Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Az első kellemetlenség, amivel a hazai reklámcégeknek szembe kellett nézniük, az APEH-szigor néhány évvel ezelőtti növekedése volt, amely ha meg nem is szüntette, de eléggé megnehezítette az alkalmazottak addig teljesen elterjedt, bejelentés nélküli kamuvállalkozóként való foglalkoztatását. Aki ezeknek az előírásoknak meg akart felelni - merthogy voltak, vannak és még jó ideig lesznek is kivételek - azok sokszor arra kényszerültek, hogy csökkentsék a fizetéseket és/vagy jónéhány embertől búcsút vegyenek.
Ezzeé párhuzamosan a fókák számának stagnálása mellett nálunk is egyre több lett az eszkimó. Egyre-másra alakultak az új reklámcégek, amelyek igyekzték magukat minél hamarabb felfújni, emellett az online ügynökségek, sőt mára már a médiaügynökségek is sorra indítotják be offline üzletágaikat, ami a verseny további fokozódásához vezetett. Egy tenderen szinte mindig van legalább öt-hat induló ügynökség, amik egymás árait szorítják le, sokszor akár még az önköltségi szint alá is.
Most a válság hatásaként - még ha a marketingkönyvek az ellenkezőjét is oktatják - sok cég a reklámkiadásainak lefaragása mellett döntött, és kivár, amíg egy kicsit arrébb fújja a viharfelhőket a szél. Ez ugyancsak kellemetlenül érinti már most is az ügynökségeket, és a közeljövőben még nagyobb visszaesést jósolnak a szakértők. Nem csoda, hogy az év végén a team bedobta a törölközőt, ami sokak szerint csak a kezdet, mert hamarosan újabb reklámügynökségek fognak bedőlni. Egyre-másra érkeznek a reklámügynökségektől az elbocsátásokról (legútóbb az Ogilvy tett lapátra egy tucat embert), létszám- vagy bérstopról szóló hírek, amik nem teszik nyugodtabbá a reklámszakmában dolgozók álmát.
Ezen a héten ezért arra a kérdésre keressük a választ, hogy éli meg mindezt az egyszerű reklámügynökségi szakmunkás. Kíváncsi vagyok, mennyire tartjátok biztosnak vagy éppen bizonytalannak az állásotokat. Érzitek-e cégen belül a feszültséget, meglegyintett-e benneteket a főnöki láb szele, vagy most is csak épp annyira érzitek magatokat veszélyben, amennyire egy évvel ezelőtt, és ezt az egész válságosdit csak egy felfújt médialufinak tartjátok. Kattintsatok a szavazóboxban a megfelelő válaszra, és írjátok is le, mit gondoltok a jelenlegi helyzetről.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.