Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

1 autó helyén 10 bicikli is elfér!

Ritkán látni ilyen ötletes megoldást, ami amellett hogy végtelenül okosan és látványosan mondja el az üzenetet, még praktikus is, és tulajdonképpen a puszta létezésével támasztja alá a lényeget. Ez a Londonban található biciklitároló megoldás ezen ritka köztéri reklámok egyike, hiszen amellett, hogy 10 kerékpárnak biztosít tárolóhelyet, a formájával messziről üvölti, hogy ezen a helyen csupán egyetlen autó tudna parkolni, vagyis mennyivel praktikusabb és hasznosabb, ha kerékpártárolókat, és nem egyetlen parkolóhelyet alakítanak ki az úttest mentén. A Cycle Hoop nevű, különféle biciklitároló megoldásokat kínáló cég látványos, és Hajdú Péter rokkant helyen parkoló terepjárójánál is figyelemfelkeltőbb, Car Bike Rack névre hallgató eszközét eredetileg csupán kísérleti jelleggel, a tavalyi Londoni Építészeti Fesztiválra dolgozta ki, de a siker láttán a piacra dobás mellett döntöttek. Azóta egyre több ilyen tároló jelenik meg London utcáin, a derék brit kerekesek nagy örömére. Én nem bánnám, ha nálunk is feltűnne egy, bár elképzelhető, hogy csak újabb vitákat szítana az amúgy is elég feszült biciklis és autós tábor között. Aki szeretne többet is megtudni a projektről, az a We made this oldalán keresgélhet. (A tippért köszi a Bringamánia FB-oldalának)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr723087617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ecodrive 2011.07.22. 18:28:10

Szép is lenne, ha ekkora autókra méreteznék a parkolókat :-)

Misa76 2011.07.22. 18:56:35

1 bicikli helyén 10 görkorcsolya, 1 görkorcsolya helyén 10 BKV bérlet is elfér.

algi 2011.07.22. 19:33:52

@Misa76: 1 BKV-bérlet helyén meg 10 légypiszok.

okossan 2011.07.22. 20:07:07

1 légypiszok helyén tíz univerzum

TCrown 2011.07.22. 20:23:11

egy univerzum helyén jóval több, mint tíz galaxis...

Első mohikán 2011.07.22. 20:26:16

@Misa76: Jogos. Demagóg és képmutató ez az érvelés, miszerint egy autó helyén hány bringa elfér. Folytathatnánk a sort egyébként más irányból megközelítve is, pl.; egy balesetben hány százalékban halnak meg az autósok illetve a biciklisek közül, adott idő alatt milyen messzire jutsz autóval vagy biciklivel, mennyivel jobban izzadsz meg bringával vagy kocsival stb. Az, hogy mekkora a helyigénye egy járműnek egy másikhoz képest csupán egyetlen szempont a sok közül. (A tandemem közel akkora helyet foglal, mint egy átlag autó)
A fenti illusztráció valóban hatásos érv, amennyiben szemellenzővel nézed a problémát.
(Egyébként bringázom én is, mielőtt rám vetitek magatokat.)

Dr.perrycox 2011.07.22. 20:27:21

Jó akkor menjél biciklivel Sopronból -Pestre. Minden nap.

Első mohikán 2011.07.22. 20:28:37

@TCrown: A mai, óvatos becslések szerint az univerzumunkban kb. 800 milliárd-egybillió galaxis lehet.
(Az mennyi légypiszok és hány bicikli is?)

TCrown 2011.07.22. 20:39:10

@taxi33: Hm, lássuk csak... Kicseszettül sok...?

truegrit 2011.07.22. 20:49:41

A demagóg alapból képmutató. Hogy egy autó helyén hány bicikli fér el, nem érvelés, hanem tény. Az pedig, hogy melyik jármű milyen messzire jut el bizonyos idő alatt, függ attól, hogy a János hegyről szeretnél eljutni a Keleti pályaudvarig, vagy az egyes főúton Budaörsről Tatára. De nem tudom, tisztázni kellene e, hogy most városi közlekedésről beszélünk.

Admin321 (törölt) 2011.07.22. 21:05:19

Nem egészen értem, miért lenne ez demagóg. baromi ötletes, jól néz ki, és rávilágít a lényegre:

akinek nem KELL gyalog-biciklivel-tömegközlekedéssel teljesíthetetlen távokat megtennie nap mint nap, az legyen szives mondjon le a büdös autójáról és tegye meg a szivessséget önmagának is, hogy mozog egy kicsit, nem csak a seggét mereszti.

de tudom státusz szimbólum az autó, de mégis.

ps.: igen, nincs autóm, (de nem is szeretnék)és biciklim sincs, de azt szeretnék :)

viktor134 2011.07.22. 21:46:19

a bp-debrecen táv nem olyan, illetve a munkahely-otthon 10 km-es távolság 45 perc (éjszakaival 1,5 óra) és az autóval 15 perc összehasonlításban.

emem 2011.07.22. 22:03:42

Mindenesetre ez a kegidétlenebb biciklitároló, amit eddig láttam. Az az üzenete, hogy az erőlködés hülyeséget szül.
Ja, én is rendszeresen biciklizem. Mondjuk nem a Nagykörúton: valahogy nekem nem okoz örömöt, ha feltartom a forgalmat. És ha gyalog megyek, és egy szem autó jön a zebra felé, intek neki hogy menjen el, ne kelljen már másfél tonnát lefékezni meg újra elindítani két másodpercért, amivel így később jutok a túloldalra. Pedig ismerem a "jogaimat". Igaz, azt elvárom, hogy én dönthessem el, lemondok-e róluk.

exter69 · http://sexopoly.tarhely.biz 2011.07.22. 22:08:05

szerintem ötletes. Páran meg elég savanyúak, de hát ez egy ilyen ország :)

teabore 2011.07.22. 22:08:17

Magyarország, én így szeretlek!
Egy új ötletnél mi a reakció idősorrendben?
1. Az biztosan nem jó
2. Lehet, hogy jó, de mi sosem vezetnénk be
3. Mióta mondom már én is ezt?

Szerintem jó ötlet....

Első mohikán 2011.07.22. 22:18:58

@truegrit: Ha már a kioktatásnál és a tudálékoskodásnál tartunk: "a demagógia a retorika azon fajtája, amely az érzelmekre és az előítéletekre próbál hatni. A politika és a politológia egyaránt használja, általában tetszetős, részigazságokon, vagy irreális elképzeléseken alapuló politikai programok vagy kijelentések rosszalló (pejoratív) megjelölésére." (Wikipédia)
A képmutatás szó csak egy részét fedi le a demagógia fogalmának.
A többiben egyetértünk. (Mint jeleztem fentebb, bringázom én is, talán többet is, mint te.)

hipokrita 2011.07.22. 22:19:41

Hát, még ez kellene ide, 1848 és 1956 után kitörne a harmadik nagy magyar forradalom... :) Bár az eddigi kommentek alapján ez már meg is történt. Kicsit egyébként tényleg demagóg, akárki akármit mond.

MikiMecky 2011.07.22. 22:23:00

Szerintem is egy demagóg lózung az egész. Be kéne már látni, hogy a bicikli Budapesten nem közlekedési eszköz, hanem sporteszköz. Nem tudom kik azok, akik szeretnek mindennap csatakizzadtan beérni a munkahelyre. Már ha éppen jó idő van, és nem szakad az eső, vagy nincs minusz 15 fok.

suhanyc 2011.07.22. 22:23:36

vicces és kreatív reklám, és egyben hasznos céleszköz. minden reklám demagóg. mi ezzel a baj?

Első mohikán 2011.07.22. 22:26:14

@emem: Mennyire igazad van! Kevés gyalogos képzeli magát az autósok helyébe ebben a szituációban, és még kevesebb, aki így viselkedik. (Talán rajtad kívül csak én.)
Kilométerekre sehol egy autós, de azért csak kilép elém és átandalog gyök eggyel a zebrán, hogy le kelljen fékeznem szinte állóra azért, hogy ne kelljen őnagyságának még csak lelassítania se a 2 km/h-s tempójáról a 70 kilóját. Önelégült gyökerek.

flippant 2011.07.22. 22:26:53

Nem divat már a bicikli. Görkori meg emo a sláger.

bohumil stejskal 2011.07.22. 22:32:38

ez nagyon zsírfeka! :-)
pécsre is kéne pár ilyen...

SvenH. (törölt) 2011.07.22. 22:34:48

nemcsak hogy egy-egy parkolohelyet kellene a belvarosban atadni a bringasoknak hanem komplett utcakat, nem tul sokat pl ugy a 10 %at

Fekete Sámuel 2011.07.22. 23:05:16

A bicikli terjesztése a zsidók manipulációja, hogy az emberektől a maradék szabadságukat is elvegyék.

Az autózás végső betiltásával a hatvanas évek vietnamjának szintjére süllyedünk vissza.

Természetesen a zsidó elitnek továbbra is lehet, lesz majd autója.

Én ezért gyűlölöm a zsidókat és a bicikliseket is.

Első mohikán 2011.07.22. 23:35:01

@Pszientológus: Eltávot kaptál a hétvégére? :-)

dukeekud 2011.07.22. 23:38:29

Nagyon jo otlet, es egyuttal hasznos is. Zsenialis mert kikerulhetetlenul szembesit a valosaggal. Hogy mennyire pazarlo egy auto, es nem csak a helyfoglalas szempontjabol.

Stock 2011.07.23. 00:26:51

autó helyén 10 kerékpár... irodaház helyén nagy játszótér... vissza a dedóba, hogy kinek a kontójára az mindegy! következetes gondolkodás.

mellesleg alapvetően hibás és hazug érvelés a poszt tárgya:
1 bringa helyén elférne egy motor is..
1 bringa helyén elférne jó 4-5 gyalogos, akik még a forgalmat sem tartják fel és egyébként sincs szükségük parkolóra, ahogyan a közösségi közlekedésnek sincs!

SvenH. (törölt) 2011.07.23. 01:00:58

@Stock: lehetne nehany jaccoteret meg parkot csinalni a belvarosba ez igaz

think different 2011.07.23. 02:43:25

@Naked.Lunch: Idoben el kell indulni es amikor mar nem vagy dagadt, akkor izzadni is kevesbe fogsz.

think different 2011.07.23. 02:48:58

@emem: Engem is idegesit, hogy az autosok feltartjak a kerekparos forgalmat a belvarosban. Drotszamaron sokkal dinamikusabban lehetne kozlekedni, ha a sok vasarnapi vezeto nem foglalna el az utakat es nem akadalyozna a kerekparosok forgalmat. Allandoan kerulgeni kell a sok szerencsetlen fekezgeto autost, mert szamukra az a normalis kozlekedes, hogy fek-gaz-fek-gaz-fek-gaz mutatvannyal megtegyek az az utat 2 ora alatt, elfoglalva 6nm-et, amit kerekparon 30 perc alatt le lehet tekerni.

Beszelek a varosi kozlekedesrol, nem telepulesek kozottirol. Bar ott is bevallalhato a 30 perces reggeli tekeres, ha nem nagy a teherauto forgalom.

2011.07.23. 03:28:11

Valaki kapcsolja fel a villanyt...

emem 2011.07.23. 05:49:51

@think different: Igazad van, majd felteszem a 90 éves apámat a vázra keresztben, amikor naponta viszem orvoshoz, és veszek egy jó nagy hátizsákot, hogy el tudjam vinni a kocsi csomagterét is degeszre tömő felszerelésemet, amikor dolgozni megyek. Ha nem szólsz, soha nem jut eszembe, köszi.

Julius-002 2011.07.23. 06:18:54

@Naked.Lunch: Ahoz elpuhult, kövér disznónak kell lenned, hogy 2-4-6 km bringázástól kifulladj, vagy megizzadj.
Esőben és minusz 15 fokban is lehet kerékpározni, csak megfelelő kerékpár kell hozzá.

Julius-002 2011.07.23. 06:29:58

@emem: Leszarom, hogy hova teszed a 90 éves apádat. Büdösited a várost, rongálod mások egészségét és életminőségét azért mert az arcod helyén segg van. Nem vagy belátással másokra, sem azok jogaira, sem azok igényeire. Önző paraszt vagy, mint ahogy az autósok többsége is. Vakolsz itt, mentségeket keresel, hazudozol, ahelyett hogy kiemelnéd a retkes seggedet a vasdobozból.
Te vinnéd a 90 éves apádat naponta orvoshoz meg vissza? Inkább tökön lőnéd magad te sutyerák. Ezt a dumát ugasd annak, aki még ovodába jár. Az talán meg is eszi.

magyar bucó 2011.07.23. 06:33:49

Igen, egy autó helyén elfér tíz kerékpár, de a tulaj nem.
Ha ekkora helyre akarod berakni, akkor a kerékpárokon véresre vered a bokádat és a láncról az összes olaj a nadrágszáradon lesz.

magyar bucó 2011.07.23. 06:34:26

@Julius-002: "Esőben és minusz 15 fokban is lehet kerékpározni, csak megfelelő kerékpár kell hozzá."

Lehet, csak nem érdemes.

fourgee 2011.07.23. 06:43:19

@emem: "Igazad van, majd felteszem a 90 éves apámat a vázra keresztben, amikor naponta viszem orvoshoz, és veszek egy jó nagy hátizsákot, hogy el tudjam vinni a kocsi csomagterét is degeszre tömő felszerelésemet, amikor dolgozni megyek. "

Ez demagóg szöveg. Jól tudja mindenki hogy azokkal az autósokkal van gond, akik ki sem használják az autójukat. Tudod nagyon sokan vannak, akik biciklivel gyorsabban haladnának és a csomagtartót sem használják. De ugye illik őket "védeni" mert ők is autósok. Én úgy pofázok hogy 15 éve vezetek autót, buszt is vezettem, és több ezer kilométert letekertem Budapesten. Tehát megvan a tapasztalatom. Az ilyen vitákban meg a véleményeknek nincsen értelme, kizárólag a tapasztalatnak van.

emem 2011.07.23. 06:43:55

@Julius-002: Nekem nem is kell bemutatnom a magadfajta bicikliseket. Megtetted te magad.

Jofiu 2011.07.23. 06:47:38

Úgy látszik nem lehet eleget példálózni Kopenhágával:

Jofiu 2011.07.23. 06:52:47

Úgy látszik nem lehet linkeket hozzáadni egy kommenthez.

emem 2011.07.23. 07:04:06

@fourgee: Ez nem demagóg szöveg, hanem tény. Nincsen "jól tudod", mert mindenkinek az a mérce, amit maga csinál. Aki paraszt, az autón is paraszt és biciklin is és gyalog is- Magyarországon pedig alig valamivel van tízmillió alatt a parasztok száma. Persze, utálom a paraszt autósokat is, de a paraszt bicikliseket is utálom, nem csak amikor autóban ülök, hanem gyalogosan is. Ahogy rinyálnak, mert az autósok nincsenek rájuk tekintettel, na éppen annyira nincsenek tekintettel ők a gyalogosokra. És ha a rendőr szóvá teszi, hogy ívben szarják le a Kreszt, akkor megint a rinyálás megy, hogy bántják őket. És ha a nagypofájú biciklis majd olyan egészségi állapotba kerül, hogy nem tud hetykén biciklizni, akkor érdekes módon meg fog változni a szemlélete.

odamondó 2011.07.23. 07:05:51

Nem akarok kötekedni, de a kép alapján szerintem 6 bicikli fér el. Úgy különben meg akár elfér ide 300 bicikli is egymásra pakolva... de pl. autóbol is elfér ezen a helyen 5-6 csak kell egy emelő.

stellaz1 2011.07.23. 07:34:36

A 400 Ft-os benzin ár majd megold minden problémát :)

Amúg ha autózni agánügy, akkor miért nem látoa kipufogó csöveket bevezetve a zárt utastérbe?

Gonosz Dán 2011.07.23. 07:42:01

ennek már megint az üzenete hogy hülyék a biciglisek

stellaz1 2011.07.23. 07:45:50

Akik habzó szájjal fröcsögnek az autók mellett, azok vagy buzik, vagy plöttyeten dagadtak, vagy kórháztestűek. Egészséges városi embernél nem okoz napi fizikai fennakadást ha nincs autója, vagy ritkán használja. Ez tuti.

Julius-002 2011.07.23. 07:47:59

@magyar bucó: Azt ki-ki maga gondolom el tudja dönteni, hogy érdemes-e? Én személy szerint -15 fokig sima bringán is el tudok, mint ahogy szoktam is, közlekedni.

stellaz1 2011.07.23. 07:52:13

Pont az indexen volt tegnap egy hír, hogy 400 Ft-os benyánál az autósok 35% tenné le az autót, vagy korlátozná erősen a használatot. Ők kicsodák lesznek? Lélekben autósok?

magyar bucó 2011.07.23. 07:58:24

@Julius-002: És, amikor 40 évesen alatt szarrá mennek az ízületeid mivel fogsz járni? Mankóval? Kerekesszékkel?

Julius-002 2011.07.23. 07:58:27

@stellaz1: Ez pontosan igy van, de a többségnek oda van nőve a seggéhez az ülés. Ha csak két sarokra kell mennie akkor azért, ha kilométerekre, akkor meg azért megy autóval. Lehetőség szerint már az udvarból forrgázzal áll ki, füstfelhőt hagyva maga után. Gondolom azért kell a 'kondenzcsik' maga mögé, hogy vissza is találjon a hülyőke a sarki trafiktól. Jellemzően árad a mocsok, a bűz belőle is meg a bádogteknőjéből is, saját levében fürdik, de 40+ fokban sem szállna ki a vasládából az istenért sem.

stellaz1 2011.07.23. 08:01:25

@magyar bucó: te már most benzines tolószékkel jársz....

Julius-002 2011.07.23. 08:07:49

@stellaz1: Épp ez a baj, hogy a 35 % fele sem fogja letenni. Inkább zabál lekváros kenyeret uborkával, de a benzinre, gázolajra lesz majd neki, ne félj..

ggaborx 2011.07.23. 08:08:43

Én egyszer kipróbáltam, hogy milyen jó is biciklivel munkába járni (~12km), meg vásárolni. Tényleg nagyon jó volt! Egészen a 2. napig, amikoris ellopták. Azóta autóval járok. Az autót még nem lopták el. De én kérek elnézést.

Julius-002 2011.07.23. 08:15:08

@ggaborx: Autó helyett vehettél volna golyós láncot, vagy U lakatot. Akkor nem lopták volna el. Úgy mellesleg: Nekem eleddig vagy hat-hét kerékpáromat lopták el, de mégis, mindig tudtam venni másikat. Jelenleg is van három, különböző célokra.

ggaborx 2011.07.23. 08:22:08

@Julius-002: Értem. Tehát teljesen természetes, hogy ellopják a biciklit, ezen nem kell fennakadni, venni kell helyette másikat. Érdekes álláspont. Azért az is jellemző, hogy szerinted voltaképpen én vagyok a hibás, mert nem vettem rá ilyen-olyan láncot, lakatot - mellesleg honnét tudod, hogy milyen láncom, lakatom volt? Mindegy.

derabitz 2011.07.23. 08:22:44

@ggaborx:
Gondolom, nem a bringa tehet arról, hogy elbugázták.
Majd az ótódat is elbugázzák és akkor Te BKV-ra váltod az ótót.
Bár, most már két szervezet is gondoskodik arról, hogy a BKV-t is ellopják. Akkor marad neked a MÁV. Azonban egy V43-as nehezen parkol be a Dembinszki utcába.

ggaborx 2011.07.23. 08:24:24

@derabitz: Nem értem mit akarsz ezzel mondani. Csak remélni tudom, hogy nem arra gondolsz, hogy ha meglopnak akkor az a hibás, akivel történt és "hagyta"?!

Perillustris 2011.07.23. 08:27:13

@Dr.perrycox: Nyilván erről van szó. Sőt, a Debrecen-Zalaegerszeg távok kifejezetten kerékpáros ingázó viszonylatok.

derabitz 2011.07.23. 08:35:58

@ggaborx:

Pedig azt mondom. Megfelelő védelemmel a bringád nem viszik el 2 másodperc alatt. Nem mellékesen létezik már olyan biztosítás, ami ha nem is védi meg a bringát, de lopás esetén kárpotólja a tulajdonost.
Még akkor is, ha utcáról és nem lakásból viszik el azt.
Egy tesco bringát ugye "nem érdemes védeni", de azt nem is érdemes megvásárolni.
Tehát aki sajnálja a pénzt javainak biztonságára, az ne csodálkozzon, ha károsul.
Pintér Sanya azt mondta, hogy 2 héten belül rend lesz. Csdak azt nem mondta meg, hogy melyik az a 2 hét. Addig is, marad az egyén tehetsége javainak védelmére, biztosítására.

ggaborx 2011.07.23. 08:41:02

@derabitz: Mostmár világos. Akit meglopnak az hülye. Szólj majd a rendőrségnek is, hogy lopásokkal így már értelmetlen foglalkozni!

magyar bucó 2011.07.23. 08:57:28

@stellaz1: Érdekes meglátás. Két kereke van és pedállal kell hajtani, de benzines tolószék. Vicces fiú vagy. Viszont hóban-fagyban nem használom, annál többet ér az egészségem.

oOMoHiOo (törölt) 2011.07.23. 09:01:10

@Dr.perrycox: persze félre lehet magyarázni, de általában nem a városok közötti közlekedésnél próbálnak teret nyerni a kerékpározás hívei.

gabesz: 2011.07.23. 09:53:21

praktikus. Ha egy utcai parkoló sorba helyezik el akkor az autós tud elé és mögé is parkolni, anélkül , hogy a holtér miatt kellene aggódnia, mert látja az "autó szélét" jelző keretet. És még a bringák is védve vannak a parkolni nem tudóktól.

Messiás 2011.07.23. 10:14:47

A világ (vagy csak szerényebben az ország) "autósokra" és "biciklisekre" való felosztása pont annyira értelmetlen, mintha azt mondanád, hogy vannak a "főzősök" meg a "sütősök". Vannak dolgok, amiket főzni kell, vannak, amiket sütni és van amit nyersen kell enni, ez ilyen egyszerű. Ha felcseréled, akkor általában a végeredmény ehetetlen. Aki elvből csak főz, vagy csak süt, az sok élményről lemarad, illetve bizonyos ételeket nem rendeltetésszerűen készít el, ezért nem tudja élvezni az ízét. Nincsenek "autósok" és "biciklisek", hanem vannak autók, biciklik és vannak emberek, akik vagy egyik, vagy másik, vagy mindkét járművet igénybe veszik életmódjuknak megfelelő gyakorisággal. Vannak olyanok is, akik ezt nem teszik, de ettől ők még nem válnak a "gyalogos" kaszt tagjaivá. Akik ideológiát, hovatovább küldetéstudatot csinálnak abból, hogy ők melyik járművet használják és ennek megfelelően az épp más járművet használót adott esetben ellenségnek tartják, azok teljesen szem elől tévesztik a dolgok prioritását. A legfontosabb az ember. Mindenki ember, van ember aki épp bicikli nevű járművel halad A pontból B pontba, van ember aki pedig gépkocsi nevű járművel. Ez őt nem minősíti, ettől ő nem lesz jobb vagy rosszabb, mint más, nem fog az adott járműt használók vélt vagy valós közösségébe tartozni, helyzete pusztán csak arról tanúskodik, hogy éppen milyen járművel halad. Ennyi és nem több. Az ember a lényeg, aki pedig akkor jár el helyesen, ha a céljait legésszerűbben kiszolgáló járművet választja, hogy az szolgálja őt (és nem fordítva):

Van időm, az időjárás kedvező, mozogni akarok és nem akarok költekezni?
Biciklit választom
Bútorokat kell szállítanom, messzire megyek, gyorsan végeznem kell?
Autózom.
Nem akarok dugóba kerülni, parkolással vesződni?
Bicikli.
Esik és a két gyereket meg az asszonyt el kell vinni anyósomékhoz Balatonszemesre?
Autó.

Látjátok, nem is olyan bonyolult. A helyes üzenet tehát nem az, hogy "biciklizz többet", vagy "autózz többet", hanem hogy "azzal járj, ami a legjobban kiszolgálja a céljaidat".

Üdv!

derabitz 2011.07.23. 10:49:11

@ggaborx:

Egy szóval sem mondtam, írtam.

aha, persze 2011.07.23. 10:59:51

@taxi33: Ha egy érvvel nem értesz egyet, böfögd rá, hogy demagóg.

Leonard Zelig 2011.07.23. 11:05:03

Mivel nem olvastam eddig: egy autó helyére elfér 4 lélegeztetőgép.
Ja, meg ezért tart itt az ország.

ggaborx 2011.07.23. 11:55:23

@Messiás: Tökéletes meglátás, kristálytiszta fogalmazás. Gratulálok és egyetértek!

Goompah 2011.07.23. 12:25:30

A dolog ötletes. Nem mondanám demagógnak, hiszen amit állít, az kb. tény (bár szerintem 10 helyett inkább csak 5), viszont nem állítja, hogy az autó és a kerékpár CSAK ezen szempont alapján hasonlítható össze.

bonobonohu · http://bono.hu 2011.07.23. 12:31:58

@Dr.perrycox: nem értem. miért kéne Sopronból Pestre menni minden nap??

Perillustris 2011.07.23. 12:39:30

@Goompah: A csövek mindkét oldalára lehet lakatolni, úgy van 10 hely.

@ggaborx: Kicsit erős volt a kritika, de a mondanivalója igaz: ahogy az autó védelmi képességeire is költ az ember, a bringára is kell. Amúgy ha ellopják a kocsid, mire váltasz?

@magyar bucó: Megfelelő technikai ruházattal simán át lehet telelni a bringán. Amúgy ha van időd, menj el egy ortopédiára, s kérdezd meg a rengeteg panaszost, hogy bringáztak-e télen bármikor is. Kevés az esélye. Mégis a társadalom jelentős része egészségügyi szempontból (is) rozoga. A mozgáshiányos életmód, az egészségtelen táplálkozás, a stressz, a dohányzás és az alkoholizmus nagyságrendekkel több embert tesz koporsóba, mint a téli bringázás.

InteriorLulu 2011.07.23. 12:42:12

Igen, Messiás kolléga nagyon megfogta a dolog lényegét: "Az ember a lényeg, aki pedig akkor jár el helyesen, ha a céljait legésszerűbben kiszolgáló járművet választja, hogy az szolgálja őt (és nem fordítva)...)"

Itt vagyok például én. Pesti lakosként négyféle közlekedési módot váltogatok aszerint, épp melyik a célom szempontjából legésszerűbb megoldás. Mivel "csupán" tíz perc gyaloglásnyira lakom a metrótól, metróval (és egyéb békávéval) megyek a tágabb belvároson belül bárhová.
Tél és eső kivételével robogóval megyek Budapesten bárhová, ha több helyre is megyek, azaz túl soknak ítélem meg indulás előtt a békávés átszállást.
Autóval akkor megyek a városon belül, ha valami nagyobbat szállítok, valakit viszek, továbbá amikor éjszakába/hajnalba nyúlóan megyek valahová, bár utóbbi esetben gyakori a robogó is. Csúcsforgalmi időszakban jellemzően nem autózom, ha nagyon nem muszáj. Városon kívülre már gyakrabban megyek autóval, de nem kizárólagosan, hiszen vonaton is, volánbuszon is megyek néha. Ez a konkrét eset függvénye, nyilván.
És van a bringa, amivel - már amikor nem kifejezetten sportolási céllal használom - jellemzően a közelbe, pár km-es távon belül megyek, például a konditerembe, vagy mondjuk a metrómegállóhoz, ahonnan már metróval megyek tovább.

Fentiekből következhet, hogy nem vagyok családos. :-) És mind a négy közlekedési módozat - itthoni indulásnál - bármikor és azonnal rendelkezésemre áll. Az eszköz van az emberért, ugye.
Azt még hozzátenném mindehhez, hogy ha mondjuk Szegeden vagy Győrben laknék, gyakorlatilag nem használnám a helyi békávét, hanem bringáznék helyette. Mint ahogy tettem is ezt ezekben a városokban a hónapok alatt, mikor ott laktam...

Perillustris 2011.07.23. 12:46:27

@Perillustris: Vagy kettővel. :)

@InteriorLulu: Korrekt, erről van szó, jó eséllyel idézni fogom majd a kommented, ha lusta vagyok leírni a lényegét. BTW családosként sem feltétlenül más a helyzet, legfeljebb az arányok tolódnak el.

dukeekud 2011.07.23. 13:23:06

Messiás:"
A helyes üzenet tehát nem az, hogy "biciklizz többet", vagy "autózz többet", hanem hogy "azzal járj, ami a legjobban kiszolgálja a céljaidat"."

Hat igen ha az emberek normalisan hasznalnak az autoikat, akkor meg a jelenlegi elavult kornyezetszennyezo autokkal sem lenne nagy problema. Ha csak akkor hasznalnak az autoikat, amikor arra tenyleg szukseguk van, akkor mindjart tizedere csokkene, az utak zsufoltsaga, a zaj es legszennyezes. A problema pont az, hogy autosok nagyresze csak szorakozasra, jatekra hasznalja az autojat. Marpedig a jelenlegi autok tul sok teret, levegot, olajat hasznalnak ahhoz, hogy az emberek ezzel szorakoztasak magukat.

G. Wolf 2011.07.23. 13:36:52

@Messiás: korrekt!

Kár hogy kevesen gondolkoznak így... mikor mi a praktikus... sokszor a birnga jobb mint bármi, máskor meg a tömegközlekedés a nyerő... és megint máskor az autó a legjobb választás!

magyar bucó 2011.07.23. 15:47:24

@Perillustris: Persze, van tíz hely, de nem tudod úgy betolni, hogy ne verd le a lábad és ne olajozd össze a ruhád. Normális használat mellet ez öt hely.

Rosszul közelíted meg a problémát. A lakosság elenyésző hányada olyan őrült, hogy hóban-fagyban kerékpározzon, ezért nem is velük van tele a rendelő.
Viszont ezen őrültek 90%-a ott van a reumatológián.

Első mohikán 2011.07.23. 22:12:01

@aha, persze: Ha egy érveléssel nem értesz egyet -és saját érveid nincsenek-, kezd el sértegetni a másikat.

aha, persze 2011.07.23. 22:15:25

@taxi33: Akkor már két dolgot tanultam tőled: a demagóg szó hajtogatását, és a sértett reakciót.

Első mohikán 2011.07.24. 12:11:06

@aha, persze: Na, akkor először is; nem ráböfögtem, hogy demagóg, hanem megindokoltam a véleményemet érvekkel, ellentétben veled, aki nem mondtál semmit, csak sértegettél.
Másodszor; a demagóg szót nem hajtogatom, hanem csupán egy következő kommentemben elmagyaráztam a jelentését egy hozzád hasonlóan felületesen olvasónak, akinek enyhén szólva gyér a szókincse. Harmadszor; nem reagáltam sértetten, csak rávilágítottam a vitamódszeredre, miszerint -ismétlem- érvek nélkül, a témától függetlenül támadsz, sértegetni próbálsz.
Ha a cikkben foglaltakkal kapcsolatban nincs semmilyen önálló gondolatod, inkább ne írj semmit. (Pláne ne másokba köss bele, ezzel csak önmagad járatod le. Bár ennek az észrevételéhez is minimális intelligencia szükségeltetik.)
Kíváncsi vagyok, kibírod-e reagálás nélkül. Ha igen, van még remény. Ha nem, akkor úgy látszik - a frusztrációidon kívül-problémáid vannak a szövegértéssel is.

aha, persze 2011.07.24. 12:28:30

@taxi33: Nem bírom ki, nincs remény. Mivel is sértettelek meg? Azzal, hogy azt mondtam, böfögöd a demagóg szót? Az nem sértő, az tény. Viszont szólok, hogy azóta te folyamatosan sértegetsz.
Miből vontad le a következtetést, hogy gyér a szókincsem? Ha sértetten érzed magad, akkor sértetten reagálsz, nem? De ezt hagyjuk is, olyan a személyiséged, amilyen.

Az úgynevezett érvelésed (taxi33 2011.07.22. 20:26:16) annyira erőltetett, hogy az ember elgondolkozik, vajon érdemes-e vitába szállni veled, vagy elég egy apró reagálás, hátha észbe kapsz. Nem kaptál.

Szóval: A fenti megmozdulásnál arról van szó, hogy 1 autó helyén 10 bicikli elfér. Ez ennyi, ez egy tény. Nem kell továbbgondolnod, nem kell gördeszkákat és BKV bérleteket vizionálnod, nem kell válaszként "Jó, de a..." mondókákkal erőszakoskodni.

Ha egy házasságon belüli erőszakról szóló reklámot látsz, amin egy nő arca van kék-lila foltokkal, belekezdesz, hogy ez demagóg, mert ennyi megy annyi férfit öl meg a felesége, meg a gyerekeket is bántják, megy a kutyakínzás? Ugye, hogy nem. Na, akkor próbáld meg letudni ezt az üzenetet annyiban, hogy 1 autó helye = 10 bicikli helye. Ne keresd a felesleges feszültségkeltés lehetőségét azzal, hogy belekötsz a reklámba mondva csinált érvekkel. Még ha nagy is a szókincsed.

borisz 2011.07.24. 14:36:18

@Messiás: ennyi.
ha nem ellenségkreálással foglalkozna a sokaság, mindenki boldogan tehetné amit szeretne.

MikiMecky 2011.07.24. 17:18:13

@think different: Kár, hogy nem értetted a mondanivalóm lényegét. Így nem segíthetek.

MikiMecky 2011.07.24. 17:20:07

@Julius-002: Lásd az előző válaszom.

Első mohikán 2011.07.24. 20:52:38

@aha, persze: Elegáns kihátrálási lehetőségként -számodra- felajánlom, hogy hagyjuk békén egymást; most, hogy a sértegetésemen kívül (véleményem böfögésnek minősítését nem ténynek veszem, hanem sértésnek, már megbocsáss) képes voltál plusz néhány mondatot is írni, két dologra jöttem rá:
1. nem az én kommentemre válaszoltál még először -a gördeszkákkal és BKV-bérletekkel nem én példálóztam, hanem Misa76-,
2. most már biztos, hogy felületesen olvasol vagy szöveget értelmezni nem tudsz -a gyér szókincscsel truegrit nevű hozzászólót jellemeztem.

Az úgynevezett érvelésem (20.26-kor) egy vélemény, amivel később többen is egyetértettek. Egyébként pedig a kommentelési lehetőség -már ahol egyáltalán lehet- azt a célt szolgálja, hogy a cikkel kapcsolatos véleményünket, meglátásainkat leírjuk és arról, csakis arról vitázzunk. És nem arra, hogy -mint te- belekössünk a másikba.
Neked az én véleményem "mondvacsinált érv", nekem pedig a reklám üzenete az.
Maradjunk ennyiben.

Perillustris 2011.07.25. 14:11:09

@magyar bucó: Oké, gondolom szakorvos vagy, azért vagy ilyen jólértesült. Bár mondjuk amennyire a tárolókhoz értesz... Elfér ott kényelmes 10 bringa, és nem lesz összecseszve senkinek a ruhája.

@Naked.Lunch: "Be kéne már látni, hogy a bicikli Budapesten nem közlekedési eszköz, hanem sporteszköz."

Ennél több a lényeg? Muhahaha.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása