Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Lopott a Fair play kampány?

Ezt állítja legalábbis a Scholz & Friends reklámügynökség, mert szerintük a Miniszterelnöki Hivatalnak (MeH) készített Fair play kampányban ellopták egy korábbi promóciós szpotjuk ötletét. Arról a reklámról van szó, amelyben egy kopasz, kis túlzással Collina-hasonmás bíró megjelenik mint az állam feltartott mutatóujja, és felmutat az éppen simliskedő állampolgároknak egy sárga, illetve nemzeti színű lapot, amelyen a Fair play felirat olvasható. A Scholz & Friends szerint ezt a remek ötletet a szóban forgó kampány készítője, az ACG.Hey ügynökség tőlük lopta. Én a részemről eltitkolnám, ha bármi közöm lenne ehhez a kampányhoz, nem úgy a Scholz, amely büszkén mutat egy 2006-ban futott filmjére, amelyben láss csodát, egy futballbíró szerepel, aki a piros lap helyett az akciós Chiós zacskókban található kupont mutatja fel. Brilliáns ötlet, nem csoda, ha minden kreatívnak azonnal viszketni kezdett a tenyere, hogy valamilyen formában lenyúlja. A hasonlóság azonban nem merül ki ennyiben, mivel az említett filmekben nemcsak a két jelenet azonos, hanem a magyar casting-gyakorlatra jellemző módon maga bíró is. Sőt, ahogy így elnézem még a bíró meze is. Így már igazán kellemetlen a dolog.

Itt akár meg is állhatnánk, és ráhúzhatnánk az ACG.Hey.-re a vizes lepedőt, de javaslom, folytassuk utunkat az igazság felé vezető göröngyös úton. A tisztánlátás kedvéért meg kell ugyanis említeni, hogy a Chio chips futball-vb alatt futó szpotja egy 15 másodperces promóciós filmecske volt csupán, ami szőröstül-bőröstül erre a kíváló ötletre épült. Bíró bejön, sípol egyet, és már mutatja is a lapot. A Fair play kampány záró jelenete valóban megegyezik ezzel, ami több mint szerencsétlen, de a film alapötlete és üzenete teljesen más. Itt mindig valamilyen számlaadási csalafintaságot látunk, aminek a végén megjelenik a kis kopasz, és integetni kezd a piros-fehér-zöld kártyájával. A filmben szereplő színészt ráadásul két különböző casting-ügynökségen keresztül szerződtették, ő maga pedig nem szólt, hogy kérem én egyszer már voltam Collina. Egyszóval nem olyan egyértelmű itt minden, bíró legyen a talpán, aki majd igazságot tud tenni az ügyben.

Bizony, a történet a bíróságon folytatódik majd, mivel az egyik ügynökség 15 millió forintot követel a másiktól az ötlet és koncepció ellopásáért. Ha jobban belegondolunk, valahol igazuk is van. A két kampány között tényleg találunk hasonlóságot. Hogy ne menjünk messzire, például mindkettő elég gyengécske.






Forrás:kreatív.hu   
Update:
És lőn nagy boldogság:"A két cég közös nyilatkozatot, amely leszögezi, hogy a milliós kártérítési igényét bejelentő cég szerdára meggyőződött arról, hogy a MEH megbízásából kidolgozott Fair Play kampány előkészítése és közzététele során az ACG.Hey reklámügynökség fair módon járt el. Az ügynökség ráadásul még sajnálatát is kifejezi, hogy az ügyet olyan formában kommunikálta, amelyben az ACG.Hey etikai, szakmai eljárása megkérdőjelezhetővé vált. Cserében az ACG.Hey is sajnálatát fejezi ki a Scholz&Friends, valamint ügyfele, a Chio Magyarország felé, a játékvezető szerepét játszó színész szerencsétlen újra felhasználásáért." - idézet az indexről. 

Címkék: politika reklámbűntett

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr53252689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nocsak 2007.12.05. 09:41:28

Lehet, hogy különbözik a két kampány, de a fair play szelleme megkövetelt volna némi körültekintést a Hey-Ho csapattól nem?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.12.05. 10:45:24

Azért ez szerintem nem több, mint egy kis önreklám a perlő cég részéről, ráakaszkodás a kampány országos nyilvánosságára. Ennyi erővel összes mosópor-reklám készítő perelhetné a többi mosópor-reklám készítőt, hisz azok ennél sokkal jobban hasonlítanak egymásra...

advert 2007.12.05. 10:50:27

A chio szpot 10-es, nem 15-ös, abból is fele a 4 db zacskó. Ha a történetben valaki nem volt fair, akkor az elsődlegesen a bírót alakító színész. Másodlagosan a Scholz, mert a szakmaiságot teljesen nélkülözve, egyből egy ügyvédi fenyegetőzést küldtek, a 15 millás igénnyel, ami a film gyártási költségének minimum a 3-4 szerese. Egyébként a Scholznak esze ágában nem volt hosszú távon használni a színészt, mert csak 2006-ra szólt a szerződésük.

Mária 2007.12.05. 10:58:23

A színészt nyilván azért szerződtették, mert komoly szakmai tapasztalattal rendelkezett a kártyák bírói mezben történő felmutatása szakterületen és ezt be is írta az életrajzába :)))

nemkellvagta (törölt) 2007.12.05. 10:58:57

ez egy rejtett üzenet és az a tartalma, hogy az állam büntetlenül lophat tőled. amúgy az milyen sármos, hogy az állam ilyennek láttatja magát: ellenszenves kopasz feketeruhás focibíró, aki mindenhol ott van. őszinteség, vagy bénázás?

aTony 2007.12.05. 11:16:54

Hihi! A fair-play szelleme megdöglött!!!
Átértékelve: kicsiny hazánkra magasan tesznek ránk (ebben is).

Pl. az orvosi hálapénzrendszernek nem APEH ellenőrzés a végterméke, hanem egy remek több biztosíkos modell :)))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.12.05. 11:21:22

Talán azért, mert az APEH ellenőrzés max tüneti kezelés, a több-biztosítós rendszer meg elvileg az okokat szüntetné meg. Az más kérdés, hogy ez a hungarikum verzió, amit most elfogani készülnek, mennyire lesz erre a célra alkalmas...

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2007.12.05. 11:24:05

Hát nem tudom. Az Artisjusnál az első amit közölnek az emberrel, hogy "ötletet nem lehet levédetni". Úgyhogy kíváncsi leszek, hogyan záródik az ügy. Abba nem lehet belekötni szerintem hogy ugyanaz a férfi a szereplő, azt viszont már nem értem hogy a pólója miért pont ugyanolyan (vagy ugyanaz, és magát a színészt kérték meg hogy ilyen pólóban jöjjön és kétszer ugyanabban jött..?)

Dávid 2007.12.05. 11:26:41

Nekem is van egy storyboard-om. Helyszín: üres, kiadó lakás.
"A" ember: tetszik, kiveszem.
"B" ember, feje fölött közben buborék, benne a fair play-es kopasz bíró: természetesen számlát adok a bérleti díjról!
"A" ember: köszönöm, nem szükséges, parlamenti képviselő vagyok.

ennyi.

Mooki 2007.12.05. 12:00:08

Ezen az alapon a MasterCard mindkettőt beperelhetné, mert nekik is ment olyan reklámjuk, ahol a bíró lapot lobogtat (és emiatt a város egyik fele imádja, a másik pedig paraszt vele).

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2007.12.05. 12:04:51

Szerintem meg Collina perelhetné be mindkét céget a nyílvánvaló nyúlás miatt:)

Hangyasav 2007.12.05. 12:13:17

Bár a Chio-s cuccot nem láttam – vagy csak nem emlékszem rá, miért is nem? –, egy ilyen 10-15 mp-es, packshot-os filmecske nem a kreativitás netovábbja, max. tisztes iparosmunka. (Jó, mondjuk a számlákat is kell fizetni valamiből, meg a "Barátok" osztalékát :o)) Úgyhogy ebből nem sok mindent lehetett ellopni.
A Fair Play-es sorozat szerintem meg jó (és egyébként a céljával is egyetértek. Az már más kérdés, hogy az évtizedes túlélési technikákat mennyire lehet ilyesmivel befolyásolni.) Az elérendő célhoz jól passzolnak a filmek, jól ragadnak ki jellemző élethelyzeteket, feszes a rendezés, mentes a kínos bakiktól, jók a színészek. A mutyizós szobafestőt játszó színész, vagy például a rózsaszín rucis boltos csaj kifejezetten jók. Szerintem.

cyan 2007.12.05. 12:20:20

Dávid, megveszem a reklámötletedet, számlát nem adok :D

Tromb 2007.12.05. 12:24:52

Pont ez a probléma.
Hogy a francba jön ide a fair play?
Kizárt, hogy valaki ilyen spotok hatására elgondolkodik eddigi számlaírási szokásairól.
Ráadásul a kampányt az adófizetők pénzén finanszírozzák, nagyszerű.
Mindjárt szívesebben fizetek adót látva, hogy hülyeségekre költik.

bennfentes nahát 2007.12.05. 12:27:25

..én úgy tudom, nem a "perlő" ügynökség vitte nyilvánosság elé az ügyet, hanem éppen az acg.hey..

Alain 2007.12.05. 12:34:31

Nehezen viselik a NAGY ügynökségek a feltörekvő kis ügynökségek térnyerését....
Amúgy meg olyan szerződést kellet volna kötni a bírót alakító titánnal (vagy az ügynökségével), ami kizárta volna az ilyen eshetőséget a jövőre vonatkozóan. Van az a pénz amiért vállalta volna...
Csak ki az a hülye aki egy ilyen tré ötletet bebiztosít minden oldalról?

Hangyasav 2007.12.05. 12:38:06

Most szólok, be fogok perelni mindenkit, aki reklámban használja az erős perspektívikus torzítást (ld. Fair Play kártya bemutatása a kamerába)! Ezt én találtam ki, 25 éve csináltam egy ilyen fotót a Pajtás fényképezőgépemmel, csak a Laci bácsi elcseszte az előhívást a házi laborban :(

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2007.12.05. 12:54:37

Advert: 15 millió a gyártási költség 3-4-szeres???? Melyik produkciós cég gyárt ennyiből bármit is, azonnal kérem a címet!

ethan blow 2007.12.05. 13:37:52

na, végre hallottunk a zsolt és ferencről is valamit: ellopták a zseniális ötletüket. én meg észrevettem, hogy az opel és a citroen reklámokban is autók vannak. szégyen, üldözendő, és felháborító. 15 millióból aki legyárt 3-4 filmet, az komoly cég lehet, én is kérem a számát, köszi.

advert 2007.12.05. 15:31:28

Csib: nézd meg a chio szösszenetet: 3 közeli a bíró fejéről greenboxban, majd a zacskók. Aki ezt nem tudja max 4 millából kihozni, az amatőr.
DobayAdam: a póló azonosságának oka, hogy hosszú ujjú, hivatalos bírómezként az Umbro márkanevű kapható.
Bennfentes: rosszul tudod, a Scholz kezdte egy 15 milliós ügyvédi felszólítással.
Dávid: jó ötlet, csináld meg!
Tromb: a fogorvosom azóta ad számlát, amióta megy a kampány. Szívja a fogát, de ad. A röntgenes nem akart adni, de kértem. Az újságárus tegnap mondta, hogy mostanában sokkal többen elkérik tőle a cetlit.

advert 2007.12.05. 15:38:48

Még valami: 2 dolgot szoktak megkérdezni a castingügynökségek: van-e érvényes szerződése valakivel a színésznek,és hogy milyen márkákon dolgozott. Ebben az esetben a színész válasza: nem, nincs szerződésben, és szerepelt ilyen és ilyen márkák filmjeiben. De azt, hogy ott mi volt a szerepe, már nem kérdezik meg. Mostantól talán fogják.

Mr_Wolf 2007.12.05. 16:02:06

Gyanítom, a kampány nem azokat akarja megszólítani, akik nem adnak számlát, mert azok ezután sem szívesen teszik, hanem azokat, akik eddig nem kértek számlát, mert fölöslegesnek gondolták.

Gabex22 2007.12.05. 16:29:33

Vihar egy pohár vízben. A Schoz zsét akar, ez nyilvánvaló. Úgy látszik nem megy nekik valami fényesen mostanában.

Bery 2007.12.05. 17:25:11

ReLOADED:

Manapság az élet különböző területein igencsak megszaporodtak a plágiumgyanús esetek!

A köemúltban velem kapcoslatban is megtörtént egy alapjaiban hasonló eset (pubicisztikám kapcsán egy plágiumbotrány keretében éles pengeváltásba keveredtem egy kutatóintézettel), s akkor olvastam valahol a következő gondoattöredéket, melyet mindenképpen megszívlelendőnek - ez esetben pedig aktuálisnak is - gondolok:

\"Természetes, és véletlen is lehet, avagy csupán inspiráló, ha mások műveiből egy-két szót, jellegzetes szófordulatot átveszünk, tudva, vagy feledve az eredetet.\"

Eltekintve azonban a konkrét esettől azon az állásponton állok, hogy az alkotói kreativitás tág fogalom, és nem minden esetben alkotáshoz köthető.

Az is a kreatívitás egyik megnyilvánulási formája, amikor tudjuk, hogy hova, milyen inspirációs elemhez nyúljunk.

Üdv:

Bery :)

Balu · http://www.balulap.hu 2007.12.05. 19:10:00

Dávid 2007.12.05. 11:26:41, ha szabad, akkor belejavítok egy kicsit a szövegedbe. Így jobb:

Helyszín: üres, kiadó lakás.
A "ember": tetszik, kiveszem.
"B" ember, feje fölött közben buborék, benne a fair play-es kopasz bíró: természetesen számlát adok a bérleti díjról!
A "ember": köszönöm, nem szükséges, parlamenti képviselő vagyok.

ennyi.

Jujj, plagizáltam...

Bery 2007.12.06. 10:42:57

Szia Sebaj,

Pontosan!

Látom, gyorsan sikerült utánanézni. Elég nagy médiavisszhangot kapott...


Üdv:
Bery

sebaj 2007.12.06. 22:38:24

Bery!

Hát valahogy egyik sztorit sem tudom elfelejteni!

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása