Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ügynökségek és a social média

Nem azért posztoltam ki én is a Kreatív magazin webkettes ügynökségi térképét, mert előkelő helyen szerepelek rajta (dehogynem), hanem mert érdekes egy kicsit nézelődni a buborékok között. Bár a pöttyök méretét nem minden esetben értem, ez a kis ábra (amit ígéretük szerint a visszajelzések alapján folyamatosan frissítenek majd) jól mutatja, hogy a social média még elég idegen terep az ügynökségek számára. Itthon csak néhány pozitív példa akad, a többiek nem igazán mozdultak még el ebbe az irányba. Persze az is lehet, hogy ez egy tudatos döntés, és sokan úgy értékelik, hogy egy ügynökségnek nincs itt keresnivalója, és komolyabb hangon kell megszólalnia, amire a saját felület sokkal alkalmasabb. Ennek viszont az ellenkezője látszik a nemzetközi trendekből, ahol a cégek bátorítják az alkamazottakat a megjelenésre, és ők maguk is igyekeznek aktívan részt venni a folyamban. Szerintetek ott kell lenni a twitteren/facebookon/tumbleren vagy koncentráljon egy ügynökség "komolyabb" dolgokra? Mit hiányoltok az ábráról, vagy mivel nem értetek egyet?

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr591530626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.11.18. 10:22:22

Social media idegen terep!? Az elmúlt évben (vagy 2007-ben, nem tudom pontosan) egy felmérést végeztetett a Kreatív az ügynökségek internetes megjelenésével (értsd van-e egyáltalán honlap, ha van, akkor milyen elemeket tartalmaz) kapcsolatban.

Már akkor lehúzó volt a vélemény az online megjelenésről. Most meg rögtön a webkettes megjelenést állítanák célkeresztbe. Én örülnék, ha mindenki ott lenne a Twitteren, Facebookon, de még honlapja sincs mindenkinek, nemhogy webkettes megoldásban gondolkodna...

Szerintem ma már nem elég, hogy a szakmai munka sikerével alapozzák meg hírnevüket az ügynökségek, mert a reklámcég egy b2b márka, amelynek pozicionálnia kell magát. Hasonlóan kell az értékeit (kreativitás, speciális szolgáltatás, kapacitás, nemzetközi háttér, rugalmas ügyfélszerviz, stb.), „reason-to-believe” jellemzőjét kommunikálnia, mint egy kereskedelmi jellegű terméknek. Erre pedig kifejezetten alkalmasak lennének a közösségi, webkettes felületek.

off: készült mostanában egy olyan kutatás is, amely többek között arról szólt, h. az ügynökségeknek milyen marketingeszközöket kell(ene) alkalmazni: www.fn.hu/media/20091109/ugynoksegi_rinoceroszok/

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.11.18. 11:51:25

bár twitteren leugattak a Kreatívosok, mondván mindenki nem lehet rajta, azért az én szemléletem (és valljuk be a jobb marketingkutatás órákon is így tanítják) az ilyen "kutatásokról" hogy nem lehet rajta fogást találni (és persze mert a végére odaírták, hogy várják a visszajelzéséket)

itt pedig azért van némi hiba, hiányosság már a cím sem stimmel

Sonki 2009.11.18. 13:21:19

Megrendelői oldalról én élvezem, amikor egy ügynökség mindenféle web2-es dolgokat művel, de azért döntéshozásnál messze fontosabb az ár, a referenciák, a tenderanyag... dolgozunk olyan ügynökségekkel, akiknek nincs (normális) honlapjuk, és boldogok vagyunk velük. :)

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.11.18. 14:54:28

@Sonki: pont az általad felvetett tényezőket erősíti meg az általam felvetett kutatás is.:)

bys · http://unhub.com/bysman 2009.11.18. 17:34:59

Ugye webkettesen kommunikálni akkor tud valaki, ha van erre való tartalma, de az bajos lenne, ha pont egy ügynökségnél ne születnének ilyenek. Ha más nem, akkor lehet szemezgetni máshonnan, simán belefér.
Én örülnék egy afféle ideális állapotnak, mikor ezeken a bevett webkettes csatornákon zúdulnak rám a hazai ügynökségek aktualitásai, segítene jobban kiigazodni, ugyanakkor jó lehetőség lenne arra, hogy következő generáció felé pozicionálják magukat, építsék a cég imige-ét. Persze ez a kép kialakul egy idő után, de a juniorok felé felgyorsítaná a folyamatot. Aki meg benne van, az jóeséllyel annyira fanatikus, hogy falja ezeket a contenteket.

Udo von Raumschiff · http://udomongya.blog.hu/ 2009.11.19. 18:11:05

Ez egy igazi bullshit. Projektorral prezentációt kell csinálni belőle, oszt mutogatni rá lézerrel, és trendi szakszavakat kell random mondatokba jabberwokizni. Előtte tükör előtt gyakorolni az ajakbiggyesztő, lesajnáló arckifejezést, amit a "nem eléggé WebKettes" és a "nem Twitterező" kifejezések használatánál vesz fel a szpíker.

Mintha a szósölmédia 99,9%-a nem egy hatalmas szemétrakás volna. Mintha az önmagában érték lenne, hogy walaki webkettez...

batorfya 2009.11.22. 16:28:19

@SueSue: Óóóóóóóóóó, basszus. Humorérzék, hm, az hol van? Állítottunk olyat, hogy tökéletes? Hogy ez a legfaszább dolog a világon, és hogy ennél jobban nem lehetett volna elkészíteni? Szerintem nem. De mutimeg, ha mégis. De lehet fogást találni rajta, a kutatás módszertana kereken le van írva, a reakciókból pedig tanultunk. Lásd a balettáncos Longhand vagy a fradista Rabbit megértette, és jót nevetett. Lazábban már egy kicsit, Sue Sue, lécci.

@Udo von Raumschiff: A szövegben világosan leírtuk: önmagában nem jelent semmit sem, így nem is érték. Csupán érdekes.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása