Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Ezt állítja legalábbis a Scholz & Friends reklámügynökség, mert szerintük a Miniszterelnöki Hivatalnak (MeH) készített Fair play kampányban ellopták egy korábbi promóciós szpotjuk ötletét. Arról a reklámról van szó, amelyben egy kopasz, kis túlzással Collina-hasonmás bíró megjelenik mint az állam feltartott mutatóujja, és felmutat az éppen simliskedő állampolgároknak egy sárga, illetve nemzeti színű lapot, amelyen a Fair play felirat olvasható. A Scholz & Friends szerint ezt a remek ötletet a szóban forgó kampány készítője, az ACG.Hey ügynökség tőlük lopta. Én a részemről eltitkolnám, ha bármi közöm lenne ehhez a kampányhoz, nem úgy a Scholz, amely büszkén mutat egy 2006-ban futott filmjére, amelyben láss csodát, egy futballbíró szerepel, aki a piros lap helyett az akciós Chiós zacskókban található kupont mutatja fel. Brilliáns ötlet, nem csoda, ha minden kreatívnak azonnal viszketni kezdett a tenyere, hogy valamilyen formában lenyúlja. A hasonlóság azonban nem merül ki ennyiben, mivel az említett filmekben nemcsak a két jelenet azonos, hanem a magyar casting-gyakorlatra jellemző módon maga bíró is. Sőt, ahogy így elnézem még a bíró meze is. Így már igazán kellemetlen a dolog.
Itt akár meg is állhatnánk, és ráhúzhatnánk az ACG.Hey.-re a vizes lepedőt, de javaslom, folytassuk utunkat az igazság felé vezető göröngyös úton. A tisztánlátás kedvéért meg kell ugyanis említeni, hogy a Chio chips futball-vb alatt futó szpotja egy 15 másodperces promóciós filmecske volt csupán, ami szőröstül-bőröstül erre a kíváló ötletre épült. Bíró bejön, sípol egyet, és már mutatja is a lapot. A Fair play kampány záró jelenete valóban megegyezik ezzel, ami több mint szerencsétlen, de a film alapötlete és üzenete teljesen más. Itt mindig valamilyen számlaadási csalafintaságot látunk, aminek a végén megjelenik a kis kopasz, és integetni kezd a piros-fehér-zöld kártyájával. A filmben szereplő színészt ráadásul két különböző casting-ügynökségen keresztül szerződtették, ő maga pedig nem szólt, hogy kérem én egyszer már voltam Collina. Egyszóval nem olyan egyértelmű itt minden, bíró legyen a talpán, aki majd igazságot tud tenni az ügyben.
Bizony, a történet a bíróságon folytatódik majd, mivel az egyik ügynökség 15 millió forintot követel a másiktól az ötlet és koncepció ellopásáért. Ha jobban belegondolunk, valahol igazuk is van. A két kampány között tényleg találunk hasonlóságot. Hogy ne menjünk messzire, például mindkettő elég gyengécske.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.