Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reklámszemle: Lúdas Matyi csajozik

Először csak óriásplakáton találkoztam az ERSTE legújabb kampányával, és ezen láttam Matyit, aki a ludat szorongatva ült a bankfiókban, miközben azt lehetett olvasni a feje felett, hogy párosan szép az élet. Ebből én speciel arra következtettem, hogy Matyi a lúddal kavar, ami - bár kétségkívül elég figyelemfelkeltő gondolat - engem mégsem vitt közelebb az akció lényegéhez. Aztán a filmet megnézve már összeállt a kép, és megértettem, hogy csupán a termék neve (nem a termékelőny!) miatt kellett a pelyhedző bajuszú Lúdas gyereknek a családalapításról értekeznie egy kisteherautó volánjánál. Szegény Kolombusznál pont kapóra jött az indiai társasutazás, és Rómeóékhoz is passzolt az erkélyes lakáskeresés, szegény pásztorfiút viszont csúnyán megerőszakolták ezzel a párosodós témával. Az egyetlen szerencséje, hogy nem Kamathármas volt a termék neve, mert akkor most szendvicsben szerepelne az óriásplakátokon két lúddal (vagy pipivel).

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, én még most sem tudtam igazán megbarátkozni ezzel a mesefigurás-történelmi hősös koncepcióval. Az a fura az egészben, hogy akár jó is lehetne a dolog, hiszen ha megpróbálnák egy kikacsintással jelezni (mint például azt a Vodafone Rózsáékkal tette), hogy nem gondolják komolyan az egészet, ha poénra vennék a néha diliházra emlékeztető jeleneteket, lehetnek ebből akár jó dolgokat is kihozni. Sokkal több vicc, poén, utalás kellene a filmekbe, hogy elviselhetők legyenek ( és itt nem a Döbrögi, erre varrjon gombot!-ra gondolok), különben a mesecelebáradat kíméletlenül elmegy blődlibe. Persze az is lehet, hogy a viccelődést eleve mellőzni kellett - lévén mégiscsak bankreklámról van szó -, ebben az esetben viszont eleve elhibázott volt az egész koncepció, és nem lett volna szabad erre indulni. Kíváncsi vagyok, nálatok hogy csapódott le ez a kampány. Pontozzatok, szavazzatok, s a haza fényre derül!

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (1/5)

Címkék: bank reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr941286918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

*KryszSzerelme*Eszty (törölt) 2009.08.05. 09:41:59

Nem is tudom, nekem a Vodafone-os kevésbé tetszett, akkor már inkább ez. Például ha összehasonlítjuk az ötöslottós reklámokkal, ahol szintén mesékre építenek, hát óriási színvonalbeli különbség tapasztalható, mind szövegben, mind a képi megjelenítésben:) Rosszul gondolom??

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.05. 09:44:29

Eszty
Nem, ha a Szerencsejáték Rt reklámjaival hasonlítjuk össze, akkor valóban szembetűnő a különbséf, de sajnos ez ( a Potemix szpotokat leszámítva) szinte minden reklámra igaz.

pg 2009.08.05. 10:16:50

Elég gyenge. Még a K&H kínai betétjével összehasonlítva is.
Pedig az is bank.

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.08.05. 10:43:29

Ennél még Tömör professzor is...

A plakát alapján az embernek tényleg elég nehéz másra gondolni, mint hogy Matyi és a libuska a közös jövőt tervezgetik egy Erste-hitelből finanszírozott összkomfortos, panorámás herceghalmi ólban. És aki nem sok tévét néz (márpedig szerintem az én generációmnál ez a szám józsibarát, maunika és "lépcsős" magdus színvonalával fordítottan arányos), annak igen sok esélye van elkerülni a magyarázó szpotot.

Az OTP-s kislány ( addict.blog.hu/2008/05/19/fejtsuk_meg_egyutt_az_otp_reklamrejtvenyet_1 ) után újabb figyelmeztetés a reklámirodáknak: keziccsókolom, a plakát legyen önmagában is értelmes, vagy pedig totál értelmezhetetlen, mert ha a kettő között van, többet árthat, mint használ.

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.08.05. 10:44:29

@Mr. Pither: márhogy nem a szám fordítottan arányos, hanem a tendencia.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.08.05. 10:46:56

Nekem is jött le a plakátot látva, hogy ez most akkor a lúddal kavar? A másik gondolatom meg az volt, hogy vajon mit szólnának, ha beállítanék egy bankfiókba egy lúddal a hónom alatt. Vagy egy szatyorral, mint az öreg nénik, amiből kikukucskál a liba feje.

leslie nilsen (törölt) 2009.08.05. 10:58:44

gagyi szar, mint a többi mesés......

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.08.05. 11:02:16

"mert akkor most szendvicsben szerepelne az óriásplakátokon két lúddal (vagy pipivel)." :DDDD

amúgy nincs magyarázat. a fickó egyértelműen a lúddal alapít családot.

én megláttam és nem tudtam, hogy ez most mi. valami nagyon félresiklik, mert már többször láttam, és az erste egyszer sem maradt meg. csak az, hogy "na, a melegházasság után egy újabb trendi divat jön." :D

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.08.05. 11:04:52

a plakátot én nem láttam amúgy. mindezt a spotból következtettem.
szerintem az sem magyaráz semmit.

NIN|JA (törölt) 2009.08.05. 11:07:19

Nekem ebből a sorozatból a többi is kiverte a biztosítékot, de tény, hogy ez a legérthetetlenebb. Nem láttam még az óriásplakátot, de úgy látom nem is olyan nagy baj.
Engem szó szerint kiborítanak a mesék ilyen jellegű feldolgozásai...Miért nem lehet akkor már tényleg animáció? Nem drágább, nem rosszabb és még véletlen támogatnák az amúgyis kihaló félben lévő magyar rajzfilmeseket.

Mindenki csak siránkozik, hogy miért nincsenek olyan mesék, mint a Ludas matyi, Szaffi, Magyar Népmesék, Kockásfülű...nah mindegy ebbe nem megyek bele hiszen nem sok köze van a poszthoz.

Azért ha már pozitív mesefigurát használnak, akkor nem ártana magát a szinészt is úgy kiválasztani, hogy ne a hányinger kerülgessen.

Döbrögit meg csak azért rakták bele, hogy a hülyének is egyértelmű legyen, hogy Jéé ez Ludas Matyi!

Nem tudom pontozni, de én 1-et is csak jóindulattal adnék.

leslie nilsen (törölt) 2009.08.05. 12:01:29

a ludat meg tömni kell, nem....?

Chalabre (törölt) 2009.08.05. 13:23:27

Én ezt a "valamit" nem is nevezném reklámnak. Főleg nem egy bank reklámjának. Egy bank ne mutyizzon, pajtáskodjon velem. Már régen rossz.

NIN|JA (törölt) 2009.08.05. 13:25:15

@Chalabre: Jah egyébként tökre igazad van!

navajonki14 2009.08.05. 17:45:19

Én miért nem tudok szavazni? :(

Bravo Bateman 2009.08.05. 18:36:08

végül is a harry potteren azér röhögtem ebben:
www.youtube.com/watch?v=_GSap5x_fv4

az originált meg hagyjuk.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.05. 20:27:21

Batemen
A nyomd az apróbetűt Harry Potter! tényleg nagy duma.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.08.05. 22:39:47

Engem az a nagy anyajegy az arcán... Csak az zavar... Nem kéne orvoshoz küldeni? Ha nem is rosszindulatú, akkor is borzalmas. Nem csodálom, hogy egy lúd ül az anyósülésen. Csak le ne csípje.

kacce 2009.08.06. 00:23:56

@Rosa Rugosa: lol, nagyon röhögtem :DDD

Fiiish 2009.08.06. 10:30:21

@navajonki14: @Bravo Bateman: Lol na igen ez már jobb :) Kár hogy ilyet nem adhatnak le tv-be. Pedig több ember jegyezné meg a reklámot így mint az eredetit...

betonacel 2009.08.06. 12:01:59

originál vidió:
miért alapítana már a lúddal családot?.. nekem egyáltalán nem ez jutott eszembe, hanem hogy mivel évszázados cimbik, megbeszélnek mindent, és együtt képzelik el a hátralévő éveket. matyi a hitvesi ágyban egy nővel, a lúd meg boldogan fel alá rohangál - az udvaron.
nem kell mindenbe belekötni..:)
ettől függetlenül nekem sem szivemcsücske ez a reklám, bár a Mátyás királyos még tetszett, meg a Rómeós is.. De kezd uncsi lenni.
másik vidió:
a potteres rész visz mindent :D hát annyira röhögtem rajta..! :DD

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.08.06. 15:07:30

bár a lúd hosszú, a Ludas nem rövid u? :o)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.06. 15:27:03

Sue
Nem, szerintem a reklámban rosszu írták, mert a mű címe ez:
hu.wikipedia.org/wiki/L%C3%BAdas_Matyi

betonacel 2009.08.06. 15:45:15

:|
mondjuk a "ludas" azt jelenti, hogy hibás valamiben... szóval gondolhattuk volna, hogy Lúdas a Matyi... :)

Fiiish 2009.08.06. 16:00:19

Nekem fel sem tűnt :D helyesírás 2, nembaj. Viszont azt sem tudtam hogy ez egy 'koppintott' mű, mint wikipédián is írják. Érdekes

nayan 2009.08.06. 16:41:23

szerintetek volt valaha is jó bank reklám?? két féle létezik: vagy amikor szárazon közlik a tényeket (najó, 3 féle), vagy amikor kellemes háttérzene alatt közlik a száraz tényeket (amiket nem értek), vagy a bratyizgatós, mint ezek... hát ha már választanom kell, akkor az uccsó kategória legyen, mert a többitől csak hülyének érzem magam, ezek között meg van vicces. a paródia jelen esetben persze lényegesen viccesebb..:D
"na lökd az apróbetűs részt harry potter..."
azt én sem tudtam, hogy nem eredeti magyar költemény..
@Pályagondnok: na igen, az animációknak én is örülnék.
nálam most a kanadai reklám viszi a prímet, mestermű..

NIN|JA (törölt) 2009.08.06. 17:30:54

én tudtam hogy átirat, de gondoltam nem offolok ezzel az információval.:)
Sőt még azt is tudtam, hogy hosszú "ú"...hehe (egész okos lennék ha megeröltetném magam)

tammasibela 2009.08.08. 21:07:23

A legszarabb reklámok ezek. ludasmatya mátyáskirály kolombusz... mekkora gagyi már..


-------------------------
medkit.hu > kedvezményes viagra, cialis potencianövelő!

eaposztrof · http://blog.eaposztrof.com 2009.08.10. 11:34:39

én több szemszögből szeretem megvizsgálni a tárgyat melyet kritizálok, íme:

alany: az átlag magyar családalapító nő, vagy ugyanezen kategória érzékenyebb lelkületű férfi (mátyáskirály és kolumbusz célozza a többi kategóriát)
vélemény: kedves reklám, nagyon erősen kiemeli a tényt, miszerint a családalapítás mindenkit foglalkoztat, ehhez már csak egy megfelelő partnert kell találni. a fogorvosokban, mosógépszerelőkben és színészekben már nem bízunk, tehát gyerekkorunk sztárjai jó választás.

alany: kreatív, fiatalos, lendületes, körültekintő magyar reklámszakember
vélemény: érdekesnek érdekes, hatásosnak hatásos, az emberek beszélnek róla, és véleményt is megfogalmaznak, képek szépek, vágással nincs gond, benne van a sokunk által már hiányolt igazi magyar móka, amelyet magyar filmgyártás - sekélyesnek csöppet sem mondható - aranykorában megszoktuk. igaz, ezzel maximum csak a nagyanyáinkat tudnák hatásosan elérni, de összességében 4est megérdemel.

alany: olyan nyugati trendeket ismerő mai magyar fiatal ki semmire sem tartja már az országot
vélemény: igaz h a sok hülyének - kik rohannak kölcsönt felvenni - tökmindegy h milyen idétlen reklámmal fárasztják az agyát, de azért valami színvonalasabbat kikreatívkodhattak volna, annak ellenére h válság van és állítólag semmire sincs pénz.

zana 2009.08.10. 11:57:43

"a fogorvosokban, mosógépszerelőkben és színészekben már nem bízunk, tehát gyerekkorunk sztárjai jó választás."
ezzel értek egyet..:)

trison 2009.08.10. 13:03:51

azért ez a paródia már szemszögből közelíti meg a dolgokat.
Igaz már a reklámhoz semmi köze de ez a lényege a paródiának :)
Az eredetinél én is elcsépeltnek tartom ezeket a mese- illetve történelmi személyekre épülő témákat.

kekszmex 2009.08.10. 13:09:09

Szerintem egyáltalán nem elcsépelt. Legalább elég változatosak a reklámok, sűrűn cserélődnek a szereplők, még ha a téma meg is egyezik. Legalább nem ugyan azt adják hónapokon keresztül.

zana 2009.08.10. 13:49:07

hát egy kicsit tényleg kezd uncsi lenni.. kezdhették volna a lúdas matyival inkább, mert ő egy szeretnivaló figura nekünk, míg mondjuk kolombusz kevésbé..
valaki írta fent, hogy szerinte nincs jó bankos reklám.. hát nekem pl. a K&H-s reklámokból jópár tetszik a jamiroquai miatt..:)

trison 2009.08.10. 14:16:44

jaaaj a K&H-t meg se említsük...annál fantáziátlanabb marhaságot még nem láttam.....engem kimondottan idegesít a buta szöveg és az egész arculat. De ha valakinek tetszik rá hagyom...

zana 2009.08.10. 14:25:51

nekem sem a szövege tetszik, csak a zenéje... a sok rosszabbnál rosszabb reklám közben nekem öröm meghallani a canned heat-et.

kekszmex 2009.08.10. 14:40:27

Nálam az Erstes reklámok az elsők:D Aztán jön Emese:P

zana 2009.08.10. 15:10:10

@kekszmex: enyhe iróniát érzek a "hangodban"...:)

mivanmivan 2009.08.11. 22:15:09

Ja, és a reklámban vezetett amerikai "vintage car", amilyen ha nekem lenne megnyalnám a tíz ujjamat... Ha már magyar viszonyok, miért nem is egy platós wartburggal tolja ludas barátunk, ha már olyan szegény, hogy asszonyt se tud venni magának? Teljesen életszerűtlen, és számomra visszataszító.

valakitalánvagyok 2009.08.14. 20:18:45

Az hogy rossz, az azt hiszem nem kérdés. A probléma szerintem ott kezdődiik, hogy nem hogy új befektetőt nem visz a bankba, de még veszít is!

Morfologus59 2009.08.18. 14:15:23

nincs olyan,hogy rossz vagy jó reklám...igazából a tények beszélnek. Ha valakinek tetszik és bejön akkor egy darab krumplival is lehetne reklámozni akkor is sikeres lenne.

révész 2009.08.18. 15:51:09

@valakitalánvagyok: lehet hogy rossz a reklám és neked nem tetszik, de szerintem azt nem kellene mondani hogy veszít a befektetőiből. ez hülyeség! AMIT reklámoz az a lényeg, és az pedig elég jó ajánlat, szerintem

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2009.08.18. 21:43:04

Vesszenek a pocsék banki reklámok! Tűzzük a fejüket kaszára és kapára, irány a székesfőváros, és szabadítsuk ki a reklám-Táncsicsot a börtönből, és foglaljuk vissza a tévéképernyőket a sok népsanyargató reklámtól. Emberek, ki tart velem?

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása