Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Milyen az orosz turizmus reklám?

Jó. Sőt, meglepően jó! Hogy miért? Mert végtelenül egyszerű, mégis szórakoztató, érdekes, és másfél percben úgy mutat meg rengeteg jellegzetes orosz dolgot, tárgyat, ételt, szobrot, épületet, hogy az nemhogy szájbarágós nem lesz, hanem kifejezetten könnyed marad. Nem úgy mint a szerintem kicsit kényszeredett, beállított, magyar talalmányokat bemutató hazai kisfilm volt, ami olyan hangulatot árasztott mint egy 10 évvel ezelőtti, eurovíziós országimázsfilm. Zsiguli, csáj, vodka, Puskin, rendőr, ágyú, olajvezeték, ez mind érdekes tud maradni, és még arra is késztet, hogy másodszor is megnézze az ember a reklámot. Nincs erőlködés, nincs izzadtságszag, csak jó hangulat. Néha nem is kell ennél több egy működő reklámhoz. Dáváj, érintsétek meg ti is Oroszországot!

Címkék: országimázs látvány

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr914226361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anemic royalty 2012.03.01. 10:14:52

Russian mafia :)

Na ez bevállalósan őszinte. Működik.

OkoskaTo:rp 2012.03.01. 11:12:19

Valahogy hiányérzetem maradt a végére. Persze, másképp látjuk a világot, és bennem más benyomások maradtak meg, más keltette fel a figyelmemet.

Azzal mindenesetre egyetértek, hogy a fiataloknak talán jobban bejön, mint a teátrálisan filmezett, mozgó útikönyvfénykép-stílusú imázsfilmek.

(Az más kérdés, hogy ezek a nagyon gyorsan villódzó vágások, pláne ilyen hosszan, nekem nem jönnek be.)

[Az a zöld pedig nem Moszkvics, hanem egy 1200-es Zsiguli.]

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2012.03.01. 11:58:58

Jópofa, bár az eleje követhetetlenül pörgős. És nincs benne Putyin. ;)

Az utolsó vágóképen az a bronzszobor hol van? Valamelyik metrómegálló?

fall out 2012.03.01. 12:16:47

@Ványadt Ványadtovics Vinyov:

метро Площадь революции

Zb74 2012.03.01. 12:31:17

Hááát, a koncepció jó, de a megvalósítás übergagyi. Nyilván szándékosan, de nekem rohadtul nem jön be az (ál)amatőr operatőri munka - és ami ennél nagyobb baj, a filmecske nem csinál kedvet az ország meglátogatásához, pedig elvileg ez volna a funkciója. Nálam még mindig az öt évvel ezelőtti montenegrói országimázs-film a nyerő; jó sokszor láttam annak idején kábelcsatornákon, de mindig lenyűgözött (azóta is el akarok menni oda :)), sajnos, a YouTube-on csak nagyon gyönge minőségben találtam meg: www.youtube.com/watch?v=X7EQbHWBqEQ

Nick Leeson 2012.03.01. 12:39:31

Szar ez a kapkodás...
Érdekelt volna mi az a tejfölös kaja az elején, de a feliratot már nem sikerült elolvasnom...

Steve the Great 2012.03.01. 12:39:52

@Zb74: Hát nem tudom, szerintem ez az abszolút sablonos turisztikai imázsfilm: légifelvételek, tájképek, városképek, kiránduló, sportoló, heverésző, partizó emberek.

Na mi újság, Wágner úr? (törölt) 2012.03.01. 12:54:46

Tizen- és huszonéveseknek ez kell. Őket marhára nem érdeklik az egyébként szépen agyonlassított és fényelt image képek, uncsi témákban mint boldogság a természetben, a múzeumban, étteremben, tengerparton stb.

@Zb74:
Lásd mint fent. Szerintem nem tartozol ennek a klipnek a célcsoportjába.

OkoskaTo:rp 2012.03.01. 12:58:19

@Nick Leeson: Борщ (borscs). Céklaleves.

ET-nick 2012.03.01. 13:44:59

Nekem meg pont ettől szájbarágós, hogy egyrészt mindent meg akar mutatni másfél percben, másrészt rendszertelenül. Például külön kiemeli az orosz irodalmat, aztán később külön Dosztojevszkijt, majd külön Puskint. Minek? Hiszen ők maguk az orosz irodalom.

Ráadásul igénytelen, nem vonzó képekkel operál. Nekem sem jött meg a kedvem Oroszországhoz.

Az orosz Maffia, mint az országimázs szerves része viszont nagyon tetszett.

Magyarország milyen képeket tudna felvillantani? Magyar marha (mint állat és mint állampolgár)? Magyar gulyás (mint marhapásztor és mint nemzeti eledel)? Libatömés-libamáj? Korrupció? Prostitúció?

Pénzkérdés blog · http://penzkerdes.blog.hu 2012.03.01. 13:52:53

Nem tudom miért várják el sokan, hogy egy turisztikai video feltalálja a spanyolviaszt. Miről szól a turizmus? Helyekről, nevezetességről, kajáról, szuvenírekről, helyi emberekkel való vicces kontaktolásról. Ennél több nem kell, ez benne van a videoban, tehát működik. A többiek a szent grált feleslegesen keresik.

scsaba1 2012.03.01. 14:10:25

@ET-nick:

Annyira tudtam, hogy az első tízben lesz egy ilyen komment is. Magyar jellegzetesség például a hülye kommenetelő is, aki mindenhez ért a közgazdaságtantól kezdve a focin át az atomreaktorokig.

ET-nick 2012.03.01. 14:18:18

@scsaba1:

Sajnos egyik sem az erősségünk.

windex 2012.03.01. 14:21:49

@ET-nick: amit igénytelennek neveztél, az ilyen kontextusban, a "turista" folyamatos jelenlétével stíluselem, másként nem is lenne jó, a turistának turistakamerája van, nincs viszont szép beállítás, illetve esztétizáló fénytechnika. a képkomponálás viszont minden esetben rendben van. szóval jó ez, és vidám. és ahogy olvastam, könnyed, sokkal inkább egy geotracker-lonely planet klipre hajaz, mint reklámra, szóval megint megáll, hogy stílustiszta

windex 2012.03.01. 14:32:14

@Zb74: a két film között fontos különbség az ízlés és a dokumentarizmus. a montenegroi, bár nagyon látványos, mégis egy idealizált, giccses, sztereotípiákra épülő bédekker-kamu, köze nincs a valósághoz, az élethez, az orosz viszont messze kerülni látszik ezt, még a sztereotípiákat is valóságossá teszi. aki a montenegroit választja, az finom szállodába megy és a saját világában él ott is, vagyis a helyszínen is távolról szemléli azt, ami kötrülveszi, az oroszt választónál legalább esélyes, hogy az ottani valóságba - ha nem is megmártózik - de akarja kicsit beledugni a lábujját. érdekes, hogy egy mondat, egy választás milyen sokat árul el egy emberről :-)

ET-nick 2012.03.01. 14:47:04

@windex:

Akkor Te a célcsoportja vagy. Téged elért. Ezzel nincs is semmi baj. Engem most nem, de később még lehet. Bár, amilyen képekkel a baráti kör turistái eddig hazatértek Oroszországból, azok nem adtak ennyire igénytelen képet erről az országról, pedig kifejezetten nem a tömegturisztikai pontokat célzóak voltak és nem is fotósok. Ezzel sincs baj.

Sokszor engem is vonzanak a lepukkant országok (ezen képek alapján nekem ez az ország az), ahonnan hazaérve felsóhajtok, hogy Budapest milyen tiszta(!), milyen szép. Minden viszonylagos. Most nem ilyen fázisban értek ezek a képek. Azonban ennek is megvan a varázsa, csak ez a szocreál valóság a kelet-európainak elérhetőbb, ismerősebb, mint egy távolabb élőnek.

XL 2012.03.01. 16:14:23

Hét nem csinált kedvet ahhoz hogy elmenjek Oroszországba:(

windex 2012.03.01. 17:44:56

@ET-nick: á, fogalmam nincs, mennyire lehet lepukkant oroszország. egyáltalán, lehet-e ezt így mondani, mikor van moszkvájuk, meg pétervárjuk, de vannak rettenetes szocreál városaik is beljebb. nekem kimondottan izgalmas ez a két- vagy még többarcúság. de bárhová megyek, nekem a tisztaság nem szempont, mert mindenhol emberek, kultúrák vannak, és azok, meg a különbözőség izgalmas, de nagyon. az én élményeimet nem rontja, ha kosz van az utcán. aki ott jó ember, az úgy él, és azzal együtt az, ami klassz dolgokat meg csinálnak, hát a koszos utcákkal együtt csinálják. ha máshova megyek, arra vagyok kíváncsi, ami ott van, nem várok el semmit, ami itthon van. aki igen, az maradjon itthon :-) nekem a budapesti kosz tűnik fel, ami viszont nagyon irritál - tényleg, te miről beszélsz, tiszta?!!! budapest?!

Jokkura 2012.03.01. 20:10:54

Nekem tetszett.Jó,mondjuk az orosz maffiát kihagynám :) De legalább nem tagadják ,hogy van...
Ha módomba állna ,máris indulnék. (idő van, pénz nincs)

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2012.03.02. 02:36:46

Megvettem.
A film nagyon rendben van, kb. ilyennek kell lenni 2012ben egy országimázs félgerilla-videónak.
A probléma ott van, hogy Oroszország nem ilyen. Már nem abban az értelemben, hogy félgerilla vagy sem, hanem hogy szerintem egyáltalán nem tükrözik a képek az országot, a valódi állapotokat.

Nick Leeson 2012.03.02. 08:00:38

@OkoskaTo:rp: Köszi! Így elméletben már nem annyira guszta. :)

Zb74 2012.03.02. 12:05:58

@windex: "a montenegroi, bár nagyon látványos, mégis egy idealizált, giccses, sztereotípiákra épülő bédekker"

Ailyennek egy reklámfilmnek lennie kell. Gyerekek, vegyétek már észre, hogy nem művész- vagy dokumentumfilmekről, hanem reklámfilmekről beszélgetünk, amelyeknek fontos feladata, hogy felébresszék a vágyat az adott ország meglátogatására. Erre az orosz film nem igazán alkalmas - még akiknek tetszik, azok sem éreznek feltétlenül ellenállhatatlan késztetést, hogy Oroszországba utazzanak.

Végigfutottam a YouTube-on a kommenteket; döntő többségük cirill betűs, feltehetően orosz nyelvű, feltehetően oroszoktól származó beírás. Az angol nyelvű hozzászólások többsége a kajákról szól, pár ember a medvéket hiányolja, és van néhány általános tetszésnyilvánítás a filmmel kapcsolatban. Lehet, hogy figyelmetlenül olvastam, de EGYETLENEGY olyan megjegyzést sem találtam, hogy "hajh, de szeretnék Oroszországba menni". Ezzel szemben a blogger által lesajnált magyar imázsfilmre például tömegével érkeztek olyan reakciók, hogy "bárcsak eljuthatnék Magyarországra" - pedig az eredetileg nem is turistáknak készült, hanem befektetőknek.

Vagyis egyszerűsítve: a magyar - és a montenegrói - film működik, az orosz viszont nem tölti be a legfontosabb funkcióját.

"aki a montenegroit választja, az finom szállodába megy és a saját világában él ott is, vagyis a helyszínen is távolról szemléli azt, ami kötrülveszi"

Oh, minő közhelyes gondolkodás! Én például jellemzően kempingben, ifjúsági szálláson, magánházaknál szeretek megszállni, de mint mondtam, a montenegrói film engem is nagyon megfogott. Tudod, attól, hogy az utazni vágyók többsége a szép helyeket keresi az ismert és kevéssé ismert turisztikai célpontokon egyaránt, még nem feltétlenül kívánja a luxusszállodák csillogó művilágában tölteni a szabadságát. Van ilyen is, természetesen. De azt gondolni, hogy aki előnyben részesíti a szép tájakat bemutató, igényesen fotografált országimázsfilmeket az áldokumentarista, álamatőr stílusúakkal szemben, az csakis felszínes kocaturista lehet, igencsak sablonos gondolkodásra vall.

Ceterum censeo a magyar és montenegrói film tetszetősebb, jobban megmozgatja a néző képzeletét, és jobban felkelti a vágyat a reklámozott ország meglátogatására, mint az orosz. Az, hogy ha már egyszer ott van az ember, akkor az egész időt egy turizmuskombinátban tölti, vagy igyekszik felfedezni magának az országot, már egyéni választás kérdése - de hogy erre a választásra egyáltalán sor kerülhessen, először is el kell jutni az adott országba. Ehhez pedig mindenekelőtt az kell, hogy a film felkeltse a nézőben a vágyat az odautazásra.

windex 2012.03.02. 14:29:21

@Zb74: az, hogy idézted a mondatomat, észrevétette velem, hogy nem az igazi. a "bár nagyon látványos, mégis egy idealizált, giccses, sztereotípiákra épülő bédekker" - úgy jó, hogy látványos, és idealizált, giccses, sztereotípiákra épülő bédekker.

abba hibába esel, hogy azt hiszed, az a jobb, jó mindenkinek, sőt, az a jó, ami téged mozdít meg. "amilyennek egy reklámfilmnek lennie kell" idéznék egy olaszt: "reklám, te mosolygó hulla" - és ez hulla a legtöbbször hazudik. ne felejtsük el, hogy sokfélék vagyunk, és ami neked jó, az nem feltétlenül jó másnak. például nekem a montenegroi reklámfilm egy gagyi, mesterkélt, végtelenül közhelyes, hazug, hatásvadász, giccses, negédes, felületes lepkefing, (pontosan azt a sablont mutatva, amit a "busz védettségéből" láthat a turista) simán hányok tőle. annak ellenére, hogy "szépen, profin fényképezett". vagy a film "szépségével" együtt. (kár hogy sokan összecserélik a szép fogalmát a látványossal, szerintem csak az lehet szép, ami igaz) ha van is kedvem elmenni montenegroba, hát nem ezért, és csak azért nem veszi el a kedvem, mert üvölt a filmről, hogy semmi köze a valósághoz. én pedig nem azért utazom, hogy egy hazugság igazolását keressem, hanem mert arra vagyok kíváncsi, ami ott van, ahová megyek. ilyen filmet pedig azért készítenek, mert az emberek egy részének ez illik az ízléséhez, plusz szívesen elhiszik, hogy a filmben látottaktól jó egy hely, stb.

mi következik ebből? az, hogy a reklám kékszítői nem úgy gondolkodnak, mint te. ők tudják, hogy sokféle ember van sokféle igénnyel, és hol ezt, hol azt a csoportot célozzák meg - mert az eltérések miatt mindenkit nem lehet. így maradjunk abban, hogy a montenegroi film nem "a" jó reklám, hanem hogy te arra vagy fogékony, amit abban mutatnak, vagy ahogy teszik. reklámFILMnek meg az orosz a jó, még ha neked nem is tetszik. mert a montenegroi egy giccses fos, ami elkábítani akar, és gátlástalanul hazudik, az orosz meg nem az. és már ettől jobb. és még eredeti is :-) még ha - az egyébként a film logikája szerint, értsd "milyen egy turista filmje?" teljesen koherens - számodra gagyi (pedig te is felismerted, hogy profi az), akkor is. jobb továbbá azért, mert ellentétben a giccses és közhelyes montenegroival, a közhelyek ugyan megjelennek benne, de nem tesz úgy, mintha nem közhelyrek lennének, sőt, kikacsint, humora van, és viccet csinál a közhelyekből, nem behízelgően elhitetni akarja, hogy neked attól lesz jó élményed, hogy az összes orosz közhelyed kipróbálod. a közhelyeket a turista által megélhető helyzetbe és közelségbe hozza, amitől a közhelyek már nem közhelyek, hanem élő közegbe ágyazott elemek. ennek természetesen nem kell ilyen tudatosan megfogalmazódnia a nézőben, elég, ha fogékony a humorra, és érzi az életszagot.

erős a gyanúm, hogy a youtube-on nem azt írják le a nézők, hogy hejj, de már indulnak is. a youtube-on a filmet, zenét, zenészt, ilyesmit dicsérik, rajongják, vagy köpködik. én sem írtam még ide sem, a reklámmal foglalkozó oldalra, mert nem erről volt szó, amúgy nekem meglehetősen nagyobb kedvem lett oda menni, míg, ha nem tudnám, mire számíthatok montenegroban, a film után tuti eszembe ágába se jutna oda menni, sőt. úgyhogy ugye megbocsátasz nekem, de azt kell mondanom, hogy meglehetősen behatárolt dolog azt állítani, hogy a montenegroi teszi a dolgát, az orosz nem. ez inkább arról árulkodik (több dolog mellett), hogy nem lennél jó reklámszakember, ti. nem tudsz kívül helyezkedni a saját álláspontodon.

ami a szállodaválasztást illeti, nem közhelyes gondolkodást jelent, amit írtam. igaz, nem voltam elég differenciált. helyesebb lett volna, ha a többség választásáról beszéltem volna. viszont az is árulkodó, hogy te a "finom szállodát" már tovább is szőtted, és csillogó luxusszálloda lett belőle. szándékosan kerültem még a "csillagos" kifejezést is, épp azért, hogy világos legyen, nem a luxusról van szó. viszont a tömegturizmus nem a másik világ megismeréséről szól. az emberek (a többség, ugye, nem mindenki) elutaznak, de általában a saját normáikkal mérnek, és döntenek, hogy mennyire ereszkednek bele az adott miliőbe. és a nekik ismerős, rokon dolgokat keresik, ha megvan, akkor elégedettek. az, hogy te esetleg nem így vagy, és nem rántott húst ennél montenegroban, hanem fekete tintahalas rizst, üdítő kivétel, de a többség a biztonságot szereti, ugyanis főleg nem azért utazik, mert azt akarja a bőrén tapasztalni, hogy amott milyen az élet, hanem a sajátjából (hely, közeg, napi gondok-gondolatok) akar kicsit kilépni - nincs is ezzel baj.

a film és a turista között meg persze hogy van összefüggés. akinek a kellemes tetszik (montenegroi), nem az izgalmas, vicces (orosz), azok többsége előbb megy szállodába, mint bérelt szobába, kempingbe, sátorba, vagy valami helyi megoldásba, ami nem olyan komfortos és "szép". mert a választás összefügg az ízléssel és fogyasztói szemlélettel. mert az összefüggés nem a szép táj, és a szálloda között van, hanem a hamis film és a szálloda között. és a közös pontja mindkét esetnek a néző. ismét elnézést kell kérnem tőled, ha rosszul esne, amit mondok, de azt hiszem, kettőnk közül nem én vagyok a sablonosabb gondolkodású. én inkább differenciáltnak nevezném a gondolkodásomat.

és visszatérve: ne ítélkezz, mert nem tudod, hogy kinek mi mozgatja meg jobban a képzeletét, kit mi mozdít, mi nem, kiben mi kelt nagyobb érdeklődést. maradjunk annál, hogy téged a kellemesen fotózott film, a mosolygó hulla győz meg.

az is érdekes kérdés lenne, ha már így felvetetted, hogy mi lehet a különbség abban, ahogy a montenegroi filmet választó, vagy az oroszra mozduló képzeli egy ország felfedezését.

ebben pedig nagyon igazad van: "először is el kell jutni az adott országba. Ehhez pedig mindenekelőtt az kell, hogy a film felkeltse a nézőben a vágyat az odautazásra." hozzátéve, hogy ne elnyomja :-) mint benned az orosz, bennem a montenegroi.

mindenesetre én inkább, szívesebben vagyok utazó, mint turista. és az orosz film az utazó lényegéhez áll közelebb, a montenegroi pedig a turistához. ezzel sincs baj, mindenki azt választ, amit akar, amit jobban élvez, de ha tájékozatlan, ne ítélkezzen.

nilla09 2012.03.04. 17:32:03

Egyszeruen nem ertem mit lehet egy ilyen teman ennyi vitatkozni, hogy melyik jobb es melyik kiben milyen erzeseket ebreszt.
Pont ez a lenyeg, hogy soha, de soha a roh...dt eletben nem fognak tudni olyan filmet kesziteni, ami mindenkinek tetszik.

Egy orszag olyan mint egy elo organizmus. Allandoan valtozik. Uj emberek, uj epuletek, uj stilusok, mindenkinek mas es mas tetszik, mindenkinek mas es mas fontos.
Kaja
Fesztival
Gyogyfurdo
Epiteszet
Tudomany
stb... es meg millio tema.

Nem tudsz olyat kesziteni, ami mindenki igenyet kielegiti.
Egyszeruen be kell mutatni es hagyni hogy eletre kelljen.

Nekem inkabb az a furcsa, hogy mindenki egy filmben szeretne mindent osszezsufolni.
Szerintem akit a fesztival erdekel, nem biztos, hogy kivancsi a gyogyfurdore es igy tovabb.
En sokkal celcsoportorientaltabb filmeket keszitenek, ha kell tobbet, de a meghatarozott üzeneteket es a hozzajuk tartozó infokat jobban kifejtenem.

Lenne mondjuk videk es gasztronomia.
Fesztivalok es Balaton
Gyogyfurdo es hiressegeink.

Megprobalni összeallitani csomagokat az adott celcsoportoknak relevans tartalomal megtolteni.

Azert furcsa egy csomo orszagfilm, mert "rendszeridegen" temak vannak egymas mellett.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása