Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Te honnét merítesz inspirációt?

Ezen a héten a blogot a Reklámkonferencia támogatja, ami számomra már önmagában is hírértékű. Na nem mintha a XXI. század csodája lenne ez a blog, csak valahogy a Reklámszövetség és az addict egy helyen, kicsit olyannak tűnt mint Figo a Szentkirályi reklámban. Így aztán kellemesen csalódtam, amikor azzal kerestek meg, hogy szeretnék a szeptember végén esedékes éves reklámkonferenciát itt hirdetni. Az egri rendezvénynek szerintem nagyon ügyesen az inspiráció témáját választották, amit azért tartok jónak, mert ez az egyik legérdekesebb és legnehezebben definiálható dolog a reklámkészítésben. A konferencián azt feszegetik majd hazai és külföldi meghívottak segítségével, milyen szerepet játszik az inspiráció a reklámban, és azt, hogy hogyan lehet elősegíteni. Az előadók között ott lesz Michael Conrad a Berlin School of Creative Leadership elnöke és a Leo Burnett korábbi legendás alakja, az ADC Hungary meghívására eljön Franco Moretti, az ADC Europe elnöke, és előad egy Trevor Johnson nevű figura, aki nerm más mint a Facebook üzletfejesztési igazgatója. Azt hiszem mindegyiküktől van mit tanulni. Már csak azért is érdemes lesz Egerbe utazni, mert itt lesz az ADCH által szervezett Mérleg reklámverseny díjátadója is. A legrosszabb, ami történhet, hogy összefuttok velem.

De most vissza az inspirációhoz. Ahhoz, hogy valakiből jó reklámos váljon, elengedhetetlen néhány adottság (kreativitás, elemző képesség, az összefüggések átlátása, gyors gondolkodás, jó asszociációs készség), kell hozzá egy nagy adag szakmai ismeret, aminek megszerzése sajnos itthon borzasztóan nehéz, ha egyenesen nem lehetetlen feladat, tekintve hogy az iskolákban baromira nem kreatív képzés folyik (ehhez szakosodott sulik kellenének), az ügynökségeknél pedig gyakran nincs idő arra, hogy a nullkilométereseket alaposan felkészítsék. De ha mindezek együtt is vannak valakiben, még akkor is kell valami, amit jobb híján inspirációnak hívunk. És itt nem a határidőre gondolok, ami mindegyikünkre rendkívül inspirálóan hat, hanem azokra a dolgokra, ahonnét a reklámokhoz az ötleteinket vesszük.

Ha tágabban vesszük, akkor szinte mindent ide sorolhatunk, hiszen sosem tudhatjuk, hogy egy film-, könyv- vagy akár zenei élmény hol köszön majd vissza, mikor jut róla az eszünkbe valami. Ezért inkább azokra a dolgokra szorítkozom, amelyek közelebb esnek a szakmához. Régebben például mindig epedve vártam a legújabb Shots válogatás vagy a Lürzer's Archive friss kiadásának megérkezését. Nem azt mondom, hogy ezekről mindig beugrott a tuti, de segítettek abban, hogy újult erővel vessem bele magam a munkába, és akarjak valami jót, újat, ötleteset alkotni. Az internettel ezek a kiadványok mostanra háttérbe szorultak. Helyette megvannak a kedvenc oldalaim, amelyeket rutinszerűen járok végig. Az Ads of the World alap, szinte olyan, mint a reggeli kávé, de az adfreak, az adrants, a creativity online és a kreatív is a napi rutin része. Jó ezeket végigzongorázni, engem legalábbis feltölt, ha jó és aktuális dolgokat látok.

Érdekes kérdés aztán a mostanában egyre terjedő gyakorlat, az interneten már bizonyított videók, poénok lenyúlása, átdolgozása vagy azok alapul vétele egy új reklámhoz. Nem azt mondom, hogy így kell nekikezdeni az ötleteléshez, de a Youtube használata egy kreatívnál már szinte hozzátartozik a munkaidőhöz, hiszen a legújabb mémek ismerete, azok visszafejtése, elemzése, megemésztése nélkül ma már nehéz frisset alkotni. Hasonló okoból írják elő sok ügynökségen a különféle social networkök használatát, a twitterezést, tumblerezés, azt hogy valaki fenn legyen a facebookon és látogasson szakmai, vagy a reklámhoz csak lazábban kapcsolódó, de izgalmas blogokat. Ezeken egyrészt rengeteg érdekes dolgot lehet látni, amik inspirálhatják az embert, másrészt egyszerűen ott kell lenni, részt kell venni a zajban, mert rengeteg információhoz juthat az ember.

Szinte a végtelenségig lehetne folytatni a sort, de ezek sokban függenek az egyéntől is. Kíváncsi vagyok, rátok mi hat inspirálólag? Mit tesztek, ha úgy érzitek, elakadtatok egy munkával, ha kell valami, ami kimozdít a holtpontról? Mit néztek? Milyen honlapokat látogattok? Miket olvastok? Hová nyúltok a polcon? Írjatok minél több dolgot, hátha olyanok is felbukkannak itt, amit mások nem ismernek, pedig a hasznukra lehetne.

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr31328899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kapujanincs (törölt) 2009.08.24. 12:26:03

a rúzsos ajaknyom számomra a legcikibb reklámközhelyek egyike, nincs az a kontextus, amiben nem mászok falra tőle. amíg meg nem néztem a honlapjukat ("Édesgessük vissza a Múzsát...") azt hittem, vicc akar lenni.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.24. 13:22:19

Ez a csók mondjuk nem a legerősebb darab, de szerintem maga a Múzsa koncepció egyáltalán nem rossz.

Simon Bolivar 2009.08.24. 13:32:39

Az Ads of the World nálam is alap, de hogy hízelegjek, én rögtön utána az addictra szoktam kattintani. A Shots nálunk is teljesen kikopott, a kis csitri kezdők már nem is nagyon tudják mi az, pedig én még emlékszem, amikor videókazettán jöttek az új részek:)

Noda10 2009.08.24. 13:34:00

Én spec, ha bármiben megcsömörlök, akkor Jessica Alba videókat nézegetek. :D Vagy ha nem is inspiráció, hanem megújult munkakedv kell, akkor pedig Audi A5 SPortback, Malibu és hasonló fényképeket. :D Földhözragadt tudom

fck 2009.08.24. 13:47:29

Reggeli kávé kategória az Abduzeedo (www.abduzeedo.com), ott is a Daily Inspiration kategória ami olvasók által linkelt képek/újdonságok, fotók, jóságok gyűjtménye szerte a netről. Már önmagában egy szerteágazó forrás a napi feladatokhoz ötletelésre.

Pl. a mai:
abduzeedo.com/daily-inspiration-282

fck 2009.08.24. 13:48:37

@fck: A site fő linkjét persze a zárójellel elbaltáztam:) DIY.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.08.24. 15:16:27

reklámbuzi,

ez hogy tetszik, mint képesség: kaleidoszkópszerű gondolkodás

"Ha tágabban vesszük, akkor szinte mindent ide sorolhatunk, hiszen sosem tudhatjuk, hogy egy film-, könyv vagy akár zenei élmény hol köszön majd vissza, mikor jut róla az eszünkbe valami."

Ez tökre igaz! a közelmúltban olvastam a Reklámkészítés 22 megkérdőjelezhetetlen törvényében, a Kash Ree által írt, a Tapasztalat törvénye című fejezetben hasonlókat.

Olyanokat írt a kreatív fenegyerek, kultúrdominátor, hogy őt tulajdonképpen nem is az ötletkapacitásáért fizetik, hanem azért a gazdag élettapasztalatért, amellyel élete során gazdagodott: milyen kultúrakat ismert meg, filmeket látott, zenéket hallott stb. Ezek az engramok köszönnek vissza a reklámkoncepcióiban, s hizlalják kreatív potenciálját - mint minden más ötlettőkés esetében...

asphalt_ · http://www.asphalt.hu 2009.08.24. 16:17:37

sziasztok
reggelire ezeket eszem:
designyoutrust.com/ (sokan postolnak sokfélét de hálistennek nem lett youtube-os önreklámhalmaz)
www.fubiz.net/ ("daily dose of inspiration" - nincs mit hozzáfűzni)
abduzeedo.com/ (inspiráció, tutorial-ok és minden ami a szakmához tartozik)

ha pedig elakadok állandóan a scolar-nak valamelyik design-os gyűjteményét lapozgatom - 1000 kereskedelmi grafika, 1000 logo...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.24. 16:26:24

A fubiz.net tényleg jó, én az ahhoz hasonló joshspear.com-ot is szeretem.

Bery
Nencs ellenemre, hogy az ötletkapacitásom helyett ezentúl engem is a tapasztalataimért fizessenek:)

Mediadroid 2009.08.24. 16:36:30

addict, napirajz, TED, scolar könyvek ........ és a múzsa

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.08.24. 16:47:20

Semmi garanciális inspirációforrás. De egy jó brief és egy lelkes főnök sokat segít(hetne).

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.08.24. 16:51:48

Amúgy a Figo/Szentkirályi hasonlatban ki kivel azonos?

Kikkoman 2009.08.25. 08:34:07

Én régi Archive-okat szoktam lapozgatni, de a zene is bejön. Egyetem alatt is csak zenére tudtam tanulni, valahogy ez összekapcsolódik nálam a gondolkodással.

ethan blow 2009.08.25. 14:01:03

Nem ez volt tavaly a Szakmai brekkek? A sematikus mocsárral? Szerintem az volt az igazi gáz, a tervezőn kívül embernek nem jött le, hogy az egy tó, vagy mifaszom. Rettenetes.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.08.25. 14:29:21

@Mu Deng: jaj már MU, annyira nem volt az rossz különösen a törött gólyalábak, tavaly előtt volt az az eszkimósátor a bejárat előtt? a szivarsarkot és a bárzongorát ÁLLÍTSÁK vissza!!! :o))

Chalabre (törölt) 2009.08.25. 14:33:40

"Kíváncsi vagyok, rátok mi hat inspirálólag? Mit tesztek, ha úgy érzitek, elakadtatok egy munkával, ha kell valami, ami kimozdít a holtpontról? Mit néztek? Milyen honlapokat látogattok? Miket olvastok? Hová nyúltok a polcon?"

Ez érdekes... Inspriráció számtalan szakterülethez kell, nem csak a reklámszakmához köthető ugyebár. Én azt tapasztaltam, hogy mindig az a munkám nyújtotta a legnagyobb kielégülést és örömet, valamint ezáltal sikert, ami belülről fakadt, nem pedig kívülről... A benned lévő és az addig kívülről befogadott, magadban megemésztett hatások együttes elegyéből, és annak megállíthatatlan kitörési szándékából eredtek...

Képzeljünk el egy költőt vagy írót, aki meglát, megél, megtapasztal valamit és arról ír, vagyis saját élményéről és annak benne lacspódó hatásáról, vagy megbízzák, hogy írjon erről vagy arról megrendelésre és keresi annak hatását, ami lehet, hogy nincs is rá nézve... Cyrano tudott volna olyan szerelmes leveleket írni, ha épp nem szerelmes a levél címzettjébe?

Épp ezért nem értem igazán a reklámokat... Nekem úgy tűnik inkább járhatóbb útnak, hogy a kreatívok, a reklámügynökségek jelentkezzenek be cégekhez, akik szolgáltatási vagy termékei, újdonságai megmozgatták a fantáziájukat és megmutatják hogyan látják ők... Nem pedig megrendelésre kívülről erőlködnek... Valahogy ezt sugározzák a mai reklámok... Ezt a határidős, előre magállapított, izzadságszagú szülést.

Az insprirációnak szerintem semmi köze a megrendeléshez... Nem a megbízási szerződés éleszti fel... Az még önmagában holmi kevés... De mégis kell a megélhetéshez, főleg a jelenlegi helyzetben...

Szerintem...

Kíváncsi leszek a reklámkonferencia eredményére... Mire jutnak az inspirációval??? Ugye beszámoltok róla??? Engem felettébb érdekel.

Chalabre (törölt) 2009.08.25. 14:41:12

Ja, röviden... Ha valóban megszáll az ihlet, akkor nem akadsz el, hanem csak kitör belőled és nem nyugszol, amíg a végére nem érhetsz, ki nem adhatod teljesen... Nincs szükség külső támogatásra, segítségre... Nincs holtpont, elakadás... Az ihletnek ehhez nincs köze.

Vagy ti ezt másképp élitek meg???

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.08.25. 15:18:30

@Chalabre: ja. ezt hívják "emergentív alkotásnak", ami a kreatív inspiráció legmagasabb foka.

Sokszor átélem :)

O.Hintz 2009.08.25. 16:09:15

Szuper, mindenki inspirálódik! Weboldalak, szakmai izék, költői magaslatok kilenctől ötig. Hullanak is rendesen a nemzetközi díjak, a hétköznapok hálás magyarjai meg egyszerűen zabálják a sok zabálnivaló művet, nem ám sürgősen átkapcsolnak a búsba. Alighanem remekül működnek ezek a daily képecskék meg egyéb külföldi nyelven felcímkézett múzsacsókok, érdemes hát kattintgatni, kávé mellé úgymond. Fő az önbizalom. "Ti mit használtok inspirációnak, kedves emergentív szaktársak itt a zseniklubban, a semmilyen semmi előállításához?" Tyuhaj!

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.25. 17:55:58

O.Hintz

Egyrészt igazad van, valóban nincs túl jó állapotban a hazai reklámszakma, de én például a magam eszközeivel azon dolgozom (míly költői szavak!), hogy mozduljunk előre egy kicsit. Ha úgy jött le a posztból, hogy én az egyik elefántcsonttoronyból átkiabálok néhány másikba, hogy ott hány fokra állították a jakuzzit, hogy a pezsgőhöz épp jó legyen, akkor biztos én rontottam el valamit a posztban.
A lényeg az lett volna, hogy inspiráció nélkül nem lehet dolgozni, pláne nem jó kampányokat alkotni. Ha nincs, akkor még a lehetőségekhez képest is szar születik.

Chalabre (törölt) 2009.08.25. 18:13:07

"A HELL energiaital pokoli erőt ad a jó ötletekhez is."

Fashionistas 2009.08.25. 22:12:12

hmmmm. Nem is tudom így hirtelen mi az ami inspirál a mai világban. Nem sok. Lehet kiégtem :(

Fashionistas 2009.08.25. 22:15:07

Hát ahogy elnéztem 136 EFT a részvételi díj 2 napra.. Asszem ez a konferencia sem fog inspirálni.....
1 kérdés amire régóta keresem a választ. Hátha itt meglelem.
Miért van az hogy azok a konferenciák amik érdekesek és érdekelnek a mai világban minimum 100 EFT tól indulnak....
Nem hiszem el hogy nem lehet olcsóbban bejutni ilyen és hasonló rendezvényekre!

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.08.25. 22:42:13

@Kütyüuniverzoom: belehet, jóba kell lenni a hoszteszekkel ;o)) de legalább eggyel, mélyebben :D

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.25. 22:47:05

Sue
Nevet, telefonszámot tudsz mondani?:)

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.08.25. 23:09:08

@reklámbuzi: Te, és Reklámbuziné mit szólna? ;o) letörné a derekam...:)

egygrafikus 2009.08.26. 10:22:18

Egy Karinthy idézet:
"...amatôrnek az ihlet, profinak az elôleg..."

Érdekes, hogy senki nem említ olyan oldschool dolgokat inspirációs forrásul, mint szépirodalom olvasása, klasszikus zene, múzeum, stb...

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.08.26. 11:58:40

@egygrafikus: ezek szerintem nem oldschool dolgok. a szépirodalom és a klasszikus zene engem is áthangol és ad némi muníciót.:) mostanában a kortárs művészetbe estem bele.

Chalabre (törölt) 2009.08.26. 12:49:17

@egygrafikus:

"...amatôrnek az ihlet, profinak az elôleg..." Köszi!

Mi lenne, ha az profi ihletből dolgozna? Karinthy???

ethan blow 2009.08.26. 16:08:09

szuszu

Okés, itt szubjektív vélemények oldódnak fel a légüres térben, az enyém ez volt, Neked meg bejött, nem para, maradhatunk barátok :)

Inspirációt meg szerintem leginkább MINDENBŐL lehet meríteni. A legrosszabb, ha valaki egyvonalas, azaz mindent tud a filmekről, mondjuk Tarantino vagy Guy Ritchie munkássága a kisujjában van (aztán lehet miattam Fellini is), de nem tudja, milyen az, amikor a lóversenypályán a fülébe suttog a fogadásnál a Karcsi bácsi, hogy "megvettem az összes lovat, melyik nyerjen?", és közben megfogja seggedet, illetve fogalma sincs arról, hogy milyen érzés kirabolva túlélni Kambodzsában 2 hónapot, vagy használta-e a "kurvanyádat" kifejezést Petőfi, és ha nem, direkt írta-e hibásan? Vagy hány feles után tudja a Kotányi elvezetni még mindig a robogóját a Hangulat büféből Szárszón, illetve hogyan lehet átszelni a balatont a Sound felé lopózva egy lerobbant motoros, fennakadt tőkesúlyos vitorlással totál részegen szélcsendben, másrészt tényleg áttüremkedik-e a libafos a lábujjak közt mezítláb?

Élni kell az életet, nemcsak hosszában, de keresztben is, minél több dolgot látni, és akkor mindenról valami más fog eszedbe jutni. Ezt gondolom én erről.

NIN|JA (törölt) 2009.08.26. 16:18:44

@Chalabre: mennyire szépen mondtad! Esetleg nincs belőled még egy? ...kéne nekem egy ilyen ember.:)

NIN|JA (törölt) 2009.08.26. 16:27:25

@Mu Deng: Ez jó! Én azt szoktam erre mondani, hogy éld az életet, vagy halj meg gyorsan!:)

"hogyan lehet átszelni a balatont a Sound felé lopózva egy lerobbant motoros, fennakadt tőkesúlyos vitorlással totál részegen szélcsendben"

ez komoly? :D

ethan blow 2009.08.26. 16:57:30

NIN|JA 2009.08.26. 16:27:25

ez komoly. nem az idei, hanem a tavalyi soundról van szó, Badacsonyból indultunk délben, a motor eleve szar volt, a szél eleve szar volt, aztán meghalt, és közben valamiért felhúztuk a tőkesúlyt, arra már nem emlékszem, de a kötélet rosszul tekertük és maga alá szorult, úgyhogy nem tudtuk visszaengedni.
este 11 körül értünk partot, a vészevező segítségével, olyan részegen, hogy a végén már toltuk a hajót a vízben gyalogolva (a tőkesúly sem zavart, lsd fent), végül valami nádasban hagytuk, a zamárdi partvonal környékén, jegyünk nem volt, ezért akartunk eredetileg behajózni, de végül lemaradtunk mindenről, csak a vízirendőrök vagy kik jöttek oda egyszer, kértük, hogy vontassanak partra, mert sodródunk, azt mondták: azt nem lehet, nem vízi-élménypark ez, de ne arra sodródjatok, mert az ott a sound és nem mehettek be!

közben a sötétben egy brókerhajú felé is lebegtünk egy kicsit, átkiabáltunk, hogy nem tudjuk a hajót irányítani, jobb, ha kicsit arrébmennek, visszakiabáltak, hogy: kóla van nálatok? mondtuk, hogy nincs, erre megfenyegettek, hogy beperelnek, ha megkarcoljuk a hajójukat, nagyjából ennyire emlékszem, meg hogy Szárszón be akartam feküdni a vonat alá, de nem fért be a fejem...

NIN|JA (törölt) 2009.08.26. 17:40:48

@Mu Deng: :D Bazz! Nagyon komoly story! Bocs, de elég jót nevettem...
Én pont akkor voltam Badacsonytomajon, lehet, hogy még láttalak is...hehe...

Köszi, hogy elmesélted egyébként!:)

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.08.26. 20:21:25

én addictot, karmát, kreatívot rendszeresen.(ezek linkben is kint vannak.:) )
egy-két hazai szakmai magazint. egy-két hazai blogot.

ezenkívül külföldi szakmai blogokat, melyek alapján ráadásul a közeljövőben szeretném kibővíteni a szakmai terminológiát és a hozzá kapcsolódó módszereket. mert itthon jelenleg vagy nem ismerik, vagy ismerik, de nem publikálják, alkalmazni pedig semmiképp sem.

tényleg bery, ez ügyben konzultálhatnánk. majd írok mailt.

mondjuk 2009.08.29. 17:42:32

Tényleg ez a legnagyobb baja a szakmánknak. A Kreatív is csinált egy kutatást, amiből az jött ki, hogy a szakmánk 50% -a nem itt dolgozna!!!??? szerintem megvan a válasz, amikor arról beszélgetünk miért tartunk itt. Gondoljatok csak bele, mindegy hogy az az 50% milyen területen dolgozik, account vagy alkotó, tuti, hogy része van minden kampányban. Hogyan tud valaki alkotni, ha nem is akar??? És ezek az emberek, hogy nem buknak le? Nem látszik rajtuk, hogy igazából nem akarják, vagy nem is figyelik őket, vagy aki figyeli azt sem érdekli? Szép.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.08.29. 21:30:21

@mondjuk: "Gondoljatok csak bele, mindegy hogy az az 50% milyen területen dolgozik, account vagy alkotó, tuti, hogy része van minden kampányban. Hogyan tud valaki alkotni, ha nem is akar??? "

mondjuk a egyik megoldás, hogy túl fiatal a szakma átlagéletkora, csak kevesen kiforrt egyéniségek, előre 5 évre konkrét élet-és munkavízióval

mondjuk 2009.08.29. 23:32:15

@SueSue: igaz, de meddig lehet birni. nem akarok olyan lenni mint a Havasi... :) bocsánat érte, de ha valaki akkor ő nagyon kiégett

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.08.30. 22:50:31

@mondjuk: érdekes, hogy pont őt említed, mert szerintem Kaszás Gyuri mellett szinte ő az egyetlen aktív reklámszakember az early generation-ből. és most itt az aktív alatt kontkrétan erre gondolok, mert személyesen ismerem és nem gondolom, hogy kiégett, márcsak a tulajdonosi szemlélet és a KAM ügyfelek miatt sem, akiknek a cégében ő a garancia, az ő agya maga a termék és most nem feltétlenül a kreatívitásra gondolok csak, hiszen pont Te mondtad, hogy a szakma nemcsak ennől áll. emellett felnevelt maga mellé nem egy kiváló kreatív embert.

mondjuk 2009.08.31. 12:08:37

ok, ok. ezért is mondtam, hogy bocsánat akkor csak rossz a pr-je... :), ahogy Kaszásnak is... Én őt pl kíváló szakembernek tartom, de aki már dolgozott vele, az tudja, hogy hát nagyon nincs magával kibékülve és ezért rendkívül nehéz ember. De mint szakember tök ok. Havasi lehet, hogy aktív egyébként, csak a munkáin nem látszik meg a frisseség, sokkal inkább a befásultság. bocsi.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása