Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Jó vagy rossz kokárdát hordunk?

Az első nagy, össznemzeti "reklámfail" a jelek szerint nem más volt, mint az 1848 március 15-én elterjedt és a forradalom szimbólumává vált nemzeti színű kokárda, a nemzeti összetartozás és büszkeség jelképe. Eredetileg ugyanis, a heraldikai szabályok szerint belülről kifelé kellene olvasni a kokárdát, a zászló felső része kerül a belsejébe, az alsó része pedig a külső szélére. Úgy, ahogy azt a franciák kialálták, és akiktől ezt a jelképet már a forradalom előtt is átvettük. A különböző korabeli ábrázolásokon (főleg a huszárok csákóján) jól szerepelt a kokárda, csak a forradalmároknak sikerült valamit elnézniük. Bár voltak, akik a "jó" kokárdát használták, a forradalom hevében sokan vagy nem figyeltek erre a szabályra vagy nem is tudtak róla, így eleve rossz, illetve az olasz színeket jelképező kokárdával vonultak utcára. Nagy szerepe volt ebben Szendrey Júliának, Petőfi kedvesének is, aki fordított kokárdát varrt a költő ruhájára, mert az jobban tetszett neki, ez pedig nagyban befolyásolta a többieket, akik ezt látva szintén ilyet készítettek maguknak. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ma nem ilyet kellene hordanunk, hiszen ezen a napon a forradalomra emlékezünk, amikor viszont a legtöbben rosszul használt kokárdát hordtak, így ha igazán autentikusak akarunk lenni, akkor nekünk is ilyet kell viselnünk. A franciák és az olaszok meg pukkadjanak meg! (kép:wikipédia)

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr51840662

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hol nem szavalt Petőfi? 2010.03.15. 12:21:25

A tulipános ládának öltözött Varga Miklós egészen biztosan elénekelte a Nemzeti Dalt a Nemzeti Múzeum lépcsőjén, sőt, a nemzeti kebel mintha szegény Tolcsvay Bélát is odapakolta volna egyszer egy Bösendorfer zongorával. A márciusi ifjak dolgairól sz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2010.03.15. 10:49:47

Most láttam, hogy a Budapest sucks blog is ugyanezt a képet tette ki, de nem baj, most már nem veszem le a posztot.

NIN|JA (törölt) 2010.03.15. 10:56:57

Az nem baj ha tobben is beszelnek rola.:)
Egyebkent ugyesen megmagyaraztad.
Mindenesetre az, hogy annak idejen volt aki forditva keszitette szerintem normalis.
A hulye franciak egyebkent is mindent forditva csinalnak...kinek lenne logikus, hogy a keszites elso lepese, hogy a szalagot forditsa fejjel lefele.:)

ettol fuggetlenul nem art tisztaban lenni vele.

NIN|JA (törölt) 2010.03.15. 11:12:46

Azon is elgondolkoztam, hogy azert ez megint szepen ketteosztja a tarsadalmat. Lehet rajta osszeveszni es gyulolkodni. Ki milyet hord. Aztan ott van az a tenyezo is, hogy az emberek inkabb nem hordanak majd semmilyet. Szep.

don kartács 2010.03.15. 11:26:38

Sima nemzetiszínű szalagot feltűzni gáz-e? És akkor nincs varia.

kapujanincs (törölt) 2010.03.15. 11:26:40

a google nyitólapján is a harmadik változat van.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2010.03.15. 11:29:12

@kapujanincs:
Igazából nincs jó vagy rossz kokárda, épp ezt írtam én is. Az egyik szabályszerű, a másik pedig hagyományhű. Ennyi.

Marr 2010.03.15. 11:32:19

Én a harmadikat hordom, csatlakozom Szendreyhez. Több benne a piros/vörös, csajosabb.

Marr 2010.03.15. 11:35:02

@don kartács: nem gáz, csak kevésbé utal 1848-ra...

pirosalma 2010.03.15. 11:40:24

NIN|JA 2010.03.15. 11:12:46

Én is ezen filóztam. Most még ezen is majd megy a bunyó??? :(

Mindenesetre én is meg a családom is hord, nem érdekel, hogy a heraldika szabályainak nem megfelelőt, vagy hogy valakik magukénak akarják vallani.

1848-ra emlékezünk és kész.

2010.03.15. 11:52:05

én kintről befelé nézem a színeket, szerintem a legtöbben így nézik az ilyen körnél

algi 2010.03.15. 11:54:06

Valahogy a zöld szín nem szexi (gondolom ezért kap több helyet a piros). Ha megnézzük a tévéhíradókat, ott is a pirosat és a fehéret hangsúlyozzák. A kék sokkal előnyösebb szín lenne, dehát ez van, ezt kell szeretni. :)

Egyébként én vallom, hogy minden fő- és alapszínnek van szexi árnyalata, úgyhogy biztosan van a zöldnek is, csak nem nagyon találták meg.

NIN|JA (törölt) 2010.03.15. 12:06:18

@algi: hat a voros es a feher(ezust) kicsit regebbrol szarmazik.;)
pl arpad haz, de tenyleg nem szolok bele...

Fingunk sincs semmirol...

npcscs 2010.03.15. 12:09:42

a google a március 15 keresésre az első kép oldalon kidobott egy alient, már nem is csodálkozom
napicsaj.com

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.03.15. 12:17:11

Ha a logika oldalarol nezzuk a dolgot akkor az elso kokarda a jo.
Megfogjuk a magyar zaszlot a ket voros savos csucskenel es kort hajtunk belole.
Szerintem barki kezebe adunk egy magyar zaszlot es megmondjuk neki, hogy csinaljon belole kort akkor nem forditva fogja a zaszlot hanem ugy ahogy az a megszokott.
Felul a voros, majd a feher es a vegen a zold.

Seregbontó 2010.03.15. 12:21:29

A failkokárda sztem is jobban néz ki!

NIN|JA (törölt) 2010.03.15. 12:24:29

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX:
Azert hidd el gyakoroltuk par evig a suliban, es nem felfele hajtottuk...en ezert mondtam, hogy akkor alapbol fejjel lefele kene allnia.
Persze, en bal kezes vagyok, ezert lehet, hogy azt is forditva csinalom.:)

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2010.03.15. 12:27:12

Az egészben az a jó, hogy a kép is valszeg a barikad.hu-ról származik és az ötletet is úgy nyúlta a kedves blogíró.

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2010.03.15. 12:32:12

Én a harmadik változatra szavazok!

NIN|JA (törölt) 2010.03.15. 12:39:31

@Imre Laci: mirol beszelsz? Igazad van, sokkal jobb, vagyis bocs! Jellemzobb, ha nem beszelunk rola, nem vitatkozunk, mert ezt szoktuk meg. Csak elfogadjuk a tenyeket, pedig szerintem fontos dologrol van szo. Itt tartunk hogy beszelni se lehet rola, mert mar az is lopas? Egyszeruen nevetseges!

AnnaKarenina 2010.03.15. 12:40:38

Érdekes a heraldikai és történelmi megvilágítás, mégis azt hiszem, hogy nem annyira a HOGYAN hajtogassunk kokárdát lett a lényeg időközben, hanem a LÁTVÁNY és annak leolvasása. Ennek alapján -szerintem- mégis csak a 3. változat a célravezető, mert a látvány rögtön kiadja a nemzeti zászló színeit a megfelelő sorrendben, és a kokárda két szalagja is a megszokott, balról jobbra történő (olvasási) rendet követi. Így azonnal értelmezhető, nem kell azon gondolkodni, hogy hogy is van ez.

NIN|JA (törölt) 2010.03.15. 12:47:02

@AnnaKarenina: pontosan. Viszont en azt nem ertem, hogy azt feltetelezzuk, hogy Petofi is elrontotta. Miert? Van erre hiteles bizonyitek?
Nem lehet az, hogy pont a latvany es logika miatt, mar eleve ez volt a cel?

AnnaKarenina 2010.03.15. 12:54:37

@NIN|JA: Igen, én is azt hiszem, hogy a kb. 160 évvel ezelőtti szemek is ugyanúgy működtek. És a mondjuk úgy, heraldikus kokárdánál a zöld már zavaróan nagy területet foglal el el a piroshoz képest, ami -pontosan nem tudom miért, hiszen a zászlóban minden szín azonos területű sávval bír- furcsa a szemnek (valószínűleg a sorrendiségnek lehet valami szerepe).

ergerberger 2010.03.15. 12:56:05

Legyen az, hogy a kívül vöröset a szocik meg a libsik hordják, a kívül zöldet meg a jobbosok! Vagy fordítva! A lényeg, hogy még jobban lehessen gyűlölni egymást!

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2010.03.15. 12:57:13

Már én is másodjára hallom e hírt, először Hermann Róbert történész beszélt róla. Ma már mindenki az utolsót hordja szerintem (a falerisztikával, heraldikával és inszigniológiával foglalkozó szakembereken kívül) nekem erre dobbant meg a szívem, amikor Pozsonyban márc. 15-én hordtam a sajátomat, s néha elkaptam egyet-egyet másokon is. Szóval a hagyomány sokszor tökéletlen, de ha az nőtt a szívünkhöz, az már úgy is marad. Ezért nem kell új himnuszt sem írni, noha sokan rinyálnak, hogy ez a mostani "érfelvágós", meg benne van Isten.

NIN|JA (törölt) 2010.03.15. 13:45:20

@G.d.Magister: szepen mondtad. Legyen ez a vegszo.

Egyebkent a himnusz sem volt mindig ilyen. Eredetileg verbunkos volt, de talan a sok csalodas es szenvedes miatt lelassult a mai ritmusara.

العربية (törölt) 2010.03.15. 14:02:24

kit érdekel, úgy se teszem fel

-d(-_-)b- 2010.03.15. 14:19:15

@AnnaKarenina: Hát nem éppen, mert ha a nemzeti zászlókat felül fogatják fel, mint pl. sporteseményeken eredményhirdetéskor, akkor a helyes olvasási sorrend jobbról balra van. Merthogy a zászlórudat eldöntöd jobbra, hogy függőlegesből vízszintes legyen.

A kokárdánál meg szerintem tökmindegy, úgyis tudja mindenki, mit jelent.

Бабаяга 2010.03.15. 16:03:42

FőNagymagyar tanítónéni beírt, hogy a gyerek szabálytalan kokárdával ment ünnepségre. Kívül volt a zöld. Talán a posztok hatására mások is végre elfogadják, hogy a kívül zöld az eredeti. Nekem még nagyanyám azt mondta, hogy az olyan kommunistás, ha a pirosat rakjuk kívülre. Persze Juliska szimplán félrevarrta és nem a kommunista kiáltvány hatására.
Olaszországban pedig lelkesen hordják a saját kokárdájukat helyesen, azaz kívül a pirosat.

algi 2010.03.15. 16:24:14

@NIN|JA: Ja, még kiderült, hogy a TV2 és az ATV jobbikos. :) A kék meg az izraeli zászlót idézi. :) Na, most már szerencsésen aknát telepítettünk minden szíre.

SLacc 2010.03.15. 16:34:57

Bár ne lenne ennél nagyobb baja senkinek... Ez most tényleg számít? Az össznemzeti érzés meg mehet a valagba. De gyorsan. Elvégre nem ennek kéne számítani. Tessék befizetni az adót! Hahó! És nem lesz jó semmi, de akkor legalább pofa lapos.

SLacc 2010.03.15. 16:42:29

Meghökkentőbbet mondok: nem csalok adót, minden bevétel után adózom. Nem könnyű így, de így is lehet... Kipróbálta már valaki? Csak jó kell legyen a minőség.

NIN|JA (törölt) 2010.03.15. 16:50:13

@algi: Nah ne csináljuk ezt!
A vörös és ezüst vagy fehér régebb óta a magyarok színe, mint hogy létezett kommunizmus vagy fasizmus, jobbik meg sorolhatnám. Az, hogy sok tudatlan ember ezt összekeveri és az árpádsávos zászlót pl kikiáltja náci jelképnek, az a történelem és hagyományok elferdítése.

A kék színhez semmi közünk, nem is értem honnan jött, de arra kiváncsi lennék, hogy az vajon mitől szexi?
Mellékesen megjegyzem, hogy a zöld a magyar földet jelenti ebben a kontextusban.

Színtanilag biztos hogy semmi ilyen jelentése nincs a kéknek.
És ha már kék, akkor inkább a román zászló miatt gáz.

NIN|JA (törölt) 2010.03.15. 16:57:39

@SLacc: te eltévesztetted a házszámot szerintem...
De, hogy reagáljak erre is (mert most éppen ráérek), az emberek (nem a multikra gondolok) fizetnek adót, többet is mint kéne.
Csak a normális emberek ezt nem hangoztatják, mert ez egy természetes dolog, úgy mint a boltban vásárlás után fizetni tudod.

Érdekelne miből szűrted le, hogy aki most itt a blogon erről beszél, az nem fizet adót?

algi 2010.03.15. 17:39:16

@NIN|JA: Folytasd csak, alig várom, hogy megtudjam, miért gáz az, ha valami román, meg azt is, hogy kitérj a többi történelmi lobogónkra! Vagy csak az Árpád-sávosat ismered, mint oly sokan mások? Ezek egyébként nagyon fontos szempontok egy reklámokkal foglalkozó blogban, úgyhogy örülök, hogy felvetetted.

Ha nem tudod, honnan jön a kék szín, beírom mégegyszer, elvégre ismétlés a tudás anyja: szexibb a zöldnél, ezért használják a médiákban előszeretettel még olyan kontextusban is, ahol többnyire nemzeti színekkel szoktak/illene operálni. (Lásd az amerikaiakat: nekik nincs ezzel problémájuk, a nemzeti trikolorban villódzhat a képernyő.)

Persze ez csak magánvélemény.

Blogerovac 2010.03.15. 17:49:05

Most rajtam éppen piros-fekete-fehér szabadidőruha van. Akkor én labanc vagyok, mert a császári zászló színei vannak rajtam? Még jó, hogy a logo ilyen kis íves pipa rajta, mert különben kénytelen lennék kardélre hányni magam ;)

a wow rossz (törölt) 2010.03.15. 19:15:15

hmm
lehet akkor ezt a zöld külsejű kokárdát hordhatná az, aki nem fideszes, ha már a másikat kisajátítottál.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2010.03.15. 19:41:34

Egy ma reggeli műsorban Geszti is értekezett az ünnepnapról, s mikor a kokárdájáról kérdezte a műsorvezető, h. miért oly nagy a nemzeti jelkép erre ő azt válaszolta, h. az nem is kokárda, hanem "bokréta". :)

zoxó 2010.03.15. 20:30:00

Nem akarnék belekotyogni a vitába, de nem lehetne kiírni, hogy a kép a Wikipédiából való? Merthogy igen.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2010.03.15. 20:46:47

@zoxó:
Dehogynem, csak eddig ezt nem tudtam.

wabel 2010.03.15. 20:59:18

De ha veszünk egy piros-fehér-zöld szalagot és azt meghajtjuk úgy hogy kokárdát kapjunk belőle akkor a színsorrend a 3. képen láthatóval lesz egyező. Lehet, csak arról van szó, hogy SZ.J. jó volt ábrázológeometriából?

halfevil333 2010.03.15. 21:18:34

Ha már megemlítődött a nagy amerikai lobogó, akkor hozzátenném, hogy ott a megfordított lobogó a zászlóégetés előszobája.
Az őslakos (indán) rezervátumokban található néhány faliszőnyegként, hogy minden nap szembesüljenek a nagy amerikai álommal. Erre mi meg forgatjuk jobbra-balra...

hunsly 2010.03.15. 21:22:46

@Blogerovac: Nem baj, de T betű jobban állna a pipa helyett. :)

@ti 2010.03.15. 22:09:48

@algi: de homlokon kellene hordatni

@ti 2010.03.15. 22:17:47

Ha tartasz egy zászlót magad előtt ahogy kell, és meghajlítod "kokárda"alakúra, akkor melyik szín lesz kívül?

NIN|JA (törölt) 2010.03.15. 23:46:03

@algi: nem szandekoztam a romanokat vagy a zaszlojukat szidni(nem egy roman kollegam volt)
csak arra probaltam utalni, hogy jobban bosszantana egy ket "hazafit" egy roman, mint egy izraeli, de mivel ugyis felreerted inkabb nem teszem.:)

meg mindig nem ertem a kek mitol szexi?
Biztos tudatlan vagyok, de mintha az amerikaiaknak, csakugy mint a franciaknak a kek a nemzeti szinuk.

Nem allt szandekomban tortenelmi kiseloadast tartani, ezert ha megsertettelek vagy ugy erzed tobbet tudtal meg mint amit akartal egy reklamokkal foglalkozo blogban a nemzeti szinekrol, ugy elnezesedet kerem es megigerem, hogy tobbe nem teszem. Vegulis lassan a szolasszabadsag is olyan homalyba vesz...

Chalabre 2010.03.16. 18:23:22

Diákkoromban nem tudtam én sem hogyan hajlítsam helyesen (akkor még nem volt net), így úgy küszöböltem ki a problémát, hogy a fekete bőrkabátom karján átkötöttem egy nemzeti színű szalagot. Tizenévesen ki akarunk lógni a sorból...

Egyébként nekem is a 3. verzió tetszik és tűnik logikusnak is. De hiába! Az olaszok márcsak stílusosabbak, designban porig aláznak minket.

Vaandor 2010.03.16. 18:44:18

Tetszenek ezek a kommentek, amelyek azt bizonygatják, hogy a magyar zászlót karikába hajtva bizony zöld vagy piros külsejű kör jön ki. Csak én érzem úgy, hogy ez kizárólag a hajtás irányától függ? :-)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása