Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Ha van igazán környezetszennyező módja az utazásnak, akkor az bizony a légi közlekedés. Miközben utasszámban az összes közlekedésnek csupán 1%-át teszi ki, addig az összes közlekedésre fordított üzemanyag 10-15%-át használja fel. Kicsit rákeresve a neten mindjárt kiderül, hogy a globális felmelegedést több módon is elősegítik. Egyrészt a magas CO2 kibocsátásukkal, másrészt azzal, hogy 1 kg kerozin elégésekor 1,25 kg víz keletkezik, ami a magas légkörben megfagy, és a kifagyott jégréteg úgy viselkedik mint egy üvegház. Ebben a magasságban a repülőgépek éves szinten mintegy 100-150 millió tonna vizet bocsátanak ki., ami azért már előg jó kis mennyiség. Emellett az ózonlyuk növekedésében is szerepük van, az ózonpajzs magasságához közel haladva, évente mintegy 1 millió tonna káros anyagot bocsátanak ki, ami különböző reakciók révén bontja az ózont.
Ehhez képest kifejezetten kedves az Iberia repülőtársaság kampány, ami úgy próbálja meg beállítani magát, hogy az embernek az legyen az érzése, hogy az ő gépeik szinte már vízzel és hidrogénnel működnek, és nemhogy nem ártalmasak a környezetre, hanem segítik és gyógyítják azt. A fősor persze finomít egyet a kép sugallta idilli állapoton, és csak annyit ígér, hogy ők aztán nagyon dolgoznak azon, hogy ne ártsanak a környezetnek. Ettől az egész enm lesz más mint egy szép kövér példa a szerecsenmosdatásra (vagy divatosabb szóval élve a greenwashingra), és arra, hogy nem érdemes a zölddé válás útján elindulni.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.