Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A hét kérdése: Veszélyben érzed az állásod reklámszakemberként?

Az első kellemetlenség, amivel a hazai reklámcégeknek szembe kellett nézniük, az APEH-szigor néhány évvel ezelőtti növekedése volt, amely ha meg nem is szüntette, de eléggé megnehezítette az alkalmazottak addig teljesen elterjedt, bejelentés nélküli kamuvállalkozóként való foglalkoztatását. Aki ezeknek az előírásoknak meg akart felelni - merthogy voltak, vannak és még jó ideig lesznek is kivételek - azok sokszor arra kényszerültek, hogy csökkentsék a fizetéseket és/vagy jónéhány embertől búcsút vegyenek.

Ezzeé párhuzamosan a fókák számának stagnálása mellett nálunk is egyre több lett az eszkimó. Egyre-másra alakultak az új reklámcégek, amelyek igyekzték magukat minél hamarabb felfújni, emellett az online ügynökségek, sőt mára már a médiaügynökségek is sorra indítotják be offline üzletágaikat, ami a verseny további fokozódásához vezetett. Egy tenderen szinte mindig van legalább öt-hat induló ügynökség, amik egymás árait szorítják le, sokszor akár még az önköltségi szint alá is.

Most a válság hatásaként - még ha a marketingkönyvek az ellenkezőjét is oktatják - sok cég a reklámkiadásainak lefaragása mellett döntött, és kivár, amíg egy kicsit arrébb fújja a viharfelhőket a szél. Ez ugyancsak kellemetlenül érinti már most is az ügynökségeket, és a közeljövőben még nagyobb visszaesést jósolnak a szakértők. Nem csoda, hogy az év végén a team bedobta a törölközőt, ami sokak szerint csak a kezdet, mert hamarosan újabb reklámügynökségek fognak bedőlni. Egyre-másra érkeznek a reklámügynökségektől az elbocsátásokról (legútóbb az Ogilvy tett lapátra egy tucat embert), létszám- vagy bérstopról szóló hírek, amik nem teszik nyugodtabbá a reklámszakmában dolgozók álmát.

Ezen a héten ezért arra a kérdésre keressük a választ, hogy éli meg mindezt az egyszerű reklámügynökségi szakmunkás. Kíváncsi vagyok, mennyire tartjátok biztosnak vagy éppen bizonytalannak az állásotokat. Érzitek-e cégen belül a feszültséget, meglegyintett-e benneteket a főnöki láb szele, vagy most is csak épp annyira érzitek magatokat veszélyben, amennyire egy évvel ezelőtt, és ezt az egész válságosdit csak egy felfújt médialufinak tartjátok. Kattintsatok a szavazóboxban a megfelelő válaszra, és írjátok is le, mit gondoltok a jelenlegi helyzetről.

Címkék: reklámszavazás 7kérdése

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr77870730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

páva vagyok hagyjatok repülni 2009.01.13. 10:18:11

Ügyfél oldalon sem lesz jobb. Én jelentkezek is most főiskolára, hátha mérnökként nagyobb esélyem lesz dolgozni.

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.01.13. 11:43:45

Én úgy zusammen az egész honi reklámszakmával kapcsolatban kétségek között vergődöm. Van egy olyan érzésem, hogy ez a válság fölgyorsítja a nagy multi ATL ügynökségek halálát, és egyre inkább a kisebb magyar online reklám- és pr-ügynökségek veszik át a vezető szerepet a marketingkommunikációban.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.01.13. 11:57:33

Sofokles
Van ebben valami, de azt se felejtsük el, hogy sok multinak ott
van a nemzetközi ügyfélkör, ami biztos alapot jelent nekik a továbbiakban is. A hazai kicsiknek nincs ajándék account a networktől, nekik minden nyamvadt megbízásért meg kell szenvedniük.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.01.13. 18:01:55

Szerintem nem lesz átrendeződés.
A nagy ATL ügynökségek nem halnak ki. (Nem tudom feltűnt-e, hogy az Ogilvynak a ATL divíziója érintetlen maradt)

A kisebb ügynökségek közül jópáran (tisztelet a nem kevés kivételnek) szakmailag nem hoznak olyan minőséget.

Szerintem a hazai ügyfélkör nem túl érett még online téren.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.01.13. 21:00:28

"reklámügynökségektől az elbocsátásokról (legútóbb az Ogilvy tett lapátra egy tucat embert), "

ezt hol olvastad?

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.01.13. 21:40:29

Sue
Már előtte is hallottam, de a Kreatívonline is lehozta a minap. Tény, hogy nem az ATL részlegtől küldtek el embereket, hanem az Ogilvy One-tól és az Ogilvy Action-től (a fene aki ezeket még követni tudja). Nem ijesztgetni akarok, csak a tényt közöltem.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.01.13. 22:15:37

"...Ogilvy Action és az Ogilvy One ügynökségeknél zajlanak. Az előbbi cégtől három embert küldtek el, az utóbbitól pedig négyet, további 6-8 munkatárs a cégcsoporton belül kapott új feladatokat"

nem rugtak ki tucat embert ez hatásvadász csúsztatás, és még valami:
'...Pető-Dickinson Andrea, az Ogilvy & Mather ügyvezetője, aki hozzátette, hogy az elbocsátott embereknek megpróbálnak a WPP csoporton belül találni állást."...a most elküldött kollegákat is vissza tudjuk venni,"

én ezt olvastam, Te találtál mást?

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.01.13. 23:36:22

1) Sue-val egyet kell értenem.
2) Érdekes, hogy egy ügyfél költségcsökkentése vagy elpártolása egy teljes üzletági divíziót kényszerít térdre, esetleg alapjaiban roppant meg egy ügynökséget. Egy régebbi Kreatív introban Szigeti P. jegyezte meg, hogy a korábban Pethő-Dickinson Andre által beharangozott OgilvyAction, OgilvyOne formációkról nem igazán hallani. Most hallunk - a megszűnés határára kerültek.

3) Elgondolkoztam azon, hogy válsággal terhes időszakunk a kommunikációs piacon kedvezhet a sajátos üzleti modellel operáló cégeknek: DISZKONT ügynökségek. Jó két évvel ezelőtt lehetettt olvasni Tóth Avanti és társairól, hogy hazánkban létrehozták az első - járulékos költségek lefaragásával (nincs nagy eszközpark) működő- "fapados" ügynökséget.

Tényleg eljött az Eldorádó az ilyen típúsú "cost-busters" ügynökségeknek???

Vajon a nagy presztízsű reklámügynökségek milyen mértékben engedhetik meg maguknak, hogy termékstruktúrájukat úgy "innoválják", hogy idomulva a gazdasági környezethez low-cost jellegű szolgáltatástípusokkal gazdagítsák portfoliójukat.

Vajon hogyan kezelik a helyzetet az ügynökségek üzletfejlesztési igazgatói? Már ahol vannak ilyenek. Az ügyfélszerzés- megtartás méginkább létkérdéssé válik mostanság: a költségcsökkentés, elpártolás, kivárás idején.

Mindenáron le kell térdelni az ügyfél előtt???

A kérdés már-már szónoki! A válasz eldönti a teendőket!

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.01.14. 09:43:28

Sue
Beszéltem ott dolgozókkal, az nekem többet jelent egy pr-ízű sajtóközleménynél. De ez a poszt nem az Ogilvyről szól, hanem arról, hogy több ügynökség is nehéz helyzetben van (nem, nem az Ogilvy, ők most nyerték el a felesben a Molt), ami eredményezhet még nagy meglepetéseket. Arra voltam kíváncsi, hogy csapódnak le a többségben a keringő hírek, elmaradt bónuszok, lapátra tett kollégák.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.01.14. 10:12:59

én meg beszéltem Andival :)

nálunk a legtöbb (főleg multi) ügyfél vár... kivár. Kivárja az anyagcég válságmenedzsment döntéseit. Ez abban nyilvánul meg, hogy máskor ősz végéig kész a következő évi program, fő csapásvonalak, büdzséleosztás most még semmi.

hát ennyi

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2009.01.16. 12:48:42

Lehet, hogy kicsit túl van árazva a piac, túl sok embert tart el. Lehet, hogy az ügyfelek túlságosan sok, nagy rezsivel dolgozó, csilli-villi irodákban dolgozó, drága karácsonyi partikat szervező ügynökséget tartanak el.
Talán most rendeződik a helyzet és haladunk a "kiegynsúlyozott" állapot felé a torz kapitalizmusból, ami nagyon sok szektorra jellenző. Ez egy 10 milliós piac, bármelyik multinak egész egyszerűen nem érdekes annyira, hogy egyedileg fejlesszenek ide anyagokat. Az adaptációhoz sokkal kevesebb ügynökség is elég lenne.

Olyan ez, mint a bánatosan emlegetett "APEH-szigor". Vissza a valóságba a paradicsomból - mert előtte az volt a vállalkozói igazolványokkal. Minden nap, amit "ott töltött" az iparág egy ajándék volt az reklámos embereknek az ország összes adófizető állampolgárától. Így tessék érte térdre esve hálákodni, hogy eddig is tartott, és nem panaszkodni. :))

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása