Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Az élet elviselhetetlen rövidsége

Screen Shot 2013-01-09 at 9.10.08.pngKi ne ismerné azt az érzést, amikor a tükörbe nézve egy másik ember pillant vissza rá. Amikor meglepődünk azon, mennyire mást mutat a külsőnk, mint amilyennek mi érezzük magunkat. Merthogy bármekkora közhely is ez, az élet egy pillanat alatt elszáll, és mire kettőt pislantunk, már ott táncolnak körülöttünk a saját gyerekeink, miközben még mi is nagy gyereknek érezzük csupán magunkat. Ezt az érzést ragadta meg a Ramon & Pedro kreatív ügynökség A tükör című rövidfilmje, ami egészen fantasztikusra sikeredett. Az egész kisfilm egy fürdőszobai tükör előtt játszódik, és azt mutatja be egy egyszerű, de nagyon hatásos megoldással, hogy milyen észrevétlenül száll el melletünk az élet. Bár ez nem egy reklám, hanem egy művészi idényű rövidfilm, amelyet sok helyen bemutattak és sok nemzetközi díjat is nyert, úgy éreztem, helye van itt a blogon.

Már csak azért is, amit mindig hanoztatok, és szeretném, ha mások is megértenének. A művészet és a reklám között sokszor nagyon vékony a határvonal, és csak a készítői szándék különbözteti meg őket. Ennek a filmnek a nyitott, de határozott üzenete például állhatna egy nyugdíjbiztosító szolgálatában, és az egész végződhetne egy konkrét, üzelti célú mondattal, ami az élet múlatndóságát az öngondoskodás gondolatához kapcsolja. Ekkor már reklámról beszélnénk, ami sokak szemében már pejoratív tartalommal bírna, pedig a film és annak hatása szerintem nem sérülne. Ettől szép ez a szakma, ettől jó reklámokat készíteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr355007660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drout 2013.01.09. 16:11:24

" A művészet és a reklám között sokszor nagyon vékony a határvonal."

Nem, egyáltalán nem! a reklám pénzszerzési céllal készül.

bonooobong · http://parametric-art.com/ 2013.01.10. 08:29:23

Az alkalmazott művészet is művészet, noha kétségtelenül pénzszerzési céllal készül. Ez még szerintem nem von le az értékéből, főleg, ha ilyen üzenetet közvetít, mint a fenti kisfilm. Zseniális.

joszip 2013.01.10. 08:41:28

A bevezetőhöz képest felejthető kategória szerintem. Az ötlet az elején megvolt, jó volt, és jól is volt megcsinálva. Utána viszont végig kiszámítható volt (ugyanaz ismétlődött 4 percig, sok!), nem volt benne meglepetés. Ez az a helyzet, amikor ugyanez egy biztosító reklámjaként lehet, hogy jobban elsülne: nyilván rövidebb, tömörebb lenne, azonkívül nem hordozna ilyen nyomasztó üzenetet, hogy szétdohányzod az agyad miközben elégeted a szerelmed fotóját, a gyereked meg le sem szar. Olyan vicces befejezése lenne, mint az Alma együttes számának :)

Netszamuráj 2013.02.04. 15:36:49

Ez hasonló jelenet, mint ami a Final Cut című - szerintem zseniálisan jó - filmben is van: www.youtube.com/watch?v=x0VyB1b3PKM

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása