meggyőzzön arról, hogy itt tényleg egy átgondolt, szépen kidolgozott ötletről van szó.

Nekem ezért szomorú.

A "Minden tekintetben" pedig rárakott az egészre egy lapáttal, amitől az egész kusza és megkérdőjelezhető lett.

Sajnálom.

Allium sativa 2011.01.05. 18:50:46

@SereG: Azt hiszem tévedsz: Az EU és Kína vitáinak egy része éppen a Mercedesek, BMW-k formaterveinek, megoldásainak lopásáról szólnak.
Ami az épületet illeti: Az is szerzői jogi védelem alá tartozik, a szerzői jogról szóló 1999.évi LXXXVI.törvény alapján:

1. § (1) Ez a törvény védi az irodalmi, tudományos és művészeti alkotásokat.
(2) Szerzői jogi védelem alá tartozik - függetlenül attól, hogy e törvény megnevezi-e - az irodalom, a tudomány és a művészet minden alkotása. Ilyen alkotásnak minősül különösen:
a) .......
k) az építészeti alkotás és annak terve, valamint az épületegyüttes, illetve a városépítészeti együttes terve,
l) a műszaki létesítmény terve,
.......

(3) A szerzői jogi védelem az alkotást a szerző szellemi tevékenységéből fakadó egyéni, eredeti jellege alapján illeti meg. A védelem nem függ mennyiségi, minőségi, esztétikai jellemzőktől vagy az alkotás színvonalára vonatkozó értékítélettől.

Vaandor 2011.01.05. 22:51:03

Szerintem alapvetően jó cucc.
Nekem messzebről zongora, közelebbről Liszt. Hoga alatta a szöveg milyen tipográfiai szempontból... azon vesszenek össze a tipográfusok! ;-)
A "másolásszagot" meg tompítja, hogy a zongorabillentyű azért nem egyedi termék. (Ráadásul Liszthez igencsak passzol!)

OFF:
Ellenben egy repülőtérnek van bármi köze Liszt Ferenchez? Csak mert állítólag valaki "odafentről" átnevezné rá Ferihegyet! :-O

Cs6bby 2011.01.05. 23:02:41

Nagyon ötletes plakát, mindenféle magyarázat nélkül utal a mondanivalóra a Liszt név és zongorabillentyűk. Első ránézésre nehézkes kivenni belőle, hogy mit is ábrázol, ír. Kell egy kis idő míg ráébred az ember, és lehet, hogy sokan figyelmen kívül hagyják.
Szerintem pont ez volt a cél, hogy csak a célközönség értse, akinek rögtön leesik, hogy miről van szó.

dildi86 2011.01.05. 23:23:34

Akár nevezzük koppintásnak, akár csak véletlen egybeesésnek, vitathatatlan a két alkotás közötti hasonlatosság, a színek, a formák,a összhatás nagyon hasonló mindkét esetben. Már olyan szempontból is, hogy nem tűnik fel semmi amit konkrétan hozzáadtak volna a mostani plakát készítői a korábbi ötlethez. Ami egyértelmű szembeötlő különbség, hogy míg a logónál az alatta levő szöveg volt a hangsúlyosabb itt a Liszt rendezvénysorozatot hirdető plakátnál egyértelműen a Liszt feliraton van a lényeg, a mottó csak kiegészíti ezt.
A plakát egyszerű de úgy hiszem pontosan ezen egyszerűségbe rejtett "rejtvénnyel" hívja fel magára a figyelmet és válik hatékonnyá.
Úgy gondolom külön értékelendő az is, hogy ezen a nagy hirdetőfelületen a támogatók logói csak kicsiben szerepelnek és ezáltal nem rontják az összhatást.
A szlogent lehet markánsabb és mindenképpen érdemes lett volna differenciálni a MÜPA többi rendezvényeitől.

egygrafikus 2011.01.06. 10:07:41

Számomra a khm... koppintásgyanút pont a z-t közötti megoldatlan negatív folt erôsíti. Ha ez a cucc teljesen eredeti, saját gondolatból jött volna létre, magára valamit is adó grafikus kitalált volna valami megoldást arra, hogy ne ilyen bizonytalan, esetleges valami legyen ott. Egy copycat esetében ez nem probléma, lemásoljuk az inspirációt mechanikusan, oszt hol a kassza?

Pumac 2011.01.06. 12:00:00

Szerintem is nagyon ötletes plakát,habár kiván némi alap zenei ismeretet!Első látásra a zongora billintyű amit látunk,és kis zenei tudássa a megfejtés is hamar megvan ha nem látjuk a nyilvánvalót.Talán még annyit,hogy Liszt Ferenc müvei sem mindenki számára érthetőek és jatszhatóak,söt nagy technikai tudást igényelnek,akkor miért várnánk el, hogy a plakát egyértelmű legyen?Eredeti

BURNetter 2011.01.06. 13:50:29

Tekintsünk erre úgy, hogy egy létező fontot jókor, jó időben használt az alkotó. Ha korrektek voltak, akkor ki is fizették ennek a díját.
Miért ne lehetne ennek ellenére örülni egy ötletes, egyszerű, frappáns plakátnak?
Más hirdető már rég telenyomta volna az éves program részletes leírásával 6-os betűmérettel. Akkor lenne miért bánkódni.

Külföldi Viktor 2011.01.06. 17:46:29

hadd folklorizáljam ezúton is a legjobb szilveszteri beszólást:
liszt ferihegy

DarNo 2011.01.06. 21:31:15

Első ránézésre nem tudtam megfejteni, de ahogy egy picit szemügyre vettem, és a szó értelmét is kihámoztam, jöttem rá a mondanivalójára.
Egyszerü és figyelemfelkelő, jól mondják, hogy néha a kevesebb több. Szerintem sikerül elérniük a kívánt hatást.
Szerintem nagyon kreatív, hogy a zongorabillentyűzetbe rejtették a reklám lényegét, viszont nekem sokat nem mond a mottó, hogy "Minden tekintetben". Lehet ez azért fordult elő, mert nem tartozok föltétlenül a komoly zenét hallgatók szegmensébe.
Mondjuk ha belegondolok, lehet hogy az a lényege, hogy az ember elgondolkodik a mottó értelmén...

redpoppy 2011.01.06. 22:30:26

Egyszerű, de mégis egy ötletes plakát, még akkor is ha másolták.
Tőkéletes hatást. Ha nem is első ránézésre, de mindjárt 2 másodperc után felderült az arcom és rájöttem, hogy mit is rejt a hirdetés. Tőkéletes üzenetátadás.
Szerintem ez a plakát nagyon találó Liszt Ferenc zeneművész életúti kiállításának, valamint munkásságához kapcsolodó koncertsorozat hirdetéséhez.

KaMel 2011.01.06. 22:52:53

Érdekes:) Így elsőre inkább illene a LISZT termék promoválására a plakát és szlogen, a támogatók kivételével, mint egy rendezvénysorozat hírdetésére. Ennek ellenére ötletesnek találom. LISZT "minden tekintetben": LISZT, mert Liszt Ferenc; a "fehér LISZT", amely lehet a komolyzene tisztaságának metafórája és LISZT, mert életünk fontos eleme a szó mindkét értelmében.A szlogen nagyszerűen reflektál a szó mindkét értelmére és tulajdonképpen összekapcsolja azokat, így ad értelmet és ruházza fel tulajdonságokkal a meghírdetett rendezvényt. A másik megközelítés, hogy ott van minden tekintetben,vagyis látják a reklámot, értik az üzenetét. A reklámozott szolgáltatáshoz tulajdonképpen illik ez a reklám, mind színek, mind a kreatív betűmód és a szlogen is.

drvale 2011.01.07. 12:37:42

Először, amikor rápillantottam a plakátra, nem tudtam, hogy mit is jelent, csak zongorabillentyűket láttam. Utána kezdtem jobban vizsgálni, és rájöttem, hogy azt írja ott, hogy Liszt. Jól esett,hogy sikerült megfejtenem. Ez egy olyan plakát, ami lekötött, s nem csak úgy elsuhant a tekintetem felette. Érdekes, egyszerű, de mégis komplex. Fekete alapon nagyon jó a fehér szín, jó kontrasztos. Látom, hogy másokat is ugyanúgy lekötött és enyhén meglepett, már csak a kommentek alapján. Sajnos nem egyedi alkotás, hanem másolás, de szerintem jobb egy jó „hamisitvány”, mint egy rossz eredeti. Amúgy sem közismert az eredeti az emberek körében, úgyhogy ez újdonság.

mikulas85 2011.01.07. 14:19:13

A hétköznapi ember számára ez a plakát nem mond semmit. Első látásra banálisnak tünő plakát, további tanulmányozása után rájövök, hogy a plakát főleg sznob embereknek szól. A plakát visszafogottsága, tükrözödése, a szintelensége (szolid eleganciája) is erről árulkodik. Véleményem szerint deklaráltan elev erre hámoz ( főleg a már a közhelynek számító zongora billenyűkkel stilizált betűk).

BeLa 2011.01.07. 21:10:55

Az mai egyszerűségről már írtam néhány sort, íme itt egy újabb példa. Pusztán a képet nézve egy kicsit böngészek rajta, kiolvasom, hogy Liszt majd megyek tovább. Személy szerint nem is igazán az ötletes billentyűk fogtak meg, hanem az alatta levő írás. "Minden tekintetben". Utána nézve a ennek a rendezvénynek, két dolog fogalmazódott meg bennem. Az első az, hogy a plakát felhívja a figyelmet, hogy nézd már ide az van felírva, hogy Liszt, minden tekintet erre szegeződik, te is vessél rá egy pillantást. Magyarán kihangsúlyozza a nevet. Másodszor, a MÜPA oldaláról tudom, hogy valóban komoly rendezvényről van szó, nem csak egy sima koncertsorozatról. Gyakorlatilag bemutatják Liszt Ferenc életútját, tehát majdnem minden szemszögből megismerhetjük őt. Minden tekintetben. Ennek fényében csak pozitívan tudom értékelni a plakátot és elismerni az ötletet.

SereG 2011.01.08. 11:12:35

Jó persze. Csak ez nem ötlet.

mercsi 2011.01.09. 20:16:23

Már vártam, mikor írsz róla. :)
Nekem nagyon tetszik.
Pont az a lényeg benne, hogy a célcsoport ki tudja venni a betűket és a billentyűket is.
Ezeket a reklámokat szeretem nagyon! :)

kekeckecc 2011.01.11. 11:28:40

nekem 2.5 mp alatt állt össze a liszt-zongora kombó és nagyon tetszett az ötlet és így a plakát. ami vicces, hogy én szinte észre sem vettem a "minden tekintetben" szlogent, ha valaki megkérdezte volna, nem tudtam volna megmondani, egyáltalán van-e felirat a liszt-grafika alatt.
e tekintetben tehát maga a grafika ütött, a plakát egyben nem.

hogy plágium-e, az érdekes kérdés, szerintem amennyiben ez egy létező font (ahogy egy régirégi: www.google.com/imgres?imgurl=http://cg.scs.carleton.ca/~luc/PauloHeitlinger--Arkitekto1.jpg&imgrefurl=http://cg.scs.carleton.ca/~luc/fontmags.html&usg=__CYgrbV1ROqggA7yyTBuFXVdLkdU=&h=517&w=500&sz=74&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=hvi-yGep1TyLpM:&tbnh=156&tbnw=158&prev=/images%3Fq%3Dgraphic%2Bpiano%2Bkeys%2Bdesign%2Bfont%26um%3D1%26hl%3Dno%26biw%3D1600%26bih%3D1109%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=356&vpy=72&dur=4899&hovh=228&hovw=221&tx=124&ty=87&ei=CTAsTbegH4OFswbf-7DTBw&oei=CTAsTbegH4OFswbf-7DTBw&esq=1&page=1&ndsp=45&ved=1t:429,r:1,s:0)

akkor simán megvette és használta, nincs kérdés plágiumról, szerintem. amennyiben viszont nem font, hanem grafika vagy logo, akkor koppintás és gáz.
utóbbira utalhat érzésem szerint, hogy a neten hiába kerestem rá a LISZT, LISZT ÉV, LOGO, ZONGORA, PIANO, PLAKÁT és ezek tetszőleges kombójára, semmijen képet nem találtam, helyette ezt a blogot... (Én is fel akartam használni a képet, de így végképp nem fogom.)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2011.01.14. 09:52:48

@volánrulz: átlagember Lisztet hallgat a Müpában, de nem tudja megfejteni a plakátot. Átlagember vizuálisan bunkó, de Lisztnél alább nem adja.

ET-nick 2011.01.15. 15:22:22

Amikor először láttam ezt első pillanatra egy nagy katyvasz volt megfejtésre várva, így visszafordítottam a fejem, mert épp nem rohanásban voltam és a következő pillanatban megjelent LISZT neve, majd a névből adódóan kirajzolódtak a zongorabillentyűk is. Aztán ennyi. OK! Megvan a név, a megfejtés. Na és? Most mi van? Mi van Liszttel? Lesz valami nagy LISZT program? Hol? Mikor? Ki által? "A minden tekintetben" sorral már tudtam, hogy találkoztam, de nem ugrott be, hogy mihez köthető. Ott álltam bambán. Szóval amennyire tetszett először, annál jobban nem tetszett a végére. Ez valszeg az én tudatlanságom, és nem én vagyok a megcélzott, annak ellenére, hogy emelem kalapom LISZT előtt.

B.Andiiika 2011.01.18. 12:34:16

Egy biztos, az alkotó sehol se mondta, hogy honnan vette az ötletet, s ha el is lopta, biztosan nem valanná be. Valóban a jó reklámok közé lehet sorolni, de én nem találok semmilyen hasonlóságot a zongorabillentyűkön kívül a modern reklámfelirat, és egy már régen elhunyt művész között.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása